Originally posted by Typhon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Customs bilstereo prosjekt. Bil: BMW e34 525i
Collapse
X
-
Vel, jeg skal ikke søple til tråden med å lage enda en diskusjon om innspillingstid. Blir litt for dumt. Eneste jeg kan si er at dere må slutte å gnåle om denne innspillingen av elementer. EOD.Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Du kan jo gjøre som mange av oss andre, sette høyttaleren til spilling på 20-30hz sinustone og la den stå og spille i et par dager med et fint utsving, så er du så å si ferdig med innspillingen. Er litt kjipt å måtte spille i tre uker før det er ferdig om du spiller rundt bare en time om dagen lissom Man vil jo at det skal låte best mulig tidligst mulig, og med en sinustone over et par netter får du mykt opp oppheng og spider bra
Og gjør du dette før du monterer det i kasse vil du heller ikke høre noe lyd, så da blir det ikke noe problem å sove om natten med elementene under innspilling på rommet ditt eller hvor du nå setter dem til innspillingTidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Originally posted by DDaudio.no View PostDu kan jo gjøre som mange av oss andre, sette høyttaleren til spilling på 20-30hz sinustone og la den stå og spille i et par dager med et fint utsving, så er du så å si ferdig med innspillingen. Er litt kjipt å måtte spille i tre uker før det er ferdig om du spiller rundt bare en time om dagen lissom Man vil jo at det skal låte best mulig tidligst mulig, og med en sinustone over et par netter får du mykt opp oppheng og spider bra
Og gjør du dette før du monterer det i kasse vil du heller ikke høre noe lyd, så da blir det ikke noe problem å sove om natten med elementene under innspilling på rommet ditt eller hvor du nå setter dem til innspilling
Originally posted by berniebp87 View PostKassa såg bra ut den, hadde sett ende bedre ut med en baffel til på framsida, skal du forsterke kassa innvendig?
Prøvde å stive av med to biter mdf, men dette funket dårlig da de bare sprakk. (noe jeg tenkte meg..)
Hva kan jeg bruke til dette?
Takk for positive tilbakemeldinger
Må si jeg gleder meg noe voldsomt til å bygge om dasgboardet. Har vært med litt og bygd styling før, så akkurat det burde gå greit. Har i tillegg jobbet som billakkerer i halvannet år som lærling.
Må bare få tak i det jeg trenger av utstyr, så begynner jeg å bygge det om. Kommer bare til å ta det med inn i stua og drive med det her, så jeg kan holde på når jeg vil. Da blir det ikke samme problemet som med treplatene, at jeg leter ei uke etter hvor jeg kan holde på med det :P
Så følg med gutter, alltid morsomt med mye tilbakemeldinger på det man gjør, enten det er positivt eller negativtLast edited by Custom; 02-12-2009, 18:09.Mvh Julian Sommer
Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del
Comment
-
Originally posted by berniebp87 View PostBorret du hull før du skrudde i skruene? Hvis det ikke går med MDF kan du jo bruke gjengestenger, det får du kjøpt på biltema\ XL bygg, Det funker som bare det og er veldig enkelt og plassbesparende og en 12mm plate ville gjort susen!
Takk for tipset, det skal jeg prøve
MEN, når jeg skal feste en ekstra baffel, bør jeg bare lime den uten på det andre med tre-lim og sette i et par skruer rundt om? Eller er det noen spesiell måte å gjøre dette på?Last edited by Custom; 02-12-2009, 18:29.Mvh Julian Sommer
Comment
-
Nå er det pakke på vei med posten til meg, på 16kg 10kg subwoofer og 5kg forsterker. Resten embalasje.
Dette blir gøy!
Ble forresten en annen forsterker på 800w rms i 2 ohm. Denne var litt billigere (men litt kraftigere) og det gjør at jeg fikk bestilt begge deler nå, i tillegg til bassrør, ellers måtte jeg ventet til neste måned med å betale Soundstream forsterkeren.
Vet ikke så mye om denne forsterkeren, men har fått bekreftet at den er bedre enn soundmagus og lignende, og leverer rikelig med effekt (800w rms i 2 ohm er målte reelle watt), men lydkvaliteten er som mye annet rimeligere enn det råeste.
Forsterker av bedre merke kommer, vil bare få lyd nå til å begynne med, så blir det oppgradert etterhvert.Mvh Julian Sommer
Comment
-
Poenget var at det IKKE ble en soundstream forsterker allikevel, desverre. For da hadde jeg ikke hatt råd til å kjøpe den før neste måned.. Men nå med litt billigere forsterker får jeg lyd til å begynne med, også skal jeg legge den ut for salg omgående og se om jeg får solgt den, og da heller legge i litt penger og kjøpe soundstream forsterkeren neste måned
Dette var sikkert skiffende, men sånn blir det nå
Men som sagt, bedre forsterker kommer
Nå gleder jeg meg bare til å hente pakken. Skar ut hull til bassrør i dagMvh Julian Sommer
Comment
-
Ah! Litt rask på labben her jeg da
Ja... skal selv ut med litt spenn for å få i stand min E34 jeg nå. 4 nye vinterdekk og noen nye foringer her og der! Hurra!
Gleder meg til å se noen byggebilder her snart!Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Originally posted by Typhon View PostAh! Litt rask på labben her jeg da
Ja... skal selv ut med litt spenn for å få i stand min E34 jeg nå. 4 nye vinterdekk og noen nye foringer her og der! Hurra!
Gleder meg til å se noen byggebilder her snart!
Driver og bytter foringer og litt slik om dagen selv. Har ei Hardy-skive som hopper rundt og dunker oppi gulvet omtrent når jeg forsiktig "kjører" (flytter) bilen.. Henter den nye i morgen Da blir det sikkert noen flere bilder av bilen også etterhvert.
Her er kassa slik den blir:
Neida. Den blir IKKE slik
Her er kassa nå Tilpasset hull til aeroporter, så nå er det bare å vente på pakka.. Får den på Onsdag ca
Føles leeeenge til..Last edited by Custom; 04-12-2009, 00:01.Mvh Julian Sommer
Comment
Comment