Jeg har batteriet i bagasjerommet, og sitter nå å spekulerer i batteri tilkobling/jording.
Det skal legges opp 2stk 25` ledninger fra + pol, via hver sin automat sikring. En til hver forsterker.
Jording er tenkt enten til sikkerhetsbelte feste i baksetet, eller tilbake til - pol på batteriet..
Siden jordingen ifra batteri til karosseri ikke er større enn den "må" være, ca 25` kabel på 30cm kanskje, så må det jo oppgraderes på den siden hvis jordingen til forsterkerne blir i kaross.
Derfor spm:
Hva finnes av batteripol sko, som har plass til 3stk 25` kabler? Evnt andre tilkoblings løsninger?
Vil dere fraråde å bruke jording rett tilbake til - pol på batteriet? og isåfall hvorfor? Det frister for å unngå dårlige forbindelser osv..
Jeg er utdannet elektriker, så vennligst ikke svar på ting du ikke kan Jeg trenger erfaringer, ikke plausible teorier..
02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
01` Seat leon R 4x4 turbo
Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!
Tja.. Da venter en på PRS frontsettet, og noen HV165 midbasser..
Fikk dempematter og EP4X`n idag.. EP1D`n kommer vel ettersendt om noen dager.
Begynner på dempe prosjektet fortløpende nå.. DAMN de pakkene med demping var tunge.. 1pk M1 og 1pk bomb..
Det som bekymrer meg nå, er vel at forsterkerne ikke får plass på langs etterhverandre i bakseteryggen. Ei heller stående på noe vis for den saks skyld LOL Bummer
Ser ut til at det får bli en nødløsning med montering av de i "etasje" formasjon, frem til jeg får begynt å bygd bagasjerom installasjon senere altså. Da blir det nok en helt annen sub løsning og..
Men først må kontoen fylles litt opp igjen Så da får jeg bare "kaste det inn" baki der foreløpig.
Venter fortsatt på midbassene, batteriet og mono blokka, men er godt igang med innstalleringa..
Bagasjerommet kledd.. Bomb i gulvet, M1 i vegger og bakluke..
Subkassa test plassert dit den blir stående
Ikke helt fornøyd med dette. Skulle absolutt fjernet forsterkerne ifra bakseteryggen, satt kassa inntil, og lagt forsterkerne i gulvet bak der.. Men det får være foreløpig, så blir det nok ny basskasse etterhvert.
Så er jeg godt igang med montering av PRS frontsettet!
Diskant er ferdig montert, mellomtonen skal få seg en dreid nylon utforingsring for å passe i det gamle høyttalerhullet..
Har dempet dørene foran og, men har ikke bilder av dette nå..
02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
01` Seat leon R 4x4 turbo
Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!
Hvorfor ikke dra den helt ut, å montere forsterkerne i koffertlokket, med tilhørende glass som viser litt "nudity"? Det hadde vært DRITFETT om du fikk til det.. Custom er jo noe vi ikke viker for, vi som henger her inne, er det ikke så?
Hvorfor ikke dra den helt ut, å montere forsterkerne i koffertlokket, med tilhørende glass som viser litt "nudity"? Det hadde vært DRITFETT om du fikk til det.. Custom er jo noe vi ikke viker for, vi som henger her inne, er det ikke så?
Det blir nok litt over mitt nivå Jeg er "hendt", men ikke SÅ flink (ikke tålmodig nok heller)
Jeg ser for meg å bygge en båndpass kasse med 2stk 10" etterhvert, med port i hattehylla.. Da skal det bli plass til begge forsterkerne side om side i gulvet der.. Da lager jeg nok en bunnplate, og en avdekningsplate over med glass over forsterkerne tenker jeg
Planen er også å få lagd kasse i dørsidene til PRS 17cm midbasser etterhvert.. Må nok sette bort den biten
02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
01` Seat leon R 4x4 turbo
Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!
Nå kjente jeg igjen bilen fra VACN-forumet, når jeg så bagasjeromsbildene Lurte først på hvorfor det lå dempematter oppå hullet til reservehjulsbrønnen, men ser jo på andre forumet hvorfor Ser da ut som du har ekspertise (eller har medhjelpere som har det) til å sveise inn stålplater i dørene til å montere høyttalere i, blir nok bra dette.
Stemmer Er fjernet brønn, og lagd flatt gulv for å få plass til dobbelt eksos anlegg..
Dørsidene ser ganske egnet ut til å lage dedikerte kasser på utsiden i glassfiber eller lignende, så det er nok løsningen på sikt..
Men for meg som aldri har støpt et gram glassfiber, og heller ikke er noe flink til å trekke slikt (er litt kresen på sluttresultatet), så blir nok dette satt bort..
Får se om en finner noen i området som har kontroll på dette
Men nå blir det gjort delvis provisorisk, slik at bilen er klar til bruk til januar. Da er skisesongen i full gang, og bilen skal brukes endel...Nå er det straks jobb periode, og bilen blir stående iro til jul..
Til våren kommer det nok en revisjon på enkelte ting tenker jeg..
02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
01` Seat leon R 4x4 turbo
Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!
Comment