Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mr2 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Du bor i drammensområdet, gjør du ikke? Jeg er forbi drammen stort sett en til to ganger hver uke (kjører strekningen kongsberg-oslo)

Om du er intressert kunne jeg sikkert hjulpet deg litt i gang en dag det passer

En liten ting når man støper med glassfiber inne i bilen. Det kommer til å stinke polyester i bilen i noen dager ( 2-4 dager tipper jeg) Men man trenger ikke frykte dette. Det går vekk etterhvert. Spesiellt om bilen står varmt.

Er uansett kun det første laget som er nødvendig å legge i bilen. Etter dette blir skallet stivt nok til å taes ut og legge de resterende lagene med glassfiber ute.
    Last edited by trustno1; 26-04-2010, 01:40.

Comment

• Rette flater mot hverandre har kun med stående lydbølger å gjøre. Men bølgene i en bass er for lange i forhold til lengen fra front til bakvegg i dette tilfellet, så det vil ikke være noe problem.
      Sture Vedal

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
        Du bor i drammensområdet, gjør du ikke? Jeg er forbi drammen stort sett en til to ganger hver uke (kjører strekningen kongsberg-oslo)

Om du er intressert kunne jeg sikkert hjulpet deg litt i gang en dag det passer

En liten ting når man støper med glassfiber inne i bilen. Det kommer til å stinke polyester i bilen i noen dager ( 2-4 dager tipper jeg) Men man trenger ikke frykte dette. Det går vekk etterhvert. Spesiellt om bilen står varmt.

Er uansett kun det første laget som er nødvendig å legge i bilen. Etter dette blir skallet stivt nok til å taes ut og legge de resterende lagene med glassfiber ute.
        Takk for tilbudet. Du skal ikke se bort fra at jeg slår til etterhvert

Men det må bli etter sommeren en gang. Har flytteprosjekt på gang nå. Skal flytte enda litt nærmere drammen enn jeg er nå..

Comment

• Originally posted by magnesmurf View Post
          Takk for tilbudet. Du skal ikke se bort fra at jeg slår til etterhvert

Men det må bli etter sommeren en gang. Har flytteprosjekt på gang nå. Skal flytte enda litt nærmere drammen enn jeg er nå..
          Send meg en pm når du er ferdig flyttet, så kan jeg gi en liten liste over utstyr og eventuelle forberedelser som du kan gjøre i forkant.

Comment

• Det skal jeg gjøre.

Blir vel på TS-ogn forumet da

Uansett ses vi sikkert på treff om noen uker, så da kan vi diskutere det litt nærmere

Comment

Det skal jeg gjøre.

Blir vel på TS-ogn forumet da

Uansett ses vi sikkert på treff om noen uker, så da kan vi diskutere det litt nærmere
              Jupp, skal prøve å få med meg det ja

Comment

• Prøvemontert kassene. Måtte kappe de litt. Så den ble litt mindre. De er 14 cm dype isteden for 16 cm dype nå.
                Får prøvemontere de igjen ikveld.

Comment

Prøvemontert kassene. Måtte kappe de litt. Så den ble litt mindre. De er 14 cm dype isteden for 16 cm dype nå.
                  Får prøvemontere de igjen ikveld.
                  Om du er intressert så har jeg to kasser som jeg ikke bruker. Disse er beregnet til 8", men går sikkert an å modifisere en ring som får 6,5" til å passe.

Men skal det ikke påvirke setevandrinen så må metallet i bunnen fjernes, du ville kanskje ikke gjøre dette?

Bildet er hentet fra den gamle MR2'n min

Comment

• Stemmer det. Ville ikke kappe i metallet. Er derfor jeg har gått for 6,5".
                    Hadde det ikke vært for det hadde jeg jo heller gått for noe større. Men vil ha muligheten til å tilbakestille bilen til orginal stand hvis nødvendig.

Men nå er en av subkassene ferdig bygd. Den andre blir vel ferdig idag eller imorgen. Spent på å teste de.

Comment

Stemmer det. Ville ikke kappe i metallet. Er derfor jeg har gått for 6,5".
                      Hadde det ikke vært for det hadde jeg jo heller gått for noe større. Men vil ha muligheten til å tilbakestille bilen til orginal stand hvis nødvendig. .
                      Mener å huske at jeg leste ett sted at de bare er punkt sveiset (husker ikke helt selv da det er lenge siden jeg kappet de ut)

Isåfall hadde det jo gått an å bare kappet de ut med en dremmel, og eventuellt sveiset de tilbake om bilen skal settes i orginal stand.

Originally posted by magnesmurf View Post
                      Men nå er en av subkassene ferdig bygd. Den andre blir vel ferdig idag eller imorgen. Spent på å teste de.
                      Ble du fornøyd?

Comment

• Har fortsatt tilgode å teste dem. Men de passer hvertfall godt nok til at de ikke synes.

Comment

• Da har jeg fått sammen siste kassen. Limet tørker fortsatt der.

Prøvde kassen med ED subben i bruksbilen, for å se hvordan lyden ble.
                          Ble imponert over hvor dypt det elementet klarer å spille. Mellom 30 og 63 hz spiller det dypt og rent. Hvis man drar det opp til 80hz liker det seg ikke like bra.

Det er klart at man får ikke allverdens trykk eller volum ut fra et så lite element. Men jeg regner med at to av disse er MER enn nok for mitt bruk i mr2en.

Skal bli spennende å teste Tang band subben når limet er tørket.

Comment

• Den liker seg dårligere i fra 63hz til 80hz? Det synnes jeg virker litt merkelig med en så liten sub. Skulle vel igrunn tro det var motsatt.

Har du dempet kassen godt?

Comment

• Kassen er udempet. Skal ikke være noe behov for å dempe en så liten kasse til et så lite element.

Var vel mest det at jeg kjørte på en litt kraftig forsterker, så elementet bunnet vel nærmest over 60hz.
                              Får teste i mr2en. Da kommer det virkelige resultatet frem.

Man da skal jeg først ha ferdig den andre kassen for å sammenlikne.

Comment

• Så du er fornøyd med eD?
                                Runar E. Olsen ~ Moderator
                                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Working...
                                X