Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota Hilux 2002 Arctic Trucks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Og venter.... :P
    Mvh
    Andreas Moen Sæterbø
    Golf mk2
    Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

Det var da voldsomt! Fikk forventnigspress på meg nå... hehe

Har fått bilen på plass nå... Fikk ut baksiderutene i kveld... skal prøve meg på å sote de i morgon (har aldri gjort det før)

Ble litt trangt med så stor bil...

Har ca 10-20cm klaring... (flaks)

Måtte brenne noe material for å få plass til bilen...

Nåverende prosjekt: Toyota Hilux Arctic Trucks 2002

Comment

et tips er å bruke solfilm som de proffe har. mye lettere å få boblene ut og blir ikke så lett "kant" om du sku være uheldig.
        Mercedes E220 CDI W210

Comment

Sunguard sin er veldig bra.
          Filmen til f.eks. Bilxtra går greit om du ikke skal bruke vinduene..
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Vet ikke hva den jeg kjøpte heter, kjøpte den på biltema... sikkert ikke noe bra... men uansett så prøvde jeg idag. Men fikk det ikke fint... Skal be en kompis om hjelp, han har gjort det noen ganger...

Fikk ikke ut alle stripene. Men nå vet jeg jo egentlig ikke hvordan man skal gjøre det da...

Comment

Som nevnt tidligere, Sunguard sin film. Har selv denne på min bil, og er meget fornøyd.

Om du får det bra til, må du kutt svært nøye rundt ruta. Ca 2-3mm innfor ruta's kant. Og et lite juksetriks for og forsegle filmen på ruta, bruk blank negelakk rundt for og lime den.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Ser ut som du bør bruke mer såpevann når du drar over. Jeg brukte ikke nok såpevann når jeg tok mine, og de er fulle av riper, fordi jeg var litt for gnien på vannet.
                Andreas Dibbern
                Ford Fiesta
                Takk til B2Audio
                B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Originally posted by Dibbern View Post
                  Ser ut som du bør bruke mer såpevann når du drar over. Jeg brukte ikke nok såpevann når jeg tok mine, og de er fulle av riper, fordi jeg var litt for gnien på vannet.
                  og ha en tynn klut på "skraperen"
                  Mercedes E220 CDI W210

Comment

Og det er alfa omega og vaske ruta SKIKKELIG.

Comment

Om ruta du skal tone er buet, noe de fleste ruter i en bil er, må du begynne med å krympe folien slik at folder som oppstår som følge av at ruta er buet, kan glattes ut. Varmluftpistol og tålmodighet er resepten her. Om du har dårlig sinnekontroll og aggresjon, ville jeg satt bort denne jobben først som sist.
                      Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                      Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Rudolf, du har både rett, og litt galt her.
                        Bakrutene er som regel marrerittene, og der er varmepistol og solfilmen UTPÅ ruta greia. (Du former den utpå ruta, for så og feste den innfor.
                        Men side rutene er det null problem og hoppe over varmepistol. Resultatet blir like bra med som uten om man tar seg tid.

Comment

Ok. Her var det mye attogfram. Men jeg skal altså bruke såpevann? og ikke bare vann? og jeg skal ikke bry meg med å bruke varmepistol.
                          Jeg leste en plass at jeg skulle vente til vannet tørket før jeg starter å dra ut bobblene??? noen som vet noe om dette??

Foressten kan ikke noen av dere lage en fin guide om hvordan man skal sote vinduer ?
                          Jeg har iallefall ikke peiling på hvordan man skal gjøre dette... Tror jeg skal betale en kompis for å gjøre dette...

I dag har jeg jobbet med å få av slepe kroken. Jeg tok og av bakfangeren for å komme bedre til.

Kortet inn ledninga til henger, slik at jeg kan feste den oppunder bilen. Da slipper jeg å skru denne av og på hver gang jeg skal ta av og på slepekroken.

Kjøpte en forlenger på biltema for å koble på når jeg skal dra henger med bilen.

Comment

Såpevann og sleik. (Den du drar ut boblene med)
                            Godt med Zalo i vannet.
                            Har ikke hørt det med og vente til vannet har tørket. Men for meg høres det ganske ulogisk ut. Da det tar opp til nesten to uker før ruta er helt tørr på innsiden av filmen. Verdt et forsøk, men om det funker skal jg ikke si noe på.

Comment

Ok. Skal gjøre et siste forsøk med zalo i morgen.

Har strekt opp kabel til ryggekamera i dag.

La kabelen i et kabelrør, som vanligvis er i vegger i hus.

Her rett over skiltet blir kameraet plassert

Koblingsskjema. Jeg har koblet det om en bryter isteden for å ta det inn på ryggelysene, fordi jeg vil ha muligheten til å slå det på når jeg vil, og for å sleppe at det avbryter film el. når jeg skal rygge...

Må bare slenge med et lite leketøy jeg har:

Comment

Fikk til å trekke den ene ruta idag, men da vart rullen tom for film. pga. mange mislykkede forsøk uten zalo... så nå er jeg på vei til ålesund for å kjøpe mer... skal legge ut bilder senere i kveld...

Ang. ryggekameraet fikk jeg det ikke til, sikkert koblet noe feil...

Comment

Working...
                                X