Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota Hilux 2002 Arctic Trucks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Keltern View Post
    Er det platformarbeid det er snakk om her? Ser ut til å være lukrativt i hvert fall.. Eller kanskje det er krabbefiske?

Mange lekre komponenter her i hvert fall.. mye jeg selv har lyst på! Blir nesten en smule misunnelig her jeg sitter!
    Det er ikke platform, men offshore på båt. Så jeg har turnus på 4uker på, og 4uker fri. Grei ordning san sett, men skulle gjerne hatt samme ordning som på platform 2uker på og 4uker fri.

Må til med litt bedre enn det som var i gammlebilen. Og når jeg ikke trenger bakhøytalere, kan jeg like gjerne slå til med litt dyrere oppsett foran.

Kjekt for meg å høre at noen er misunnelig, men du for komme en tur (om du er på nord-vestlandet en gang) så skal du få sitte på en "råne" runde for å høre lyden når jeg blir ferdig...

I dag har jeg ikke hatt anledning til å jobbe med prosjektet, men skal nokk en tur ut i kveld. Tenker jeg skal starte på diskanthuset på førersiden. Blir vell ikke så veldig lett å få symetrisk likt med den andre jeg har laget, men det tror jeg ikke har så mye å si.
    Skal prøve å lage en skisse av sub-løsningen i nå.
    Last edited by vemiz; 29-09-2009, 23:46.
    Nåverende prosjekt: Toyota Hilux Arctic Trucks 2002

Comment

Her er skisse av sub-løsningen jeg skal ha (laget i Paint, så det er ikke all verdens kvalitet):

Rød: Monoblokk
      Gul: 4-kanaler
      Grønn: delefilter til K2 høytalerene
      Hvit: Plexiglass over ekstra batteri

Skal lage noe med Arctic Trucks Logoen i bak plata.

Comment

Kan bli stilig det der! Stå på!
        Andreas Dibbern
        Ford Fiesta
        Takk til B2Audio
        B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Var ut på naustet en tur å jobba litt. Startet å støpe på diskanthuset som skal vere på førersiden. Orket ikke så mye, men fikk tilpasset det slik at det ser omtrent som den andre. Skal støpe/pusse mer i morgon.
          Jeg skal bruke fin-sparkel som et topp strøk, for å få en jevn og fin overflate til lakkering. Denne skal jeg og bruke på hele stolpen for å få lakkert hele i en farge.

Her er bilde fra den lille økten jeg hadde i kveld:

Diskant og delefilter

Utprøving av diskant.

Synst det vart fint jeg. Men det blir mye bedre når jeg får på fin sparkel og lakk.

Comment

I dag har jeg pusset endel på diskanthusene, men dem er langt i fra ferdige.
            Startet å bygge bakvegg. Denne er i 12mm sponplate. Har kappet den til slik at jeg får den inn, men har ikke finpusset noe på den.

Jeg har og laget til Arctic Trucks logoen i dag. Denne fikk jeg printet ut i stort format (80cm lang, og tillsvarende høy). Deretter skar jeg ut hver bokstav på papiret, og brukte omrisset (det som var igjen etter at bokstavene var borte) til å tegne av på (ca 2mm tykk) papp.
            Så skar jeg ut hver bokstav igjen. Bokstavene jeg skal lime på bakveggen for å få en utheving i vinylen, som jeg skal trekke den med.
            Så skal jeg bruke omrisset fra papiret (som logoen var printet på) til å spraye på en farge, slik at jeg har riktig avstand mellom bokstavene når jeg skal lime de på.

Plata vart slik etter grov kapping

Jeg sprayet raskt på, bare for å se hvordan det blir.

Ble ganske kult synest jeg!!

Selve Logoen (ikonet i logoen) skal jeg ha på samme måte i taket.

Comment

Det der blir knalltøft om du får til å trekke skikkelig rundt bokstavene!
              Andreas Dibbern
              Ford Fiesta
              Takk til B2Audio
              B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Da har jeg kommet hjem. Så nå skal jeg starte på prosjektet igjen.

Fikk Frode på Bassbrothers til å tegne basskasse i dag. Så i kveld har jeg kappet til alle platene som utgjør kassa med port. Kassa blir på 122 x 44,8 x 21 cm utvendige mål. Jeg bruker 19mm MDF plate til dette.

Når jeg er ferdig med kassa skal jeg lage et pynte deksel. Dette skal ligge som en vinkel som dekker topp og fram siden av kassa. Her skal hullet til sub elementet vere noe mindre en det som er i kassa, for at det skal ligge helt inn til subben opp på skruene (så dei blir skjult). Fram siden skal stikke noe ut i fra kassa, fordi jeg skal feste forsterkerene til kassa og pynte dekselet skal ligge helt jevnt med dei. ( Litt vanskelig å forklare )

Har ikke bilder fra kappinga av platene, men skal bygge videre på kassa i morgen. Og da skal jeg huske kameraet...

