Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mdesign Verksted tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Som alltid Morten så blir dette meget meget bra
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #62
      meget pent du er grundig i arbeidet.. er jo kanskje en selvfølge når det er kundebiler
      Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

      Comment


      • #63
        Har du satt noen dato for når du skal være ferdig med golfen?

        Blir pent dette her :P
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

        Comment


        • #64
          Takk for det Lars

          mrZipp0: ja klart man må være nøye, skal være kvalitet uansett om det er kunde eller egen bil

          NeDD: Takk, har plan om å få den ferdig rett over Påske

          Comment


          • #65
            Okok.. Føler kunden din har vært lenge uten bil nå Eller tar du ting i perioder?

            Skal du ha noe stand eller være representert på noen gatebiltreff fremover? Eller er du for lokal enda?
            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

            Comment


            • #66
              Originally posted by NeDD View Post
              Okok.. Føler kunden din har vært lenge uten bil nå Eller tar du ting i perioder?

              Skal du ha noe stand eller være representert på noen gatebiltreff fremover? Eller er du for lokal enda?
              Det ahr han men det har dels med at jeg kun holder på med dette på kveldstid og hans evne til å betale

              Blir nok ennå å holde meg lokalt ja

              Comment


              • #67
                her litt updates etter påskefri.

                Monterte slagmutter for subb montasje:





                Her vises prinsippet på bolten og mutteren

                Comment


                • #68
                  Yeah! Nærmer deg slutten nå.. Påsken er over, bilen skal snart stå klar :P

                  Klok montering av elementene
                  Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                  Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                  Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                  Comment


                  • #69
                    Kassen er tatt ut for klargjøring for trekking.
                    Borret hull til div kabel gjennomføringer


                    Trikset for å pusse i et rundt hull



                    prøve plassering av batteri



                    Fikk inn en liten snurre idag

                    Comment


                    • #70
                      ai ai allti arti med litt krydder under panseret
                      Focal
                      Mosconi
                      Pioneer

                      Comment


                      • #71
                        Nybegynner her - et spørsmål om sikkerhet

                        Heisann!

                        Først av alt, jeg er mektig imponert over håndverket med byggingen av den blå Golfen. Men, det er en ting som slår meg etter at jeg nå akkurat har vært på oppfriskning av offshore sikkerhetskurs:
                        Hva skjer med den tunge suben dersom eier frontkolliderer? Det må jo bli en syk kraft og når magnetene er over bakseteryggen ser jeg for meg et låvedørshull i alt som måtte befinner seg i banen til subben. Sitter den virkelig så godt fast?

                        Håper jeg ikke stemples som party-killer her men heller det enn å bli stemplet i bakhodet av den mega-subben...

                        Comment


                        • #72
                          Har du sett skruene og tannmutterne han bruker? jah...jeg tror den skal sitte temmelig fast
                          Focal
                          Mosconi
                          Pioneer

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Bøijnis View Post
                            Har du sett skruene og tannmutterne han bruker? jah...jeg tror den skal sitte temmelig fast
                            Zettie på bilforumet skrev et innlegg om at han hadde en front mot front kollisjon. Men å huske at det var en 40kg sub i en kasse som var festet med 4xM8 og at bunnen i kassen ble igjen mens resten av kassa kom igjennom bakseteryggen. Han trodde vel at det hadde gått liv om noen hadde vært i baksetet...


                            Edit: Jeg fant innlegget, kanskje en tankevekker. Men jeg regner med at det er tenkt godt over i dette prosjektet og at det ikke blir noen problemer

                            I min gamle '86 Sierra fikk jeg sveiset 4stk muttere i gulvet. Gjennom to lag MDF ble kassen skrudd rett i gulvet med M10 bolter.
                            Denne kassen rev seg løs (bunnplata sto igjen) og knakk baksetet tvert av når jeg kolliderte front-mot-front i 70km/t. Hadde det vært noen i baksetet ville dem garantert brukket ryggen - minst.
                            Når 70Kg basskasse først må overvinne kraften fra limet, MDF'en, skruene etc, (og den sto klin inntil baksetet!) og allikevel klarer den brekke baksetet tvers av, hvordan i alle dager tror du borrelås vil avhjelpe?
                            Last edited by spade; 12-04-2007, 21:47.
                            Alpine
                            Audison
                            Hertz
                            Soundstream

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Bøijnis View Post
                              Har du sett skruene og tannmutterne han bruker? jah...jeg tror den skal sitte temmelig fast
                              Tror nok subben river med seg litt smuler av plata og kommer frem vil jeg tro.. Vanskelig å feste ting slik at det ikke kommer frem..
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment


                              • #75
                                gjengestag som fester subwooferen til kassa og går gjennom toppen og bunn av kasse og ned gjennom gulvet på bilen med en skikkelig brakket under skulle val kansje holde
                                sound.vision.soul

                                Type R

                                Comment

                                Working...
                                X