Announcement

Collapse
No announcement yet.

jonny.b : F#1 status / HERTZ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HT 20R er en bånd diskant ja. finner den verken hos IB eller hertz sine nettsider. men den står i katalogen.. frekvens respons 6000-10.000hz og følsomhet på 90
    sound.vision.soul

Type R

Comment

• Originally posted by Jonny.B View Post
      det er ikke diskanter,det er mellomtoner. er vel ikke annet å si att øvre mellomtone på disse ellementene er krystalklar,utrolig presis og skarp,men fremdeles behagelig å høre på...meget detaljert er vel kanskje ordet.
      jeg er ikke så flink til å forklare lyd egentlig,du får heller komme å høre en gang det passer.
      enda en fordel med disse,er att du kan plassere de i a-stolpen,så da slipper du pes med refleksjoner i frontruta,det har bestandig vært ett problem i bilen min,men endelig så forsvant det.
      Så du har liggende noen XES fra Sony's ES serie? Er ikke dem meget bra?

Hadde selv tenkt å kjøpe Sony's ES tidlig nittitall var det vel, skulle være det beste da på den tida.

Har tenkt å kjøre noen spesielle mellomtoner som heter T030 fra JBL, skal spille fra 500 hz og oppover. Skulle likt å høre dine mellomtoner hvis dem er så bra og detaljert som du sier.

Kjører du 4-veis foran? Ser du har mange elementer der, både 6,5", 4" de mellomtonene samt diskanter...

Geir.

Comment

• blir på en måte 4-veis ja,så da får vi se hvordan det funker. Funker det ikke så kutter jeg bare ut diskantene i speilhusene,ml500 kan brukes helt opp uten problemer.
        er motstander av 2-veis front,så da får jeg prøve 4-veis....hehehe
        jeg har sony diskanter liggende ja,er meget glad i disse,tror det er meeeget få diskanter som kan måle seg med disse den dag idag.
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

• Originally posted by LLH View Post
          HT 20R er en bånd diskant ja. finner den verken hos IB eller hertz sine nettsider. men den står i katalogen.. frekvens respons 6000-10.000hz og følsomhet på 90
          Ikke prioritert å legge de ut, da vi ikke har hatt de på lager. Men er det en interesse for disse diskantene, så tar vi de selvfølgelig inn på lager.

gbraen: at du og Jonny har en diskusjon på et åpent forum betyr ikke at ingen andre kan komme med innspill. Hvis dette er noe som plager deg, så bør du ta diskusjonene dine over telefon og holde deg borte fra åpene forum. Diskusjon er ytring av synspunkter, og det er tross alt hele poenget med et forum
          Last edited by Bilstereosenteret.no; 05-05-2007, 19:43.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

• bånd diskanter er altid intresant!
            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

tenker du på XES disaknten min? de ligger pent på nattbordet mitt
              kan ikke sammenligne de to ellementene,XES diskanten liker seg kun fra 5k til 40k,og mille båndet fra 1k til 16k.....men kanskje de to har vært dynamitt sammens?
              mener bestem hertz hadde en bånd diskant i hi-enrgy serien,men det er mulig jeg har drømt.
              Tenkte ikke på å sammenlikne de sånn, heller å teste de sammen.. De diskantene dine har jo en særegen klang som krever utrolig mye av mellomtonene de blir satt sammen med, så derfor datt den tanken ned i mitt noe forvirrede hode før i dag.
              Mvh
              Lars Engen

Comment

• kom på tanken att de kunne faktisk ha funka bra sammen ja....

Comment

blir på en måte 4-veis ja,så da får vi se hvordan det funker. Funker det ikke så kutter jeg bare ut diskantene i speilhusene,ml500 kan brukes helt opp uten problemer.
                  er motstander av 2-veis front,så da får jeg prøve 4-veis....hehehe
                  jeg har sony diskanter liggende ja,er meget glad i disse,tror det er meeeget få diskanter som kan måle seg med disse den dag idag.
                  Har jo den oppfatningen jeg og da... gamle best...

Så på Ebay for en stund siden en som skulle selge komplett ES-sett med høyttalere, forsterkere og alle enhetene for rundt 25k hvis jeg ikke tar feil.

Hadde vært morsomt å prøvd mot dagens...

Geir.

Comment

• Originally posted by InstallBay View Post
                    Ikke prioritert å legge de ut, da vi ikke har hatt de på lager. Men er det en interesse for disse diskantene, så tar vi de selvfølgelig inn på lager.

gbraen: at du og Jonny har en diskusjon på et åpent forum betyr ikke at ingen andre kan komme med innspill. Hvis dette er noe som plager deg, så bør du ta diskusjonene dine over telefon og holde deg borte fra åpene forum. Diskusjon er ytring av synspunkter, og det er tross alt hele poenget med et forum
                    Jada, er ferdig med diskusjonen om demping, bare...

Geir.

Comment

• er mye nytt utstyr som er bedre enn det gammle også,head uniter og dsp fks.
                      ellers må jeg si att det hertz utstyret imponerer meg,bare når man leser manualen til utstyret,så føler man liksom att det skikkelig forsegjort. På diskantene kan man fks bytte fra stort til lite bak kammer,alt etter hvor du skal plassere den,og vil ha den til å låte....nice stasj

Comment

er mye nytt utstyr som er bedre enn det gammle også,head uniter og dsp fks.
                        ellers må jeg si att det hertz utstyret imponerer meg,bare når man leser manualen til utstyret,så føler man liksom att det skikkelig forsegjort. På diskantene kan man fks bytte fra stort til lite bak kammer,alt etter hvor du skal plassere den,og vil ha den til å låte....nice stasj
                        Jada, spillerne er blitt bare bedre og bedre, det tror og syns jeg og.

Prøvde no gammelt Alpine jeg hadde liggende, stor forskjell fra den IVA-D310R'en jeg har.

Har hatt Hertz HV200 og HV100, så bra ut dem og spilte ikke så verst.

Skal du til Bodø 21. juli?

Geir.

Comment

• ja,har store planer om bodø tur gitt,skal ta det så en liten ferie tur,artig å kjøre andre veien for engangs skyld. har ikke vært i nordnorge siden førstegangs tjenesten.

Comment

• Ja, og det er jo snart en mannsalder siden!!

Comment

• hahahahaha,så nå er guttongen på hugget?
                              du må huske att jeg fremdeles er ung til sins da...

Comment

• Du må dra til bodø, så vi hær i nord før høre på bilen din
                                Focal
                                Mosconi
                                Pioneer

Comment

Working...
                                X