Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira OPC, Pioneer/dynaBel 5Kw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hahahahaX) ja kansje det :P
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

Der et bare noen 1 meters stomper som jeg hadde mellom batteriene og forsterkerne på forje bilen, så er ikke så mye å ta vare på...
      Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Originally posted by OpelPower View Post
        Er det en kabelsko "klemme"? Eller hva er det?

Spennede prosjekt du har på gang her. Blir og følge med her ja

Der et bare noen 1 meters stomper som jeg hadde mellom batteriene og forsterkerne på forje bilen, så er ikke så mye å ta vare på...
        De 1 meters stumpene tar jeg gjerne imot
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
          Er det en kabelsko "klemme"? Eller hva er det?
          Kabelskopresse fra biltema til 119,-... LINK
          Klemmer sammen kabelsko ved hjelp av et kraftig hammerslag. For uisolerte loddefrie kabelsko 8–70 mm2.

Funka overaskende bra vis man bruker en slager på 1,5kg eller tilsvarende, en hammer ble for svakt til en 50mm2 kobber kabbelsko fra torshov...

Comment

[QUOTE=OpelPower;118395][QUOTE=GENEXXA;118388]Er det en kabelsko "klemme"? Eller hva er det?

Kabelskopresse fra biltema til 119,-... LINK
            Klemmer sammen kabelsko ved hjelp av et kraftig hammerslag. For uisolerte loddefrie kabelsko 8–70 mm2.

Funka overaskende bra vis man bruker en slager på 1,5kg eller tilsvarende, en hammer ble for svakt til en 50mm2 kobber kabbelsko fra torshov...
            tror jeg tar en tur til biltema og kjøper en sånn for er dritt lei av å hammre i bakken så sklir skoen litt av på kabelen osv.
            Herlig post
            Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

Jeg og Bassoflove brukte en slegge som motpart, og hammer for og peise de fast.
              Men og invistere i en slik en er ikke dumt.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Er man en aktiv bruker av kabel sko i størelsen 50-70mm2 så er nok presstang for kabelsko virkelig vert å invistere i...

Angrer litt på at jeg ikke kjøpte det med en gang... Kabelskopressa ble litt mere pirk og tidskrevende...
                Men om lomme boka ikke strekker til, så er Kabelskopresse lett vert de drøye 100 kronene..
                Hår stått langt og lenge i stikka med kabel sko osv i et "tiligere liv"

Presstang for kabelsko LINK BILTEMA
                For uisolerte loddefrie kabelsko 10–95 mm². 5 kjefter for forskjellige størrelser, som sitter hendig i revolverfatning. Med utveksling og plasthåndtak. Total lengde: 680 mm.

Comment

Når jeg tenker etter så har jeg nok en slik liggende, eller kanskje det var på jobben
                  Uansett, jeg har brukt skrustikka og klemt på kabelsko på mine 50mm^2 og egentlig ikke hatt noe problem med det.
                  Men i ettertid har jeg gått over til:

hvis jeg har kunnet, gjennbrukbare er de også
                  Last edited by ugn; 01-04-2010, 02:48.
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Tror jeg må invistere i ei sånn presse,gitt... Tøft at den LIB-kabel har nesten samme farge som Lepo´n din. Blir stil utav det
                    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
                      Tror jeg må invistere i ei sånn presse,gitt... Tøft at den LIB-kabel har nesten samme farge som Lepo´n din. Blir stil utav det
                      Ligger jo sefølgelig en etter tanke i alt

Eller så hadde jeg bare litt ren flax at den kom den fargen...

Originally posted by ugn View Post
                      Men i ettertid har jeg gått over til:

hvis jeg har kunnet, gjennbrukbare er de også

Har endel av disse i forskjelige former og farger som kommer ut, men irriterer meg altid over tykelsen på "kontakt flaten".. er noen ganger man skal ha flere kabler på samma punkt eller at bolten på sikringen feks ikke er tang nok...

Men at de et gjennbrukbare skule jo bare mangle til den prisen de koster

Comment

^ Fine de der. Som sagt litt klønete "kontaktflate", men det går såvidt...

PS: På Thorsov har de to stykk til 65,- (helt ok pris synes jeg)...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Da kommer dagens update, og sefølgelig med bilder...

Jording, +12 kabel er trekt ( ble ikke noen bilder av 50mm2 under dasj og deksler, men ble bra), skal få ut noe bilder av det i morgen..
                          Batteri er på plass igjenn, og stereoen er bytte sånn halv veis ut.... Men den fikk jeg ikke til å virke

Jordingen fikk flest bilder selv om det gikk absolut fortest, men greit med litt innspirasjon for andre..
                          Gjennomføringa i torpedveggen ble flytta litt uten om plannen får å kun bore igjennom en stål vegg...
                          Attached Files
                          Last edited by OpelPower; 05-04-2010, 01:10.

Comment

Har fått spillern til å funke nå, lydkvalitteten er på et helt annet nivå en før! knall fornøyd
                            Alt avknapper på rattet og menyer funker som før også

Så ser ut til at høytalerne i dørene blir stående en stund til da...

Comment

Da har jeg fått spillern på plass og trekt singnal og remote kabel...
                              Så da kan veggen settes på plass igjenn i morgen, så blir det demping av gulv på tirsdag...
                              Attached Files

Comment

Jordinga ser grei ut! Liker spilleren din også.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X