Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira OPC, Pioneer/dynaBel 5Kw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tenkte på subbene ja. Er ikke så blåst i huet :P hehe
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Mulig jeg er helt på bærtur, men ville det ikke spille bedre om subbene og porten stod bakover?
      Liker fargen på bilen.
      sigpic

Comment

Det spiller godt, det gjør det. Men skrur jeg for høyt opp vrenger det seg vare.
        Tviller sterkt på at pluss og minus er kobls feil.

Det spiller veldig ren og bra på normalt lyd nivå, men skal jeg skru opp det lille ekstra for å brife vrenger det seg bare.
        Sikkert bare jeg som ikke klarer den justeringa helt, vet ikke hva de forkortelsene står for heler på forsterkeren :/
        Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Det er noe rart med alpine(iallefall med min da) vol går ifra 0-35 og ifra 25 og oppover så hører jeg nesten ingen forskjell.. Da stilte jeg inn slik at jeg spilte høyest rundt 25 og det funka jo knall Men det kan være mulig jeg var på en stor bærtur da!
          Mvh
          Andreas Moen Sæterbø
          Golf mk2
          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

på min alpine spiller er det økning i volum helt til maks på spilleren

hadde prøvd og snu kassen så bassene står bakover slik som TheCharger sier
            If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

Comment

Gjort dette? http://www.soundsolutionsaudio.com/f...ain-t3704.html
              Prøv det, og se om det blir forbedringer eller ikke.

Comment

Originally posted by moeN View Post
                Det er noe rart med alpine(iallefall med min da) vol går ifra 0-35 og ifra 25 og oppover så hører jeg nesten ingen forskjell.. Da stilte jeg inn slik at jeg spilte høyest rundt 25 og det funka jo knall Men det kan være mulig jeg var på en stor bærtur da!
                Vrenger seg før jeg kommer til 20... er 18 max jeg bruker her nå...

Originally posted by vegardxf View Post
                på min alpine spiller er det økning i volum helt til maks på spilleren

hadde prøvd og snu kassen så bassene står bakover slik som TheCharger sier

Dette blir veldig upraktisk da jeg stapper bilen full av deler vær morgen til jobb i mellomrommet mellom forsterker og kassa

Originally posted by GENEXXA View Post
                Gjort dette? http://www.soundsolutionsaudio.com/f...ain-t3704.html
                Prøv det, og se om det blir forbedringer eller ikke.
                Kan prøve i helga, med minne engelsk ferdig hetterog tolmodighet blir dette sikkert bra...

Comment

Har laget en guide som ligger under guide seksjon. Se om det ble mer forståelig.

Comment

Originally posted by OpelPower View Post
                    Da har jeg fått spillern på plass og trekt singnal og remote kabel...
                    Så da kan veggen settes på plass igjenn i morgen, så blir det demping av gulv på tirsdag...
                    Heisann, ser du har samme standardspiller som meg, jeg skal bytte ut denne selv, men er i tvil på hvilken iso jeg trenger for å få igang en 1.din spiller med standard iso..

Comment

Originally posted by BoostR View Post
                      Heisann, ser du har samme standardspiller som meg, jeg skal bytte ut denne selv, men er i tvil på hvilken iso jeg trenger for å få igang en 1.din spiller med standard iso..
                      Les i din egen tråd og spesifiser vilken spiller du har nå og vilken spiller du skal ha...

Comment

Originally posted by OpelPower View Post
                        Er et eller annet dritt som strupper ned anlegget
                        Rister jo ikke i speilene engang...

Har prøvd å justere litt men blir ikke noe tess...

Kan det vere at 6mm2 er for litte til høytallerne? er 4 meter lange... Men tror ikke det er der problemet ligger...

Kan også si at det nesten ikke er noe spenings fall på 50mm2 inn på forsterkeren får jeg spiller...
                        Tror den kassa ikke er helt optimal for subbene, men det burde jo i allefall få ting til å bevege seg i bilen. Men etter mine erfaringer så spiller det best om du vender kassen bak og helst veldig nært bagasjeluka, men det er ikke så praktisk igjen. Jeg måtte justere HPF på forsterkeren litt høyere enn det det var originalt, det hjalp en god del.
                        Mvh Werner Harstad

Comment

var sensiviteten som stå i bånd... :P

Nå rister speil osv på uner halv effekt

Så nå kan det dunke så mye det vil...

Får firma bil om 2 uker så får se om jeg ikke får vendt kassa bak over da... lyd bølgene blir litt feil osv når jeg får de rett i øra, men prøver det sånn i 2 uker til først

Comment

Sjekka du guiden min?

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                              Sjekka du guiden min?
                              Så på den ja...

Men synnes det ble for litte efekt....

Kom fram til at voltmeteret skule vise 69,3 når jeg regna om kvaderat roten av 4800rms i 1ohm

Den viste 20 sånn den sto tiligere i dag med sensiviteten i bånn...
                              Nå viser den over 100 iallefall....

Comment

Detta blir bare bedre og bedre... Nå snur folk seg på gata

Synnes basserne spiller litt for hardt, mulig kassa er litt litten... men er akkerat samma størelse som jeg hadde i astram bare at når nå har kassa skilevegg og dybere porter...

Har også fått bestilt meg mere dempe platter så jeg får dempa bak lukka og skille veggen foran...
                                Odessey 1500R ble sendt fra USA den 7 april så denne får jeg vel kansje til uka
                                Plannen om 250-300amp dynamo må nesten vente litt skattepenga kommer, koster jo bare 4k

Fikk også firmabilen i dag, så kassa blir snudd bakover i morgen vis jeg ikke er for bakfull eller at det er motor sykkel vær

Comment

Working...
                                X