Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engen Audio:Seat "spore fullstendig av" Arosa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by LLH View Post
    Jeg ler like godt inni meg hver gang jeg leser de to første linjene på hjemme sida di om prosjektet..
    SKjønner ikke helt hva du mener her ?:

Bilstereoprosjekt 2004/2005 ???
    Mvh
    Lars Engen

Comment

På denne siden vil jeg legge ut bilder og litt info om bilstereoprosjektet mitt 2004/2005. Planen var i utgangspunktet å bygge god lyd inn i en liten bil på en fornuftig og enkel måte.... som dere sikkert skjønner etterhvert så har deler av planen gått i dass...

hehe..

Men blir kanon bra det her..
      sound.vision.soul

Type R

Comment

Hvor mange liter skal den mellomtonen ha? hvordan er det å ha diskant å mellomtone i lag i samme kammer?
        Focal
        Mosconi
        Pioneer

Comment

Trenger å trenger... det er ikke sikkert den får noen kasse i det hele tatt. jeg mener det er mere ett tema i ett 2 veis oppsett.
          Mvh
          Lars Engen

Comment

Mini update:

Siden EA er noe nyskjerrig på hva som skjer så får jeg vel skrive ett par ord.

Har fått klint ferdig med polyester på alle dekslene som skal være fra setene og bakover. de er ferdig pusset og klare til trekking. Det vil skje når det er litt varmere i været.

Venter på 4 stk vannskjærte stålringer til midbassene, og kommer til å begynne å knote litt med de som neste ting. Tipper jeg har 30 stk nå så det er en viss fare for at det skal bli noe greier...

Ellers så får jeg etter planen de nye sideskjørtene på mandag så det gleder jeg meg til.
            Mvh
            Lars Engen

Comment

Nice :P Hvor skaffer dere stålringen o.l ifra? Bekjente hele gjengen, eller er det firma som lager slikt?

Ja, så et bilde på finn, vilt så liten den bilen egentlig er! Sidedøra er jo nesten 1/3 lenger enn fra midtstolpen og bak til baklykten
              Blir grooom =)
              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

NeDD: Stålringer kan du bestille hos ett firma som driver med vann eller laserskjæring. Ofte mekaniske verksteder som har dette. Jeg er så heldig at jeg har ett mekanisk verksted 500 meter nedenfor der jeg bor så det er gull.

Her kommer det noen dårlige mobilbilder av det siste som er gjort:

Ett par stål ringer for innfestinger av frontsettet, hmmm potensiale for solid innfestning her

Her er den store rammen trekt med fleece og penslet den med polyester i bilen. Dette er rammen som blir rundt batterikassen og som skal dekke litt av sideveggene.

Mvh
                Lars Engen

Comment

Har en ting å si til dette prosjektet: SJUKT!! Stå på videre!
                  Opel Vectra 2.5 V6 CDX
                  sigpic

Comment

Har fått levert de nye sideskjørtene mine på døra i dag, og de var faktisk de riktige

Skal en tur ut til de dype skoger i morgen så det er mulig det blir ett par nye bilder av limmon.
                    Mvh
                    Lars Engen

Comment

Skulle gjerne ha hatt 2stk ringer til Utopia 27Wx 11".......... Som jeg gjerne kan sende til kromming
                      Per.....
                      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                      Audison Music Expression
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

Comment

Det er mulig å bruke rustfritt også, Per. Slik som j har i Bofårsen...

Comment

Dagen lille update:

Har justert litt på en kant i bilen som var litt i veien:

Har slipt alle ferdige deksler så de passer der de skal sitte:

Driver å planlegger noe køstom greier her.. premie til de den som gjetter først hva som skal skje her

Siden vi først var igang så tenkte vi at ett takstativ hadde vært kult. Regner med at skiene skal lakkes i bilens farge

Trenger også tips til steder som har el vindu satser av bra kvalitet....
                          Last edited by Engen Audio; 28-03-2007, 00:01.
                          Mvh
                          Lars Engen

Comment

Her er forresten sideskjørtene fra Concept Zender som kom i går:

Mvh
                            Lars Engen

Comment

Dette fortsetter å se bra ut Skal bli kult å se panelene ferdig sparklet og trekt. Når du kommer i morra skal du få se alle typene vinyl vi har inne, er noen med litt mønster osv
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

jeg gjetter chrome!
                                Blir jo fulstendig sykt dette prosjektet! Bra at noen tørr å dra den helt ut!
                                Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Working...
                                X