Originally posted by gbraen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jonny.b : F#1 status / HERTZ
Collapse
X
-
Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
-
Originally posted by InstallBay View PostDette er vel en sanhet med store modifikasjoner. Elementet trenger ikke spille bra om du så sveiser det fast i døra, det er plassering i kombinasjon med god demping som er alfa-omega her
Demping? Ser mange monterer elementene like ved frontruta, dempe ruta også kanskje?
Hvordan ville mister Installbay gjort det da??
Geir
Comment
-
Originally posted by Taumas View Postdette tror jeg må være Norges råeste/peneste Sierra!!
ble utrolig pent med sånne oransje "finner" rundt forbi..
mvh Thomas
for de som er spesielt inntrisert,så kommer det reportasje om bilen i neste max power,det er vel i butikk hylla på fredag tror jeg.Last edited by Jonny.B; 01-05-2007, 21:28."Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
-
Originally posted by gbraen View PostPlassering? Hvor mange muligheter har man med ett 8" element foran? Rett i dashbord foran fører er vel uaktuelt?
Originally posted by gbraen View PostDemping? Ser mange monterer elementene like ved frontruta, dempe ruta også kanskje?Last edited by Bilstereosenteret.no; 01-05-2007, 22:22.Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Følg oss på Facebook
Comment
-
Originally posted by InstallBay View PostDet er mange forskjellige måter å montere et 8" element på, i dashbord hvis du bygger om mye, slik enkelte gjør. Men i dør er nok mer aktuelt. Her kan vinklingen være avgjørende, men alt kommer an på hvor høyt du deler elementet. Skal det fungere som ren mellombass er ikke vinklingen kritisk, men som en mellomtone har vinklingen svært mye å si for resultatet, men det visste du sikkert....
Dette er så dumt sagt at det fortjener ikke noe svar, men siden jeg vet lite om din IQ så skal jeg svare. Nei, du kan ikke dempe frontruta di, da ser du ikke hvor du kjører....
Det var vel heller en referanse andre veien.
Hadde du vært rakettforsker har du vel ikke solgt bilstereo.
Menmen...
Syns bare der er rart at du mener elementet ikke har så mye å si, men mest monteringa. Hvis det har vært tilfellet, har vi bare trengt en leverandør her i verden.
Men dette er vel ditt forum, så jeg skal kanskje ikke si så mye...
Comment
-
nå er du bare vanskelig, du burde ha skjønt at jeg selvfølgelig ikke sa at elementet ikke var viktig. Men som Jonny sa, du kan få et billig element til å spille meget bra med en god montering, demping og justering, men du kan også få ett veldig bra element til å spille dårlig.
Siden du ikke har fått det med deg ennå så skal jeg fortelle deg det, lyd er en individuell opplevelse og hva som er god lyd varierer fra person til person, derfor trenger vi et stort mangfold i markedet.
Jeg kom bare med et innlegg som jeg syntes var relevant til diskusjonen du og Jonny hadde, at du ikke er enig og da svarer på en frekk og nesevis måte kan du holde deg for god til neste gang, selv om du ikke er enig i hva en bruker evt. skriver.
PS: her kaster vi ikke ut noen som har andre meninger enn ossLast edited by Bilstereosenteret.no; 01-05-2007, 22:54.Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Følg oss på Facebook
Comment
-
Originally posted by InstallBay View Postnå er du bare vanskelig, du burde ha skjønt at jeg selvfølgelig ikke sa at elementet ikke var viktig. Men som Jonny sa, du kan få et billig element til å spille meget bra med en god montering, demping og justering, men du kan også få ett veldig bra element til å spille dårlig.
Siden du ikke har fått det med deg ennå så skal jeg fortelle deg det, lyd er en individuell opplevelse og hva som er god lyd varierer fra person til person, derfor trenger vi et stort mangfold i markedet.
Jeg kom bare med et innlegg som jeg syntes var relevant til diskusjonen du og Jonny hadde, at du ikke er enig og da svarer på en frekk og nesevis måte kan du holde deg for god til neste gang, selv om du ikke er enig i hva en bruker evt. skriver.
Back to topic.
Comment
-
Originally posted by Jonny.B View Postjeg klaget ikke,prøvde å få frem att montering å justering er viktig.
PerFocal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
Audison Music Expression
http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500
Comment
-
har krangle fantene gitt seg?
lite med oppdatering for tiden her,skal prøve å legge inn noen bilder i morgen."Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
-
Originally posted by Jonny.B View Posthar krangle fantene gitt seg?
lite med oppdatering for tiden her,skal prøve å legge inn noen bilder i morgen.
Jeg har montert 8" min akkurat som du har montert din 6,5 i døra, skrudd godt fast og DEMPET, men ikke helt fornøyd enda. Skal prøve med mer justering, men må vel bytte element da Pioneer'en har endel lavere følsomhet enn resten.
Så du skrev at de band-diskantene har litt spesiell klang, kan du forklare det nærmere?
Geir.
Comment
-
det er ikke diskanter,det er mellomtoner. er vel ikke annet å si att øvre mellomtone på disse ellementene er krystalklar,utrolig presis og skarp,men fremdeles behagelig å høre på...meget detaljert er vel kanskje ordet.
jeg er ikke så flink til å forklare lyd egentlig,du får heller komme å høre en gang det passer.
enda en fordel med disse,er att du kan plassere de i a-stolpen,så da slipper du pes med refleksjoner i frontruta,det har bestandig vært ett problem i bilen min,men endelig så forsvant det."Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
-
tenker du på XES disaknten min? de ligger pent på nattbordet mitt
kan ikke sammenligne de to ellementene,XES diskanten liker seg kun fra 5k til 40k,og mille båndet fra 1k til 16k.....men kanskje de to har vært dynamitt sammens?
mener bestem hertz hadde en bånd diskant i hi-enrgy serien,men det er mulig jeg har drømt."Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
Comment