Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mr2 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

HAdde av dørtrekk og dempet høytaler idag, og skjærte ut mal til plate over forsterker.

Fant ut av jeg lager en MDF plate der først, og støper noe i glassfiber når jeg har bedre tid, tolmodighet og muligheten til å lære meg dette med glassfiber og styre litt, samt å ha bilen demontert over lenger tid. (flytter om noen mnd, så akkurat nå passer sånt litt dårlig.

Comment

Jeg skal selge glassfiberkassene jeg har på dørene mine når jeg er ferdig med de nye jeg har begynnt på. Men grunnen til at jeg bytter de ut er at jeg ikke er helt fornøyd med passformen, så spørs litt om du har lyst til å ha de i det perfekte interiøret du har Misstenker at det ødelegger litt av inntrykket.

Comment

Originally posted by magnesmurf View Post
        HAdde av dørtrekk og dempet høytaler idag, og skjærte ut mal til plate over forsterker.
        Det er nice. Hva mener du med at du dempa høyttaleren?
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Foret opp med litt skumgummi mellom høytaleren og døra. Den lagde som sagt litt resonanser i dørstålet, og da hjalp det med dempinge mellom begge.

Fant ut at det nok heller ikke skader å dempe litt skikkelig bak og rundt høytaleren, da det fortsatt er litt ressonanser ved ca 400-500 hz. Men det ble mye mindre av den første oppgradering.

Plata til frunk er nå kappet og testet, trenger bare å kle den og lage et feste. Evt lage med glass i den hvis jeg gidder jobben.

Gikk lei av å vente på at gjøken som skal kappe delene fikk somlet seg til dette, så tok det endelig selv. Med stikksag. Ble ikke helt 100%, men satser får at kassene blir tette nok med litt ekstra lim.
          Skal skjøre ut høytalerehullet imorgen, og skru de sammen.

Usikker på om jeg skal bruke Tangband subbene eller ED subbene. Får vel bare prøve med begge. Tror det skal gå å få inn begge mtp plass..

Comment

Plate til frunk endelig ordnet
            Attached Files

Comment

Se der, ja. Meget kledelig den plata der. liker det blå suede stoffet som du bruker. Gjør seg meget godt.
              Sture Vedal

Comment

Er stoffet man får på elutstyr.no
                Det kler bilen veldig godt

Skal prøve å skru sammen sub-kassene nå.

Men er litt usikker på om jeg skal bruke TB eller ED subbene.

Comment

Ser veldig bra ut med en plata! Også har du plass til et par flate bagger oppå?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Elemental Designs! Jeg vil høre tilbakemeldinger på de. Se om jeg skal angre eller ikke på at jeg solgte de :P
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

• Plata ble veldig bra. er godt fornøyd med den Har vel plass til å legge litt oppå der og ja Har dessuten funnet en ypperlig måte å organsiere bagasjerommet på. Fant noen fine oppbevarings poser med borrelås som matcher teppene i bagasjerom. Så nå ser det ikke rotete ut der lenger heller

Men vurderer å felle inn en glass plate i plata i frunk. Og sette noen LED eller neon lys ved forsterker. Får se hva jeg gidder.

Når det gjelder subkassene er jeg i full gang. Men får ikke testet før til helgen igjen tror jeg.

Har vel ikke noe annet valøg enn å teste ut både TB og ED subbene i bilen da.

Leste en sammenlikning av dem. Det sto vel egentlig at ED spiller dypt og buldrete, og ikke særlig bra over 60hz.
                      Tb spilte stramt og tight opp til rundt 100hz. Men klarte seg ikke særlig bra under 30hz.

Må bare skru i et type element i hver sin kasse og prøve.. Vil helst slippe å skru elementene alt for mye inn og ut.
                      Attached Files
                      Last edited by magnesmurf; 25-04-2010, 16:47.

Comment

• Kunne være litt vanskelig å se på bildet ditt, men ser ut som du ikke har noen skråvegg i kassa? Tror ikke det er helt anbefalt og ha helt rettvinklede kasser.

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
                          Kunne være litt vanskelig å se på bildet ditt, men ser ut som du ikke har noen skråvegg i kassa? Tror ikke det er helt anbefalt og ha helt rettvinklede kasser.
                          hm, hatt mange rettvinklede kasser selv, med stort hell, er dette spesielt for disse bassene siden du nevner det?

Comment

• Originally posted by golfnos View Post
                            hm, hatt mange rettvinklede kasser selv, med stort hell, er dette spesielt for disse bassene siden du nevner det?
                            Nei, har egentlig ikke stor peiling, har bare tidligere lest at det ikke er helt heldig at elementet og bakveggen står rettvinklet mot hverandre, har noe med hvordan lydbølgene treffer osv. Hvor om/hvor mye det har noe å si aner jeg ikke.

Comment

• Det har jeg også hørt ^ at du vil få jevnere frekvenskurve med en skrå bak vegg.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Stemmer at det ikke er skrå bakvegg. Siden jeg ikke er noe særlig flink til å bygge kasser, klarte jeg ikke å lage til noe med skrå bakvegg, selv om det hadde vært det mest optimale, med tanke på både frekvenskurve og at bakveggen i rommet er skrå der kassa skal stå.

En gang i fremtiden kommer jeg nok til å få støpt glassfiberkasse som passer rommet perfekt. Men har ikke tid eller råd til å få noen til å gjøre det nå. Og har ikke kunnskap til å gjøre noe slikt selv.

Så foreløbig får jeg bare prøve med et par slike mdf trekasser. Bedre med litt bass enn ikke noe hvertfall.

Comment

Working...
                                X