Announcement

Collapse
No announcement yet.

RiZLa: Hertz Mille Civic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PikoFlex
    replied
    *Hyller RiZla på mine kner*
    Det der er så sinnsykt lekent!

Leave a comment:

• Bilstereosenteret.no
    replied
    mannen er hakke sprette gal her snakker vi om legge mye jobb i en gammal japaner hehe

Leave a comment:

• RiZLa
    replied
    Legger ved noen bilder av fargen bilen vil få, av felgene og diverse andre bilder.

Sepang Bronze fra BMW M5/M6

HP Racing HPR5 18"

Bilen er tectylert under hele bilen. Understell og alle deler under bilen og i motorrom er enten nytt eller sandblåst og metallisert (kan aldri ruste).
    Alle skruer i motorrom og understell er nye.

Blir også et totalt annet utseende i bagasjerommet enn før...
    Mer info får komme til uken da jeg vet litt mer...

Leave a comment:

• Erik André
    replied
    Originally posted by RiZLa View Post
    Takk, kunne tenkt meg å fått en lytt i bilen din og når sommeren kommer
    det skal vel la seg ordne

Leave a comment:

• RiZLa
    replied
    Originally posted by MT LydCenter View Post
    Gleder meg fælt til å se og høre bilen din ferdig Lars Ove. Føler liksom jeg har engasjert meg så pass mye i den, at det er et nært prosjekt. Håper også du vet at selv om Hertz ikke lenger er et merke jeg fører, må du aldri nøle med å ringe meg for råd. Lydmessig blir bilen bygget opp av fantastiske produkter.

Når det gjelder midbass, har Space 8 noe mer gunstige parametre for midbassbruk enn HV200. I praksis kan dog HV200 være et riktigere valg, om du bl.a ønsker litt mer belastbarhet. Den forholdsvis myke membranen til Space 8 sammenliknet med HV200, kan bli et problem ved litt pådrag. Ved normale lytteforhold, vil sannsynligvis Space 8 fungere glimrende. Selv om Space 8 rent parametermessig kan se ut som det beste valget, har HV200 mer energi nedover i midbassområdet, samt noe mer slaglengde. Dette gjør også at elementet vil kunne tåle mer enn Space 8.

mvh

Glenn
    Takk Glenn

Ang midbassene er nok begge to et glimrende valg, og jeg får bare vente å prøve.. Begge har samme dimensjoner, så det er ikke noe problem å bytte i ettertid..

Leave a comment:

• RiZLa
    replied
    Originally posted by Erik André View Post
    blir kanon bra dette rizla, gleder meg stort til å se, høre og ellers oppleve denne bilen. STÅ PÅ!!
    Takk, kunne tenkt meg å fått en lytt i bilen din og når sommeren kommer

Leave a comment:

• Glenn Solie
    replied
    Gleder meg fælt til å se og høre bilen din ferdig Lars Ove. Føler liksom jeg har engasjert meg så pass mye i den, at det er et nært prosjekt. Håper også du vet at selv om Hertz ikke lenger er et merke jeg fører, må du aldri nøle med å ringe meg for råd. Lydmessig blir bilen bygget opp av fantastiske produkter.

Når det gjelder midbass, har Space 8 noe mer gunstige parametre for midbassbruk enn HV200. I praksis kan dog HV200 være et riktigere valg, om du bl.a ønsker litt mer belastbarhet. Den forholdsvis myke membranen til Space 8 sammenliknet med HV200, kan bli et problem ved litt pådrag. Ved normale lytteforhold, vil sannsynligvis Space 8 fungere glimrende. Selv om Space 8 rent parametermessig kan se ut som det beste valget, har HV200 mer energi nedover i midbassområdet, samt noe mer slaglengde. Dette gjør også at elementet vil kunne tåle mer enn Space 8.

mvh

Glenn

Leave a comment:

• mx_power
    replied
    ser meeget bra ut dette her. fett dasjbord.

Leave a comment:

• Erik André
    replied
    blir kanon bra dette rizla, gleder meg stort til å se, høre og ellers oppleve denne bilen. STÅ PÅ!!

Leave a comment:

• RiZLa
    replied
    Har i dag tilpasset Mille bassen, og felt den inn.
    Fikk også dratt over finsparkel før kvelden var kommet, er ikke finslipt enda.

Blir mer som skjer nå i tiden framover med bilen, siden jeg nå har fått gjort unna diverse andre bilstereo installasjoner.

Leave a comment:

• RiZLa
    started a topic RiZLa: Hertz Mille Civic

RiZLa: Hertz Mille Civic

Hei

Har holdt på med en Honda Civic i en god stund nå, og det begynner å nærmer seg en ende. Bilen står nå ferdig grunnet i garasjen og trenger litt omtanke på dørsider, og diverse andre paneler før det kan trekkes og klargjøres...
    Har også en del jobb i bagasjerommet igjen, men får gjort lite når forsterkerne enda ikke er kommet i hus... Var nede hos Anders Fleischer i sommer å fikk trekt dashboardet, og var veldig fornøyd med resultatet!
    Får satse på at jeg klarer å trekke resten selv nå når jeg har fått litt diverse andre prosjekter å tukle med i mellomtiden, som jeg har lært mye på..

Høyttalerene i bilen vil bestå av Mille serien fra Hertz, og Hertz HP forsterkere. Midbassvalg er enda litt uklart, men det blir enten 8" Hertz Space K8 eller HV200. Begge alternativ skal testes.
    Hovedenheten er en Alpine IVA-D310RB + PXA-H701.

Stor takk til Installbay ved Anders og Pål!
    Også en stor takk til Glenn Solie (MT Lydcenter) for mye hjelp og støtte opp gjennom tiden

Her er litt bilder :

Dashboard, før videre modifikasjoner.

Deksel på dashen ferdig utskjært og finslipt.

Ferdig innfelt.

Deksel på siden av dashen ferdig slipt.

Ferdig innfelt

Dørpanel og dashboard prøvemontering/tilpassing.

Basskassen "underveis"

Ventilert batterikasse.

Hattehylle

Midtkonsoll under "kreasjon". Brukte her mye støpeplast fra Installbay, knallprodukt! Solid, veier lite og veldig lett å forme!

Etterpå gikk jeg over med en runde sparkel...

Så lagde jeg et deksel som skal gå rundt bassen og litt nedover midtkonsollen.

Deksel felt inn og på plass.

Bilde tatt av Anders rett etter trekking av dashboard..

Dekselet er trekt i alcantara som matcher bilfargen.
    Denne fargen vil gå igjen i diverse deksler i interiøret.

Last edited by RiZLa; 23-02-2007, 02:02.
Working...
X