Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skal bytte ut batteriet og kablene til 50mm2, så håper det blir borte da .
    Hvis jeg trenger så store kabler til 1250w rms? På tomgang på fullt volum (så høyt jeg kan spille før bass-forsterkeren kobler ut) så blinker fullt-lysene mine så de nesten slår seg av og på.. Og Lyset i instrumenthuset slår seg så og si av og på. Er vel kanskje mest batteriet mitt som er dårlig?
    Har ca 30mm2 kabel til strøm og jording nå.

Kassa stod litt for langt bak på dette bildet. Ser egentlig mye bedre ut, når kassa står der den skal Da ser du kun elementet.
    http://www.youtube.com/watch?v=gspkAnBDGsQ
    Blir også neonlys bak bakseteryggen nederst og øverst, som lyser opp elementet

Hører at det trengs lyddemping. Skal kjøpe noe Bomb og M1 så fort som mulig.

En overraskende nyhet, var jo at det var dual 2 ohmen jeg fikk, og ikke dual 4 ohmen. Så får koblet i 1ohm og da leverer forsterkeren 1250w rms.
    Last edited by Custom; 09-12-2009, 21:28.
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

• Dette prosjektet har gått fort Det liker vi

Men skaff deg et kamera med høy fps og film litt på dagen
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Originally posted by DDaudio.no View Post
        Dette prosjektet har gått fort Det liker vi

Men skaff deg et kamera med høy fps og film litt på dagen
        Takk for positiv tilbakemelding DDaudio
        Skal få filmet litt med et kamera så fort som mulig, hvertfall når elementet er ferdig innspilt
        Klarte ikke vente på noen sinus-tone før jeg satte det i bilen så Brukte en halvtime bare på å få kassa inni bilen da for sikkerhetsskyld, hehe. Den var litt for stor, men gikk bra uten å ødelegge noe.

Har lært mye bare hittil pga denne tråden.
        Og det er mye igjen så håper interessen holder seg oppe
        Har sjekket pris på 8" midbasser nå, billigst mulig, bare for å få inn noe, og da må jeg bygge om dahboardet og lyddempe, og få meg bedre spiller. Først da vil komponentete jeg bruker begynne å bli oppgradert. Så håper folk vil følge med fortsatt, selvom det nå kan det gå ei stund til neste oppdatering pga pengemangel..
        Må få meg jobb før jeg får gjort noe mer.

Men lurer på en ting, tenker på til midbassene jeg skal ha inn (8"), går det an å finne en forsterker med innebygd deling på den måten at jeg kan dele de fra 50-200hz f.eks? For nå spiller suben opp til 50hz, mellomtonen 200-3500hz og diskantene spiller med passiv deling fra 3500hz og opp.
        Så egentlig er alt delt slik jeg ønsker det når alt er ferdig, så synd å måtte koste på aktivt delefilter til flere tusen, når det kun er deling på midbassene som gjenstår
        Last edited by Custom; 09-12-2009, 22:07.
        Mvh Julian Sommer

Comment

• Mangler bare en streamer på ruta som det står ''TEAM SPENNINGSTAP FFS'' 10hi
          Mvh
          Andreas Moen Sæterbø
          Golf mk2
          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

• Originally posted by moeN View Post
            Mangler bare en streamer på ruta som det står ''TEAM SPENNINGSTAP FFS'' 10hi
            Hehe ja det hadde vært saker
            En annen tulling som kjører rundt med Pioneer-streamere i hytt og pine her i by'n, har komplett bilanlegg fra Netthandelen.
            Hehe dette hadde egentlig ingen sammenheng, men måtte bare ta det med
            Mvh Julian Sommer

Comment

• Originally posted by Custom View Post
              Skal bytte ut batteriet og kablene til 50mm2, så håper det blir borte da .
              Hvis jeg trenger så store kabler til 1250w rms? På tomgang på fullt volum (så høyt jeg kan spille før bass-forsterkeren kobler ut) så blinker fullt-lysene mine så de nesten slår seg av og på.. Og Lyset i instrumenthuset slår seg så og si av og på. Er vel kanskje mest batteriet mitt som er dårlig?
              Har ca 30mm2 kabel til strøm og jording nå..
              Nå vet ikke jeg om du har oppgradert strømnette i motor rommet , men hos meg var det jording på 8mm2 og + kabel kunne vel kansje være rundt det 10 , sjekka det da?

Comment

• lønner seg å oppgradere kabler fra dynamo og minuskabelen. jeg økte lade spenningen med 0,5 da jeg oppgraderte minus bare. Dynamo trengte jeg ikke da jeg ikke har store strømtrekk.

Men hos deg vil jeg anbefale det : D
                SQ Saab 9-3
                Team dynaBel

Comment

Takk for positiv tilbakemelding DDaudio
                  Skal få filmet litt med et kamera så fort som mulig, hvertfall når elementet er ferdig innspilt
                  Klarte ikke vente på noen sinus-tone før jeg satte det i bilen så Brukte en halvtime bare på å få kassa inni bilen da for sikkerhetsskyld, hehe. Den var litt for stor, men gikk bra uten å ødelegge noe.