Comment

I dag har jeg startet å sette sammen delene til sub kassen. Jeg har laget og skrudd sammen alt uten om top platen. Den skal jeg jobbe med i morgen, må lage hull til subbwoferen og til det som utgjør porten.
                  Her er noen bilder fra i dag:

Her er det som utgjør porten.

Jeg laget meg noen lister så jeg skulle få porten i riktig høyde fra gulvplaten og ende platen.

Her er porten kommet inn i kassa, den har 7cm klaring til gulvplaten og ende platen.

Jeg rundet av hjørnet i vinkelen på porten og på enden av porten, for å få bedre luft flyt

Hva synest dere? Kom gjerne med tilbakemeldinger!
                  Last edited by vemiz; 14-11-2009, 01:28.

Comment

dette tror jeg blir tøft; artig; stå på!

Comment

I dag har jeg freset ut hull til port og til bass element. Her er noen bilder:

I morgen skal jeg høvle ned kantene på kassa slik at topplata ligger helt jevnt, før jeg skal montere den. Blir jeg ferdig med det skal jeg montere elementet, og da blir det seff testing...

Comment

Ser bra ut den kassen.
                        Det du bruker for og frese ut bassreflex hullet, er det standard når man kjøper fres? Svigermor har en fres liggende som jeg skal gå løs med. Men den er litt mongo syns jeg. Man må stå og holde inne "på knappen" som er er plassert helt mongo...
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                          Ser bra ut den kassen.
                          Det du bruker for og frese ut bassreflex hullet, er det standard når man kjøper fres? Svigermor har en fres liggende som jeg skal gå løs med. Men den er litt mongo syns jeg. Man må stå og holde inne "på knappen" som er er plassert helt mongo...
                          Nå er jo jeg ikke en ekspert på freser, men jeg vil tro at et slikt standar kitt følger med de fleste freser. Dvs. vinkelplate slik at du får en jevn utfresing i f.h til en kant på plata. I tillegg følger der med anordnig for å frese hull. Men jeg er ikke sikker på om dette bare er på den fresen jeg har tilgjengelig eller om de fleste har det.

Ang. "på knappen" vet jeg ikke helt hva du mener, men på den fresen jeg brukte er der to håndtak på hver side, der det ene fungere som på knapp. Den må du skru rundt for å få den på, og holde den slik for å ha fresen i gang. Den er fjør belastet slik at den stopper om du slipper opp. Så her må jeg stå å "holde inne" som du sier.

Comment

Da er basselementet kommet i hus. Var og hentet det tidligere i dag. Så nå er det prøvemontert på kassa, og det ser helt ekstremt ut i mine øyner. gler meg til å bli ferdig. Her er noen bilder:

Vakket!

Synst det ble kult jeg

Dempe stoff til paneler ol. Slik at det ikke blir riste lyder av panelene/dekselene i bilen

Comment

Tenkte jeg skulle poste oppdatert komponent liste:

Spiller/sjerm: Kenwood DDX-5024 + ryggekamera

Høytalere: FOCAL 165 KRX2 + basselementet fra 165 KRX3

Sub: Ground Zero GZNW12 2000W RMS 2+2 ohm

Forsterkere: FOCAL FP4.75 4x75W RMS (til å drive 165 KRX2 i 2ohm)
                              FOCAL FP2.150 2x150W RMS (til å drive basselementet fra 165 KRX3)
                              HELIX SPXL1000 Competition 1x1750W RMS (til sub)

Batteri: Stinger SP1000 (44Ah - Startstrøm 1200A)
                              + 2 orginale batteri (som sitter i bilen fra før)

Musikk enhet (USB): Skal kansje kjøpe meg en Ipod Video 60gb. Ev. så har jeg en USB stik på 32gb

Comment

Da har Frode startet på dørpanela mine. Han tar litt etter hvert. Han har frest ut ramme til de to 6.5" elementene som skal inn:

I går og i dag har jeg jobbe med å få inn vinkelen som utgjør baksetet. Måtte selfølgelig dempe de og.

I dag har jeg fått inn ekstra batteriet, laget til litt kabler og slikt.

Godt festet med stålbånd

Kabling

Sikring

Jordingspunkt før sliping

Jordingspunkt etter sliping

Koblet opp delefiter til 165KRX2

De blir skjut av dekselene i sideveggene bak

Andre siden

Last edited by vemiz; 20-11-2009, 20:26.

Comment

Working...
                                X