Announcement
Collapse
No announcement yet.
Engen Audio:Seat "spore fullstendig av" Arosa
Collapse
X
-
Den var så sliten i finishen osv.. etter endel installasjoner så det ga jeg rett og slett f... i... Ikke sikkert den har den finishen nå
Leave a comment:
-
Sveisa du ramma til DAB-boxen mens boxen satt bolta fast eller? ser ut som lakken er svidd rundt alle sveisepunktene Men du skal vel kromme den boxen
Leave a comment:
-
BATTERILADER OG DAB RADIO
Siden jeg skal ha en mandig batterilader bygd inn i bilen for bruk ved utstillinger og show så ble det noe snekring her og.
Etter litt tukling ble rammen sliken står opp ned her, og er tiltenkt å sitte montert i reservehjulsbrønnen.
Her er ett av de 6 innfestningspunktene som ble laget i grunnrammen:
Her henger den montert:
Da denne laderen naturlig nok må ha strøm så ble det montert inn stikkontakt til laderen og Defa miniplug system for tilkobling fra undersiden av reservehjulsbrønnen:
Rammen henger i friluft og har ikke kontkakt med reservehjulsbrønnen:
Andre siden:
Måtte jo lage en ramme til Dab radioen også..
Innfesting i Dab radioen i M4:
Rammeverk innfestinger:
Slik ble det tilslutt:
Her er plasseringen bak batteriladeren:
Leave a comment:
-
er jo å blir helt sinnsyk den bilen din Lars, men gjenstår enda å bli invitert så jeg for se dette rakleverket.. ehh rammeverket live
Leave a comment:
-
Ja det v ar det da.. blir jo noe vekt oppå denne rammen da..
Neste seksjon blir vel ett par bilder av noen delrammer..
Leave a comment:
-
Nå må du passe på så du ikke underdimensjonerer disse rammene dine Lars
Leave a comment:
-
RAMMEVERK:
Innfesting av grunnrammen i fremre baksetefeste:
Har brukt alle 4 baksetefestene:
Gjenbruk av baksetefestet, med M8 bolt:
Bruk av mutternagler i sikkerhetsbeltefestene:
Og i setefestet:
Og i reservehjulsbrønnen:
Mandig feste bakerst i bilen:
Og på andre siden bakerst:
Nær bilde av vinkler på rammen før sluttsveising:
Sluttsveising:
Dette er slik grunnrammen er festet og ser ut, Det er ikke laget noe hull i bilen, kun brukt de hullene som er orginalt i bilen. Rammen er laget i 15mm firkantstål. Hele rammen kan enkelt (?) skrus ut av bilen.Last edited by Engen Audio; 23-02-2007, 01:29.
Leave a comment:
-
Engen Audio:Seat "spore fullstendig av" Arosa
Siden bilforumet.net suger kraftig så lager jeg en ny og vesentlig forbedret bygge tråd her:
Bilen er en 1998 Seat Arosa 1.4i Comfort Estilio edition dvs. Grønne ruter, lakkerte fangere, høydejusterbare seter, pollenfilter, spesielle setestoff og ikke minst 14" (13" org) sommer stål felger ! Kjøpte den ny og skulle ikke ha den til noe annet enn å kjøre frem og tilbake fra jobb. Det holdt i 1 år.
Begynnte å bygge litt ymse oppsett i bilen og etterhvert ble det ett konkurranse anlegg som jeg delok i Nasca og Emma med. Vant nm 2 år på rad og etter en deltagelse på EM i St. Petersburg ble det bestemt at bilen skulle bygges skikkelig fra bunnen av. (Elverumsgodkjent).
LYDDEMPING:
Her har jeg to videosnutter som viser den "fantastiske" klangen som er i taket orginalt og den vanvittige tykkelsen på blikket.
http://home.no.net/larsenge/2004/tak.avi (ca 15mb)
http://home.no.net/larsenge/2004/tak2.avi (ca 7mb)
Etterhvert som jeg blir ferdig med dempingen av taket så skal jeg lage en liten film om resultatet så kan vi sammenlikne om dette produktet har noe for seg
Slenger ut tilsvarerde videoer som sist bare med 2 lag Brown Bread i hele taket. Tak trekket er forøvrig ikke montert her heller, og han som sitter inne i bilen banker vesentlig hardere enn han som sitter inni på de to første filmene...
http://home.no.net/larsenge/2004/tak3.avi ca 17 mb
http://home.no.net/larsenge/2004/tak4.avi
ca 5.5 mb
Hele bilen ble ribbet og det ble lagt 2-4 lag Brown Bread/Vibroplast M1/Splen 3004 i hele bilen.
Kommer med oppdatering av Rammeverk som neste post bvare jeg finner igjen der hvor jeg har bildene mineLast edited by Engen Audio; 19-03-2009, 01:47.Tags: None
Leave a comment: