Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota Hilux 2002 Arctic Trucks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

I dag ble jeg ferdi med å legge B-Quiet Ultimate i dørken. Så det som gjennstår av demping er å legge B-Quiet Vcomp i dørken.

Det neste som skal gjøres er å lage ny bakplate, og trekke denne og taket. Skal og lage til en plate for å få et "rett" gulv bak. Så skal subkasse bygges og monteres. Når dette er gjort kan jeg starte å montere alle deksler, teppe og stolene.

Her er dagens bilder:

Last edited by vemiz; 27-09-2009, 16:10.
    Nåverende prosjekt: Toyota Hilux Arctic Trucks 2002

Comment

Ser meget bra ut dette....
      Last edited by Alfert; 27-09-2009, 01:24.

Comment

Nå er jeg endelig ferdig med dempinga. Fikk gjort fra meg dørken i dag, og jeg fikk inn teppet. I morgon skal jeg kansje trekke taket og støpe til for diskant i A-stolpe.

Her er bilder fra i dag:

PS: Tok meg tid til å legge opp bilde slik som simso ville jeg skulle gjøre det.
        Last edited by vemiz; 27-09-2009, 16:06.

Comment

Hva slags matte er det du har lagt under teppene dine? Var det dette som var B-quiet?

Beklager at jeg ikke henger med i svingene her! Hehe!
          Alpine 137BTi
          B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Originally posted by Keltern View Post
            Hva slags matte er det du har lagt under teppene dine? Var det dette som var B-quiet?

Beklager at jeg ikke henger med i svingene her! Hehe!
            Det er B-Quiet Vcomp http://www.bassbrothers.no/display.a...90&prodid=1568
            Den tar bort vei støy og høyfrekvente lyder.

Og den andre typen er B-Quiet Ultimate http://www.bassbrothers.no/display.a...90&prodid=1569
            Som demper/reflekterer bass/lave frekvenser.

Ha og brukt Splen http://installbay.no/product_info.ph...c3f30f6d295d7a Både 4 og 8 mm alle andre plasser enn i dørken. Denne tar bort vei støy og høyfrekvente lyder.

Comment

Emma har to grener. DB-drag eller SQ..
              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Originally posted by NeDD View Post
                Emma har to grener. DB-drag eller SQ..
                Nei det har de ikke... dB-drag er noe helt eget det. Les mer om det på www.lydtrykk.no

EMMA har Sound Quality og ESPL (European Sound Pressure Leauge). Ja de har et par andre ting og men det praktiseres ikke i Norge for øyeblikket.

ESPL foregår med en egen skive med musikkspor. Man spiller da så og så lenge med dørene lukket, og like lenge med dørene oppe. Man får i tillegg en installasjonsbedømming av bilen. dB-drag er kun et *BUUUURP* ved en frekvens og får en måling på det.

til trådstarter: selv om EMMA har med seg mange flotte biler med veldig proff installasjon og fremtoning, så stiller disse gjerne i klassene Master og Advanced. Med mindre du har fått spons eller driver med f.eks salg av bilstereo så kan du fint stille i den lavere klassen Experienced. Ikke la deg lure av navnet, dog Alle kan være med å konkurrere i EMMA. Første gang er til og med gratis!

Les mer på www.emmaweb.no eller www.emmanet.com.
                Last edited by Tony; 28-09-2009, 16:37.
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                  EMMA har Sound Quality og ESPL (European Sound Pressure Leauge). Ja de har et par andre ting og men det praktiseres ikke i Norge for øyeblikket.

ESPL foregår med en egen skive med musikkspor. Man spiller da så og så lenge med dørene lukket, og like lenge med dørene oppe. Man får i tillegg en installasjonsbedømming av bilen. dB-drag er kun et *BUUUURP* ved en frekvens og får en måling på det.

til trådstarter: selv om EMMA har med seg mange flotte biler med veldig proff installasjon og fremtoning, så stiller disse gjerne i klassene Master og Advanced. Med mindre du har fått spons eller driver med f.eks salg av bilstereo så kan du fint stille i den lavere klassen Experienced. Ikke la deg lure av navnet, dog Alle kan være med å konkurrere i EMMA. Første gang er til og med gratis!

Les mer på www.emmaweb.no eller www.emmanet.com.
                  Takk for at du forklarte det for meg. Vet ikke helt om dette blir noe for meg med det første, men kansje i en senere tid.

