Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engen Audio:Seat "spore fullstendig av" Arosa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Legatia
    replied
    my bad, lært noe nytt i dag å

    Leave a comment:


  • spade
    replied
    Originally posted by sqwannabe View Post
    Det er i tilfelle varmen den ikke tåler, har ingenting med ampere å gjøre men watt.
    Så i 12v med 40A, så blir det en varmeutvikling på 480watt. Med 230v og litt over 2A så går det like mange watt igjennom, og det er ikke noe snillere for kabelen det.
    Men skjønner uansett ikke at den ikke skulle tåle noe slikt.....
    Nå må vi ikke drive vranglære da. Watt har ikke noe å si, strømmen er det eneste avgjørende.

    Håper du finner på noe genialt med dørene dine Lars, rått blir det uansett!

    Leave a comment:


  • Hifonic
    replied
    Originally posted by sqwannabe View Post
    Det er i tilfelle varmen den ikke tåler, har ingenting med ampere å gjøre men watt.
    Så i 12v med 40A, så blir det en varmeutvikling på 480watt. Med 230v og litt over 2A så går det like mange watt igjennom, og det er ikke noe snillere for kabelen det.
    Men skjønner uansett ikke at den ikke skulle tåle noe slikt.....
    Så kablene fra sikringskapet mitt til stikkontakten ute burde være noe tykkere enn de er?
    Motorvarmeren drar ganske mye strøm den da.. og kupevarmeren 1000w.

    Nei, er nok strømmen gjennom kabelen som gjør den varm, ikke effekten.. Tenk en 16A kurs da, blir noen watt

    Leave a comment:


  • Jonny.B
    replied
    12x50 / 220 = 2,7a

    legger vi på litt interntap så vil jeg tippe att att ca 3 a vil gå gjennom pluggen.
    pluggen er forøvrig godkjent for 220v / 16a
    Last edited by Jonny.B; 19-02-2008, 17:32.

    Leave a comment:


  • Audio-art
    replied
    Originally posted by Eargasm View Post
    nei veit att det er 230V.... men fortsatt så er defakontakten beregnet til en varmevifte og en lader på 3A... jeg snakket nemmelig med DEFA å spurte om den tålte en lader på 40amp... de sa nei fordi den var kun beregenet til det utstyret de har
    Tror nok DEFA mente at du skulle bruke stikket for 40a i 12 v.
    Stikket klarer nok 3KW i 220v, Det utstyret leverer Defa selv.

    40a i 12v er 480w, så selv om laderen er bare 50% efektiv, så blir ikke det mere en 960W..

    For å snu det litt: Kontakten vil nok klare: 3000W/220V = 13,64A

    Leave a comment:


  • Legatia
    replied
    Originally posted by Typhon View Post
    Jeg skjønner at den kontakta kanskje ikke tåler 40A i 12V, men samme effekten i 230V (ergo mindre ampere som flyr igjennom) vil den tåle.
    Det er i tilfelle varmen den ikke tåler, har ingenting med ampere å gjøre men watt.
    Så i 12v med 40A, så blir det en varmeutvikling på 480watt. Med 230v og litt over 2A så går det like mange watt igjennom, og det er ikke noe snillere for kabelen det.
    Men skjønner uansett ikke at den ikke skulle tåle noe slikt.....

    Leave a comment:


  • Tony
    replied
    Jeg skjønner at den kontakta kanskje ikke tåler 40A i 12V, men samme effekten i 230V (ergo mindre ampere som flyr igjennom) vil den tåle.

    Leave a comment:


  • Jonny.B
    replied
    nå tuller du fælt....hva skjer med en vanlig stikk kontakt på veggen vist du kobbler til en lader på 250a,noe som ikke er uvanlig på start boostere ol.?
    må ikke blande sammen 220v og 12v

    Leave a comment:


  • Eargasm
    replied
    nei veit att det er 230V.... men fortsatt så er defakontakten beregnet til en varmevifte og en lader på 3A... jeg snakket nemmelig med DEFA å spurte om den tålte en lader på 40amp... de sa nei fordi den var kun beregenet til det utstyret de har

    Leave a comment:


  • Tony
    replied
    Om laderen leverer 50A i ladestrøm så vil ikke strømtrekket være på 50A gjennom DEFA-pluggen.

    Leave a comment:


  • Eargasm
    replied
    håper du ikke skal bruke den defa miniplugget til batteriladeren din... defa kablene tåler ikke så mange amp som den laderen bruker :P

    Leave a comment:


  • NeDD
    replied
    Ikke en lett utfordring d der.

    Leave a comment:


  • Engen Audio
    replied
    Nja, hvis bilen noensinne skal bli ferdig så tror jeg vi skal holde oss til dørene

    Leave a comment:


  • Jonny.B
    replied
    Originally posted by Engen Audio View Post
    Nja, vil vel få "noen" problemer med girkasse, setebelter, rattstamme og andre mer eller mindre nyttige ting.

    Det skal nok bli 2 seter i bilen ja..
    alpine har gjort det før,så da klarer nok du det også...

    Leave a comment:


  • Bilstereosenteret.no
    replied
    Løs pedalbox ala rallybil, ny rattstamme festet med lagerbukker og kjede bort til tannstanga og flytting ab brekk med skjøting av kabler. Ikke noe problem for en custom mann som deg Lars

    Og vil du se hvordan det gjøres, så ta deg en tur hit, for en kompis av gjort det i bilen sin (ikke med skilter vel og merke)

    Leave a comment:

Working...
X