Announcement

Collapse
No announcement yet.

anlegg i accord 05mod

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• anlegg i accord 05mod

har da for første gang prøvd å bygge ett fint anlegg i min accord 05 mod.. meningen er at det skal se reint og enkelt ut:P så tenkte jeg skulle legge det ut her så folk kan se og gjerne komme med tips til forbedring på utseende/utførelse.. noen flere som har bygd anlegg i accord CL7 her før?? sikkert ett dumt spørsmål, men vil gjerne se bilder fra det

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

Comment

Velkommen til forumet! blei bra dette der ja! veldig stilfult og praktisk
      Mvh Werner Harstad

Comment

takk for det er meningen at det skal være plexiglass over forsterkerene, men ikke kommet så langt enda :P

Comment

jeg ville valgt glass føre plaxi, riper ikke så mye som plexien også ser det mye finere ut!

Comment

da var det satt inn nye pioneer 5.25" høytalere i bakdørene også

Comment

da var prosjektet tatt opp på nytt da jeg ikke var helt fornøyd med det gamle også er det jo en ny sommer, og nye muligheter her er litt om hva som skal brukes eller hva planene er..

spiller: 2 DIN spiller.. pioneer AVH-P4100DVD, ikke kjøpt.. kom gjerne med tilbud eller andre tips

frontsett: Hertz HSK 130 5,25" komponentsett, kjøpt av tofter her på forumet

sub: 2 stk Alpine SWR1242D, har liggende.. muligens byttes ut med kicker solo-baric 15" L7, eller noe som tar mindre plass.. litt usikker på hva det blir til enda.. kom gjerne med tips og tilbud

forsterkere: Rockford Fosgate Punch P1000-1BD til sub som jeg har liggende

zachry forsterker til frontsett.. noe jeg har liggende fra tidligere bygg :P

planen er da å rive ut litt av oppbevarings boksene i dashbordet, å lage ett nytt deksel i glassfiber som 2 DIN spilleren skal sitte i. er sikkert mulig å få kjøpt deksler til dette også, men valgte å lage mitt eget som jeg synes er mer artig. har aldri prøvd glassfiber før, men en gang må jo være den første får gudsjelov litt hjelp av han far, siden han har laget skibokser og topper til pick-up'er i glassfiber før om åra.. bilder kommer etterhvert bare jeg får ladet kamera

Comment

har i dag fått begynt på prosjektet så nå er jeg bare en liten tur inne og spiser... fått begynt å støpe plate til dekselet som 2 DIN spilleren skal stå i begynt å trekke nye kabler, som ny strømledning fra batteri, og jording i karosseri og finni ut hvor jeg kan ta styrestrøm fra.. batteri foran har også blitt byttet ut til noe litt større. bilder kommer seinere i kveld når jeg får tid :P noen som veit nøyaktig hvor stor 2 DIN åpningen er?? :P

Comment

Fyr ut litt fler bilder av selve bilen med det samme!

Likte den forrige basskassa di, fint når det flukter helt med kantene i bagasjerommet
                  Bmw e34 520:
                  Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

da har jeg fått gjort litt til på bilen i dag her er litt av det jeg har fra før
                    har tatt ut oppbevarings boksen og begynt med å lage mal til deksel

forsterker til frontsett blei montert under pasasjer stolen blei montert sånn at justeringene kommer fram så det er lett å justere når som helst blei positivt overraska når jeg løfta opp gulvteppe og så at det var litt dempematte der
                    Attached Files

Comment

obs!! kom med miniatyrbilder å der gitt:P jaja, sånt skjer.. er bilen som anlegget skal inn i på de siste bildene

Comment

Finfint prosjekt. Følger med her!
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

takk takk fikk gjort litt i dag å. vært en tur på biltema og kjøpt inn litt diverse ledninger og koblinger. kjøpte også noen dempematter, mest for å få prøvd dem egentlig. fikk lagt på ett lag til med glassfiber på dekselet til 2 DIN spilleren ,og begynt å tilpasse den litt.. trekt og kobla opp mesteparten av kablene fra batteri til forsterkere. alle ledninger til cd/dvd spilleren er også ferdig.
                          ang. plassering av subben(e) så tenker jeg litt på å støpe en kasse av glassfiber nedi reservehjulbrønn.. litt usikker enda, men finner vel ut av det etterhvert.. plassering av forsterkerene baki blir omtrent som vist på bildene nedenfor.. blir da lagd en kasse utenpå med hull i så man ser inn på forsterkerene + at det blir lettere å justere. batteriet som dere ser på siden blir antaglig kasset inn på en måte så det blir skjult, litt usikker på hvordan enda :P men fikk kobla sammen alt for å høre om det var riktig kobla, og lyd kom det
                          Attached Files

Comment

da har det skjedd litt mer her. begynt å dempe dørene så de er klare når frontsettet kommer i posten

må si at den orginale høytaleren ser helt rå ut

også fundert på hvor jeg skal ha subbene.. her

eller sånn ?

også noen bilder til slutt som jeg tok når jeg kjeda meg litt

er ekstremt møkkete på dissa bildene

også de to små englene mine til slutt

Comment

Bra jobba på dørene der, men skal du ikke ta på innerblekket også? Ta gjerne flere lag, og dekk over hullene. Dørdemping hjelper mye!
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                              X