I dag har jeg startet å støpe diskant hus i A-stolpe. Var og en tur utom BassBrothers og laget en plan for sub-løsningen som skal inn her. Skal prøve å lage en skisse slik at dere får se hvordan det skal bli.

Her er bilde fra dagens økt:

Arbeids bord

Støpte først litt for å se om vinkelen var ok

Måtte se om den passa med så mye sparkel på

Etter endel pussing

Måtte se hvordan det ble etter pussinga

Sett forfra
                  Last edited by vemiz; 28-09-2009, 23:08.

Comment

Det her blir pent!

Inspirerende å se på folk som gjør ting fra bunnen av, for det er det jeg burde gjort selv.. Eller, har begynt med, men bruker veldig lang tid i forhold til det her, hehe!
                    Alpine 137BTi
                    B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Det her blir pent!

Inspirerende å se på folk som gjør ting fra bunnen av, for det er det jeg burde gjort selv.. Eller, har begynt med, men bruker veldig lang tid i forhold til det her, hehe!
                      Takk for det, men jeg kan ikke si at jeg er så veldig effektiv. Har som regel hele dagen på meg, nå som jeg er hjemme fra sjø. Men det tikker og går i mitt tempo, med laaange pause inn i mellom! Håper å komme i mål før jeg skal reise på sjø igjen om ca 2 uker.

Comment

Det er nå så.. Men har man god tid, så har man også en tendens til å ta seg god tid!

Selv skulle jeg virkelig ønske jeg hadde garasjeplass og en bil jeg kunne bruke ved siden av. Det hadde gjort underverker ser jeg for meg...

Men lykke til med 2-ukers fristen, jeg følger i hvert fall med!
                        Alpine 137BTi
                        B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Det er nå så.. Men har man god tid, så har man også en tendens til å ta seg god tid!

Selv skulle jeg virkelig ønske jeg hadde garasjeplass og en bil jeg kunne bruke ved siden av. Det hadde gjort underverker ser jeg for meg...

Men lykke til med 2-ukers fristen, jeg følger i hvert fall med!
                          Heldigvis så fikk jeg inn bilen i naustet til min far, og jeg har endå ikke solgt gammle bilen. Og det er 2 stooore fordeler. Er ikke så farlig om jeg ikke blir ferdi på 2 uker, da har jeg jo noe å glede meg til jeg komme hjem igjen.

PS: None som vil kjøpe en Bmw 520iA 1998 126.000km ??? kan få med DLS høytalerene og 2x Ground Zero GZHW 30X (i ferdig kasse) som jeg hadde i bilen.

Comment

Tenkte jeg skulle oppdatere "Det som skal gjøres" -lista mi:

1. Bilen SKAL dempes ned kraftig (den er veldig støyete både fra motor og fra vei)

2. Det blir sansynligvis 1.stk 12" sub som skal plasseres bak stolene (er ikke helt sikker på hvilken sub det bilr enda)(skal ha en Ground Zero GZNW12 2000W RMS 2+2 ohm)
                            3. Skal ha 2DIN Kenwood DDX-5024 spiller http://www.bassbrothers.no/display.a...10&prodid=1764
                            4. Skal ha FOCAL 165KRX2 Frontsett http://www.bassbrothers.no/display.a...10&prodid=1645

Komponenter som jeg har i fra det forige prosjektet mitt, som jeg skal bruke:

5. Har en FOCAL FP4.75 4x75W RMS Høytaler forsterker http://www.bassbrothers.no/display.a...05&prodid=1832
                            6. Har en HELIX SPXL1000 Competition 1x1750W RMS Mono forsteker til sub http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=15053
                            7. Har og et ekstra batteri Stinger SP1000 http://www.bassbrothers.no/display.a...05&prodid=1439

Rød: Ferdig
                            Blå: Endret/ikke montert

Comment

Er det platformarbeid det er snakk om her? Ser ut til å være lukrativt i hvert fall.. Eller kanskje det er krabbefiske?

Mange lekre komponenter her i hvert fall.. mye jeg selv har lyst på! Blir nesten en smule misunnelig her jeg sitter!
                              Alpine 137BTi
                              B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Her går det unna ja! Ser veldig bra ut! Misunner deg å ha fri så lenge om gangen, så du kan holde på, og garasjeplass!
                                Andreas Dibbern
                                Ford Fiesta
                                Takk til B2Audio
                                B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Working...
                                X