De vil ikke komme i konflikt med hverandre slik de står her, men nå er jo alt hivd ut i påvente av frisk kropp til å sette inn det nye frontsettet.
Stig: Jeg har vel aldri påstått at jeg er helt som alle andre heller
Kan vel også nevne at denne konstruksjonen satt noe over middels festet. Kunne ha tauet bilen etter diskantene.. 3xM8 er det samme som bakakselen på E30 er festet med...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Engen Audio:Seat "spore fullstendig av" Arosa
Collapse
X
-
Pent, som alt det andre At du tør, sier bare jeg!
Det vil ikke bli konflikt mellom de to komponentene, at de tar borti hverandre?
Leave a comment:
-
javel da
Det som var utfordringen med mellomtonen og diskanten var vel at disanten var 100mm i diameter og 100 mm dyp... samt at mellomtonen var en 5" i 6.5" chassi.. ikke det letteste å plassere på dashen.
Noe ala dette skal det bli:
Alle hullene er borret opp og forsenket for elverumsgodkjenning:
Da tar man enkelt og greit en vinkelsliper
Og en håndoverfres på frihånd
Sveiser sammen en grei rammekonstruksjon:
3 stk M8 innfestinger bør holde:
Her ser dere tanken:
Leave a comment:
-
Vurder om jeg skal legge ut bilder av prosjektet med frontsett eller ikke. Etter at det var mer eller mindre ferdig monter så dukket Install Bay opp med ett sett til meg som jeg bare måtte ha så derfor ble det som var gjort forkastet.
Men hvis det er noen som vil se de bildene så kan jeg legge de ut, er ikke noe stemning for det så slipper jeg
Leave a comment:
-
Kan love deg at dette blir tungt ja... men om bilen går dårlig eller skikkelig dårlig spiller ingen rolle for meg
Leave a comment:
-
Blir ikke det der veldig tungt etterhvert ?
Synes det ser artig ut i grunnen å ha noe å pusle med på fritiden Ser ut som om det blir stilig hvis det blir ferdig
Leave a comment:
-
Har noen liter med sølvgrå Hammerite lakk i verkstedet, som j kan sponse deg med...
Leave a comment:
-
Har du ikke skjønnt Kenneth at den nye fargen på Seat`en blir corroless rust rød ??
Eller mulig hele rammeverket blir syredyppet og chrommet ?? Hvem vet....
Leave a comment:
-
Esab er gullegode apparater det, Lars. Er bare Ronny som har hjernevasket deg... Men du, de delene som du smidde for, ja, vel tre år siden, de er jo brune å fine av rust? Selv om Seat har helt tragisk på rustbeskyttelse, så kan vel du gjøre noe med det? Eller har Ronny så dårlige bor at du vente på at det ruster hull i delene dine?
Leave a comment:
-
Når vi skulle begynne på dekselrammene som skal sitte mellom forstkerkerene og side vinduet så fikk vi ett problem siden det er så vanvittig trangt... så da skjærte vi ut sidevinduene slik at vi kom til med sveiser`n.
Ikke mye plass og jobbe med her:
Kempi duger Esab suger er det vel noen som mener... eller hva Kenneth ?
Fått på plass litt stål, ikke store klaringen til løfteluka her...
Slik ble den i enden mot seteryggen:
Helt grei klaring:
Brukte ett av festene i hovedramma og sveiset på en skive for innfesting.
Det er også skrudd i festet til lagerbukken i andre enden
Samt at den rammen er tredd ned i 2 hull som vi kunne bruke, så totalt sitter denne i 4xM6.. bør være greit.
Her ser man M6 skruene:
RAMME RUNDT BATTERIKASSEN
Siden dere nå sikkert er drittlei bilder av stålstenger så kommer kort versionene her:
Nå hadde vi kommet forbi forsterkerene, og det neste var da å lage en ramme som dekker sideveggene og hele fronten til batterikassen. Denne ble ganske stor 120x55 cm og blir det eneste dekslet som får negativevinkler så vi får håpe at det går bra for det.
Mobilbilder:
Her er oversikstbilde over alle dekselrammeme som er i bilen:
Har også trekt alle med Irma og penslet de med polyester:
Dette er så langt vi har kommet med bilen og slik står den pr. dags dato.
Så fort jeg er på beina igjen så kommer det nok til å skje noe mere med denne.
Leave a comment:
Leave a comment: