Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mr2 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Blæ, plages nå.

Prøvde å lage til plate til å feste over forsterkeren. Den ble ikke noe bra. Endte opp med to muligheter, en som ikke så bra ut. Og en som så ok ut, men stjal mye plass og ikke lot seg feste i noe.

Problmet er at rommet med forsterker inneholder mye kriker og kroker samt høyde forskjeller. Og jeg skulle gjerne klart å utnytte rommet mest mulig, slik at jeg får litt ekstra bagasje plass i bilen (noe det er lite av fra før av) Rommet ser ut som på bildet.

Jeg har i og for seg et bagsjerom bak, med litt plass. Men her blir det jævlig varmt når man bruker bilen. Med andre ord kan man ikke ha mat eller noe slikt der. Så da hadde det vært fint å lage noe plassgunstig foran.

Noen her som har noen tips\ råd om hvordan jeg bør bygge den løsningen?

Fant også ut at ene høytaleren må ut igjen. Den lage resonanser i døra. Så da må jeg få lagt skikkelig med demping bak den.
    Attached Files

Comment

Hvor i bilen er det der egentlig!? Skjønner bare ikke. Men kan du ikke bare skjære ut en plate i glass
      som passer rundt kantene, også feste den oppå forsterkeren med dobbeltsidig teip, borrelås, etc.?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Det er under panseret på bilen. (motor sitter bak førerplass)

Har skjært ut en plate i MDF som passer i rommet over forsterkeren. Kledd den med blått stoff og prøve montert den. I og med at reserve hjulet satt montert der før, ser plata omtrent ut som formen på et hjul.

Det så desverre ikke særlig bra ut..

Estetisk sett må tydeligvis plata dekke større deler av rommet for at det skal se bra ut.

Og da stjeler plata mye plass.

Så må enten bygge en plate i flere dimensjoner, med variable høyder. Alternativt komme opp med en ny idè.

Glassskjæring har jeg ikke utstyr til i det hele tatt, og ikke kunnskap nok til å få til heller..

Comment

Okei. Fælt så vanskelig det skulle være da!?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ja. Var det jeg fant ut og, bare med litt flere banneord ispedd den setningen

Comment

Hva med å lage en liten boks som du plasserer over forsterkeren, og så støper du rundt denne i glassfiber? Det er ikke særlig vanskelig, og du trenger ei matte på ca 50x50 for å få det til pluss litt polyester. Om du ikke tar sjansen på å prøve dette selv, så stikker du innom noen som fikser eller selger/kjøper båter eller bygger båter, og hører om de kan hjelpe deg.
              Sture Vedal

Comment

Tanken på støping har slått meg.

Har gått litt i tenkeboksen nå.

Men er ikke helt umulig at jeg går for den første løsningen, med plate som stjeler litt plass men ser ok ut.

Får tenke litt mer..

Comment

Har blitt lovet oppkapping av plata som skal bli subkasser idag. Så det er lov å håpe at jeg har basskasser i løpet av uka

Comment

Det gikk til helvete. Fyren hadde misforstått og hadde lagt igjen sirkelsaga på jobb. Han hadde bare stikksag hjemme.

Så da blir det ennå mer utsettelser. Er drittlei og demotivert av at det skal være så fordømt mye styr for å få til ting som i utgangspunktet burde være enkelt.

Comment

Føler med deg. Leit å høre! Men ikke mist motet. Det er fort gjort å tenke sånn, jeg har også blitt lei av ting jeg har gjort...
                      Brukt timesvis på ting som egentlig skal være fort gjort, men etterpå når jeg har hørt på det syntes jeg det var verd strevet.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Da var noe av motivasjonen tilbake igjen.

Fikk montert effektannlegg på bilen idag og kjørt en morsom tur.

Har også snakket litt med forskjellige mr2 folk om løsningen på plate over forsterker i rommet omtalt som "frunk" (kommer av ordene front trunk)

De fleste har anbefalt meg å prøve med glassfiber støping. Kanskje jeg skal prøve etterhvert, selv om jeg er redd for at det ikke kommer noe godt ut av det.

Comment

Glassfiber er ikke så djævelsk skummelt, da. Det er bare litt pjesk...
                          Sture Vedal

Comment

Det er skummelt for noen som aldri har gjort det før. Skal ikke ha noe søl på interiøret

Comment

Jeg hadde heller aldri gjort det før, når jeg forsøkte. Finnes ikke en eneste flekk etter at jeg drev på. men da igjen, jeg brukte 4 ruller med alufolie og en hel rull med maskeringsteip alufolie for å beskytte de store flatene.. La det gjerne tre-dobbelt også, for å være helt sikker.. Samt at det blir enklere å få av etterpå og..

Det du også kan bruke, er søppelsekk og maskeringsteip. Funker like bra det. Så maskeringsjobben MÅ være gjort bra for å unngå søl.. Men når du først er i gang, så går resten som en lek.. Lykke til i allefall.
                              Sture Vedal

Comment

Takker. Vi får nå se hva jeg satser på til slutt.

Må lese litt byggetråder med glasfiber og se hva jeg kan få til.

Comment

Working...
                                X