Announcement

Collapse
No announcement yet.

Terjeo's nye prosjekt omega V2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Terjeo's nye prosjekt omega V2

Har bygd anlegg i omegaen en gang før, nå ville jeg ha det mer ryddig og enda bedre lyd. Derfor er alt tatt ut og på vei inn igjen!

Komponentene forran er byttet.
    Dørene er trekt i skinn.
    Batteriet er under flytting til reservehjulsbrønnen
    Reflekskasse er bygd
    Holder på med å få bassportene gjennom hattehylla

Bagasjerommet i disse bilene er noe så inni hæ... tett. Så nå ville jeg prøve å få lyden inn i cupeen på bilen, og ikke bare høre buldringa gjennom seteryggene bak.

Komponenter:

2x Hifonics olympus olm 2412
    1 Dynabel bf 8501
    1 Odyssey pc 1750
    1 odyssey 1500
    1 Dynabel bf 2 kanaler, husker ikke betegnelsen..
    1 Komponentsett, momo polk, husker ikke betegnelsen, de dyreste..
    Annet småting som følger med..
    53mm connection kabler fra installbay

Forsterkerentil komponentsettet blir gjemt inni et rom på høyre side bak, hvor førstehjelpsskrinet lå. Dette blir slik:

Når alt er lukket igjen, er dette kablene som stikker ut:

Høytalerne i framdørene bygde såpass mye mer enn orginalhøytalerne, at jeg bygde om hele dørsia, istedenfor å bare bygge de ut.

Har også bygd portet kasse, som måler 115L når portene og subbene er på plass. Siden "alle" trekker i sort/grøtt teppe, valgte jeg heller hvitaktig vinyl. hadde valget mellom svart og hvit vinyl, men ser mye bedre ut med hvit iogmed at basserene og forsterkerene er sorte.

Jeg nevnte også tett bagasjerom. derfor vil jeg ha bassportene opp gjennom hattehylla. Og den som designa denne bilen, har hvertfall IKKE tenkt på at det skal være lett å gjøre noe med den uansett hva det gjelder..

Vidre planer:

Få kutta hullet til andre porten i hattehylla, noe som er et slitt for å si det mildt! Jeg har ikke tilgang på strøm der jeg holder på og hat en crap batteridrevet drill med lader som ikke fungerer som den skal. I går natt fikk jeg tydligvis en god ide på puben. For da jeg kom hjem lodda jeg kabler på + og - punktene til drillen og kobla til bilbatteriet. Dette funka som bare pokker!

Batteriet skal festes skikkelig, nå sitter det bare festa midlertidig for å se hvordan det passa nedi der. Det kommer nesten helt på linje med plata som ligger der fra før.

Til tirsdag håper jeg at jeg skal få plassert basskassa der den skal være og montere monoblokka + alle kabler som skal til forsterkerne.

I første omgang skal det bare spille før jeg skal til oslo til helga, så remote fra spiller blir brukt.

Monoblokka monteres forran basskassa, og det vil etter hvert komme en plate til over med plexiglass slik at det er mulig å se forsterkeren. Plata blir hvit tenker jeg, og sidene svarte. (Må bare bestille litt mer hvitt)

Når plata kommer over, er jeg redd for at forsterkeren kommer til å bli varm, derfor har jeg handla 4x120mm vifter som skal i plata. Her kommer vil til grunnen for at remote ikke skal rett fra cd spiller. Remote vil gå gjennom et rele som sendre remote signal til forsterkere og strøm til viftene.
    Grunnen til at jeg ikke kobler opp dette nå med en gang, er fordi jeg mangler 1 Diode som må loddes på releet for å unngå at releet sender strøm tilbake til cd-spiller og brenner remoteutgangen.

Den ene dørsida er montert, den andre ligger å venter på å bli montert, den blir ikke montert før jeg har tatt den lille rusta som er der. Noe jeg håper å få gjort neste uke.
    Skal prøve å ta så mye bilder som mulig, noe som kan bli litt vanskelig når man er ivrig hehe.
    Last edited by terjeo; 30-11-2009, 03:42.
    Opel Omega 3,2 v6
    Dynabel Bf 8501, Hifonics Olympus olm 2412 x2, Momo polk frontsett ,Dynabel bf 1502. odysssey pc 1700 og pc 2250, Pioneer deh 6000

Kult prosjekt da

Hvis man skal vere kritisk til noe så er det rørene opp i hattehylla, de er sikkreste vegen til rumling.
    Det er jo elementene som lager lyden vet du

Comment

Joa, er klar over det. Derfor har jeg en mdf plate til :P
      Må jo prøve å feile litt også hehe
      Spiller ikke noen rolle om portene er inni eller stikker utenfor kassa. Bare de har riktig lengde.
      Opel Omega 3,2 v6
      Dynabel Bf 8501, Hifonics Olympus olm 2412 x2, Momo polk frontsett ,Dynabel bf 1502. odysssey pc 1700 og pc 2250, Pioneer deh 6000

Comment

porter i hylla og kasse i bagasjerom er vel dårligste løsning av dem alle er utallige tråder om dette her
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Working...
        X