Announcement
Collapse
No announcement yet.
Engen Audio:Seat "spore fullstendig av" Arosa
Collapse
X
-
Originally posted by sqwannabe View PostDet er i tilfelle varmen den ikke tåler, har ingenting med ampere å gjøre men watt.
Så i 12v med 40A, så blir det en varmeutvikling på 480watt. Med 230v og litt over 2A så går det like mange watt igjennom, og det er ikke noe snillere for kabelen det.
Men skjønner uansett ikke at den ikke skulle tåle noe slikt.....
Håper du finner på noe genialt med dørene dine Lars, rått blir det uansett!
Leave a comment:
-
Originally posted by sqwannabe View PostDet er i tilfelle varmen den ikke tåler, har ingenting med ampere å gjøre men watt.
Så i 12v med 40A, så blir det en varmeutvikling på 480watt. Med 230v og litt over 2A så går det like mange watt igjennom, og det er ikke noe snillere for kabelen det.
Men skjønner uansett ikke at den ikke skulle tåle noe slikt.....
Motorvarmeren drar ganske mye strøm den da.. og kupevarmeren 1000w.
Nei, er nok strømmen gjennom kabelen som gjør den varm, ikke effekten.. Tenk en 16A kurs da, blir noen watt
Leave a comment:
-
Originally posted by Eargasm View Postnei veit att det er 230V.... men fortsatt så er defakontakten beregnet til en varmevifte og en lader på 3A... jeg snakket nemmelig med DEFA å spurte om den tålte en lader på 40amp... de sa nei fordi den var kun beregenet til det utstyret de har
Stikket klarer nok 3KW i 220v, Det utstyret leverer Defa selv.
40a i 12v er 480w, så selv om laderen er bare 50% efektiv, så blir ikke det mere en 960W..
For å snu det litt: Kontakten vil nok klare: 3000W/220V = 13,64A
Leave a comment:
-
Originally posted by Typhon View PostJeg skjønner at den kontakta kanskje ikke tåler 40A i 12V, men samme effekten i 230V (ergo mindre ampere som flyr igjennom) vil den tåle.
Så i 12v med 40A, så blir det en varmeutvikling på 480watt. Med 230v og litt over 2A så går det like mange watt igjennom, og det er ikke noe snillere for kabelen det.
Men skjønner uansett ikke at den ikke skulle tåle noe slikt.....
Leave a comment:
-
Jeg skjønner at den kontakta kanskje ikke tåler 40A i 12V, men samme effekten i 230V (ergo mindre ampere som flyr igjennom) vil den tåle.
Leave a comment:
-
nå tuller du fælt....hva skjer med en vanlig stikk kontakt på veggen vist du kobbler til en lader på 250a,noe som ikke er uvanlig på start boostere ol.?
må ikke blande sammen 220v og 12v
Leave a comment:
-
nei veit att det er 230V.... men fortsatt så er defakontakten beregnet til en varmevifte og en lader på 3A... jeg snakket nemmelig med DEFA å spurte om den tålte en lader på 40amp... de sa nei fordi den var kun beregenet til det utstyret de har
Leave a comment:
-
Om laderen leverer 50A i ladestrøm så vil ikke strømtrekket være på 50A gjennom DEFA-pluggen.
Leave a comment:
-
håper du ikke skal bruke den defa miniplugget til batteriladeren din... defa kablene tåler ikke så mange amp som den laderen bruker :P
Leave a comment:
-
Nja, hvis bilen noensinne skal bli ferdig så tror jeg vi skal holde oss til dørene
Leave a comment:
-
Løs pedalbox ala rallybil, ny rattstamme festet med lagerbukker og kjede bort til tannstanga og flytting ab brekk med skjøting av kabler. Ikke noe problem for en custom mann som deg Lars
Og vil du se hvordan det gjøres, så ta deg en tur hit, for en kompis av gjort det i bilen sin (ikke med skilter vel og merke)
Leave a comment:
Leave a comment: