Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Golf SPL 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Tommen View Post
    Nå har jeg samme "problemet" som jeg hadde i Opel'n..Det trykker en god del bedre når jeg åpner begge fremdørene..Skyldes dette for liten bil mon tro?
    Det skyldes rett og slett den lave tuninga.. Vanskelig å presse inn lange lydbølger i en liten bil
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #47
      Jaja, det var den subben..Slutta plutselig å spille og plutselig begynte det å ryke av den, glovarm midt i elementet, spillte ikke noe særlig høyt heller mener jeg. Hva kan dette skyldes?
      VW/Audi ende-tusi-ast!

      Comment


      • #48
        Hvor my effekt kjørte du på elementet egentlig?
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #49
          Originally posted by A.R View Post
          Hvor my effekt kjørte du på elementet egentlig?
          En dynabel bf7501 koblet i 1 ohm på elementet..Står at den yter 2500wrms i 1 ohm, men den har ikke fått så mye, for hadde ikke noe spesielt mye volum på..
          VW/Audi ende-tusi-ast!

          Comment


          • #50
            Originally posted by Tommen View Post
            En dynabel bf7501 koblet i 1 ohm på elementet..Står at den yter 2500wrms i 1 ohm, men den har ikke fått så mye, for hadde ikke noe spesielt mye volum på..
            Hm snodig!

            ting som kan være galt:

            1. rett innstillt gain, clipping kan fårekomme
            2. for stor kasse?!

            Har du sett på selve elementet om du ser om det har vært noe varmedannelse?
            Pioneer - Hertz - Zealum
            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

            Comment


            • #51
              Spola som har gått vel....
              Øyvind Kalbækken

              Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

              Comment


              • #52
                kan vikle spolen din på ny jeg...

                viklet 20 30 subber allerede, og er utdannet vikler, så kvaliteten er like god, om ikke bedre... isolasjonslakken vi bruker tåler 240 grader og sykt med vibrasjoner....

                Comment


                • #53
                  ka koste slik omspoling da
                  øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by tutsola View Post
                    kan vikle spolen din på ny jeg...

                    viklet 20 30 subber allerede, og er utdannet vikler, så kvaliteten er like god, om ikke bedre... isolasjonslakken vi bruker tåler 240 grader og sykt med vibrasjoner....
                    Vikle spolen på nytt ja, greit d, men hva med resten av membraen, spider og oppheng som du må skjære løst? Alt dette må jo skiftes..
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

                    Comment


                    • #55
                      forutsatt at det bare er spolene som er brent, kan jeg fikse de... 3 4 hundre lapper tenker jeg er bra pris....

                      membran, spider, og alt vil bli fjernet med barberblad og limt på igjen med kvalitetslim... dette kommer som oftest opp i en del, magneten blir trukket av og spolene trukket opp og lagt på ny...

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Tommen View Post
                        Vikle spolen på nytt ja, greit d, men hva med resten av membraen, spider og oppheng som du må skjære løst? Alt dette må jo skiftes..
                        hvis det er ødelagt kan eg ikke hjelpe deg, men har sett mange tilfeller hvor det ikke er nødvendig, det er isolasjonslakken på spolene som tar kvelden...

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by tutsola View Post
                          hvis det er ødelagt kan eg ikke hjelpe deg, men har sett mange tilfeller hvor det ikke er nødvendig, det er isolasjonslakken på spolene som tar kvelden...
                          Har selv rekonet mange elementer når jeg var utplassert hos Bilradioservice i Trondheim, og der måtte alt skiftes når spolen var brendt..
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Tommen View Post
                            Har selv rekonet mange elementer når jeg var utplassert hos Bilradioservice i Trondheim, og der måtte alt skiftes når spolen var brendt..
                            Det er jo fordi det er mye enklere å rekone enn å vikle ny spole...

                            tutsola: Har muligens en jobb til deg jeg og Naboen har et 18" element i en svær høyttaler som har tatt kvelden... Må bare sjekke hva som er gale.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by BeemerZ1 View Post
                              Det er jo fordi det er mye enklere å rekone enn å vikle ny spole...

                              tutsola: Har muligens en jobb til deg jeg og Naboen har et 18" element i en svær høyttaler som har tatt kvelden... Må bare sjekke hva som er gale.
                              Det vil si at det er mulig å vinkle en ny spole uten å skifte oppheng og membran???
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

                              Comment


                              • #60
                                Da har jeg snakket med Pål, og han skal bestille opp et rekoningssett til meg Håper bare RE får litt fart på seg, for mener å huske jeg har hørt at de er ganske treg? Og jeg har kommet frem til at jeg skal forminske kassa mi, og gå ned til 130-140L istede, for det virket som det var en veldig ideel kasse til dB drag. Og da kan det hende jeg får bygget kasse til 2 stk 18" også, uten stor modifikasjoner baki bagagerommet En kasse på 260-270l burde gå tror jeg..Virket mer som det var litt "free-air" i den kassa jeg hadde nå..Spillte litt lavere på lave frekvenser, men tror ikke den er mye ideel til dB drag når jeg har en så stor kasse. Så det trykket jeg fikk med 130L kasse var enormt..
                                VW/Audi ende-tusi-ast!

                                Comment

                                Working...
                                X