Har lært mye bare hittil pga denne tråden.
                  Og det er mye igjen så håper interessen holder seg oppe
                  Har sjekket pris på 8" midbasser nå, billigst mulig, bare for å få inn noe, og da må jeg bygge om dahboardet og lyddempe, og få meg bedre spiller. Først da vil komponentete jeg bruker begynne å bli oppgradert. Så håper folk vil følge med fortsatt, selvom det nå kan det gå ei stund til neste oppdatering pga pengemangel..
                  Må få meg jobb før jeg får gjort noe mer.

Men lurer på en ting, tenker på til midbassene jeg skal ha inn (8"), går det an å finne en forsterker med innebygd deling på den måten at jeg kan dele de fra 50-200hz f.eks? For nå spiller suben opp til 50hz, mellomtonen 200-3500hz og diskantene spiller med passiv deling fra 3500hz og opp.
                  Så egentlig er alt delt slik jeg ønsker det når alt er ferdig, så synd å måtte koste på aktivt delefilter til flere tusen, når det kun er deling på midbassene som gjenstår
                  Du kan jo kjøpe en forsterker med subsonicfilter som går til 50hz, og sette lavpassfilteret til 200hz. Da har du jo en grei og billig løsning

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Hehe ja det hadde vært saker
                    En annen tulling som kjører rundt med Pioneer-streamere i hytt og pine her i by'n, har komplett bilanlegg fra Netthandelen.
                    Hehe dette hadde egentlig ingen sammenheng, men måtte bare ta det med
                    Diskotek på hjul er alltid tøft
                    Mvh
                    Andreas Moen Sæterbø
                    Golf mk2
                    Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

• Originally posted by Runek View Post
                      lønner seg å oppgradere kabler fra dynamo og minuskabelen. jeg økte lade spenningen med 0,5 da jeg oppgraderte minus bare. Dynamo trengte jeg ikke da jeg ikke har store strømtrekk.

Men hos deg vil jeg anbefale det : D
                      Det har jeg faktisk ikke tenkt på men det skal jeg gjøre! Takk til deg og Jobbe88

Originally posted by DDaudio.no View Post
                      Du kan jo kjøpe en forsterker med subsonicfilter som går til 50hz, og sette lavpassfilteret til 200hz. Da har du jo en grei og billig løsning
                      Det hørtes ut som en god løsning Har ikke tenkt på det heller enda faktisk Men da vet jeg nå hva jeg må lete etter. Takk for svar!

Originally posted by moeN View Post
                      Ikke når det er fra netthendelen..
                      Last edited by Custom; 10-12-2009, 16:00.
                      Mvh Julian Sommer

Comment

• Originally posted by moeN View Post
                        Da skulle du sett en russebuss som fartet rundt i hele landet i 2007. Den hadde 50stk 18" subber på taket med en haug av horndiskanter og mangfoldig titusener av watt. Jeg hørte den på 3km avstand når jeg stod å fylte bensin, og da den passerte var lydtrykket så høyt, selv om det var ute og jeg stod 20m unna bussen da den passerte, at jeg måtte holde meg for øra. Og det er noe jeg sjelden gjør pga høye volum.

Det var heeeelt sinnsvakt, og må ha kostet skjorta til over 50 mennesker. Men tøft var det

Comment

• godt å høre at du ble fornøyd med lyden kan da bare glede deg til du har fått spilt en del med elementet

lykke til videre med prosjektet, å spør gjerne om det er mere du vil ha hjelp til
                          MVH, Øivind Sandvik
                          sigpic
                          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                          www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• Originally posted by DDaudio.no View Post
                            Da skulle du sett en russebuss som fartet rundt i hele landet i 2007. Den hadde 50stk 18" subber på taket med en haug av horndiskanter og mangfoldig titusener av watt. Jeg hørte den på 3km avstand når jeg stod å fylte bensin, og da den passerte var lydtrykket så høyt, selv om det var ute og jeg stod 20m unna bussen da den passerte, at jeg måtte holde meg for øra. Og det er noe jeg sjelden gjør pga høye volum.

Det var heeeelt sinnsvakt, og må ha kostet skjorta til over 50 mennesker. Men tøft var det
                            Jeg hørte den på biri Den var helt sykt å høre på, og hørte den i nesten fem minutter etter den hadde dratt (nå skal det sies at den ikke kjørte så fort). Mener at det er lenger siden enn '07, men det kan sikkert stemme. Dessuten var det henger bak bussen igjen, med et ekstremt aggregat

Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                            godt å høre at du ble fornøyd med lyden kan da bare glede deg til du har fått spilt en del med elementet

lykke til videre med prosjektet, å spør gjerne om det er mere du vil ha hjelp til
                            Jo, tusen takk for det Gleder meg noe tullete til elementet har begynt å flytte litt mer på seg ja.
                            Nå for tiden bruker jeg tiden på å få tak i billig dempemateriale til "kassene" bak sparkepanelene, og få inn et par 8" med forsterker. Så om noen vet om noe brukt osv så si gjerne i fra
                            Last edited by Custom; 10-12-2009, 16:51.
                            Mvh Julian Sommer

Comment

• Kan dette være noe?
                              http://www.dreamtm.no/shop/vare.asp?...571&catid=3716
                              Syntes det var litt for billig til å være sant
                              Mvh Julian Sommer

Comment

• Neida kan nok godt stemme det. Var jo uansett såpass billig at slikt er moro å bestille og leke med uansett om du ikke kommer til å bruke det

Gir sikkert mye for penga da

Comment

Working...
                                X