Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mr2 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Lagde en subkasse etter målene i papp, for å sjekke passform osv. Det rommet i bilen er komplisert!

Viser seg at falsen i forkant øverst gjør at man ikke får klemt ned noe som er stort nok til å romme subben.
    Må derfor vurdere å enten kutte\bende litt på falsen, slik at jeg får nedi kassen. Eller begynne å tenke på å ha en kasse som bygger inn i selve rommet på bilen, og som gjør at jeg kan ha subben på topp, stikkende ut, samtidlig som jeg på et vis får t-taket oppa der igjen.

Subbene var og så litt for store til å passe inn i hullet foran, uansett om jeg borer det opp så mye som mulig.

Tilbake til tenkeboksen :P

Comment

Tegningene til kassene med målene er ferdige.
      Men har to muligheter, og vet ikke hvilken av de jeg skal velge.

Prøver nok å lage begge typene.

Et spørsmål til folk her inne?

Hva er det beste verktøyet for å sage rett? Stikksag gidder jeg ikke prøve engang. Er det kapp\gjær sag som er løsningen for å kappe til rette plater?

Interiøret får seg en oppgradering sammen med annlegget. Så det som før var kjedelige stofftrekk i bilen blir nå sort skinn og blå alcantara

Comment

Bordsirkelsag er vel å foretrekke, slik som denne til 1600kr på biltema:

Ellers bruker jeg det jeg har, som er en vanlig sirkelsag:

[URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Vanlig sirkelsag altså? Får se om jeg tar meg råd til å kjøpe en på bauhaus eller biltema etterhvert.

Får unnskylde meg ovenfor dama med at man må ha en slik hvis man skal pusse opp huse t

Comment

Bordsirkelsaga til biltema er faktisk veldig god og bruke, bare bytt ut bladene som følger med med noen kvalitetsblader(ikke biltema, dårlig kvalitet) og du har en ypperlig sag.
            Spiller: Pioneer p6600DVD
            Frontsett: Seas Lotus Performance
            Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Da får jeg satse på en slik etterhvert.

Bare å glede seg til våren

Comment

Kommet litt lenger på prosjektet idag. Har kjøpt MDF plata jeg skal bruke til å lage kassen (12mm mdf fra maxbo) Og jeg har laget tegningene til kassen, men tegnninger til hver enkelt bil.

Nå må jeg bare overføre tegningene til plata, skaffe sirkelsag, og kappe ut delene.

Har også fått suede stoff til å kle diskanthusene med. Stoffet har samme farge som nyanskaffede dør og sete trekk. Så alt matcher.

Comment

Noen her inne som bor i drammen\asker området, og som kan være behjelplig med å låne ut en sirkelsag, evt som jeg kan ta med det som skal kappes til?

Skulle egentlig kjøpt meg en sag selv på neste lønning. Men det kom en del andre utgifter som gjør at jeg desvrre ikke får råd til noen sag...

Ellers har jeg nå fått tak i alt av deler til kassene, og platene er ferdig tegnet opp. Trekk osv er og i orden.

Comment

Sirkelsag på biltema: kr 79,90

http://www.biltema.no/Verktoy/Skjare...kelsag-800-W1/

Sånn i tilfelle du ikke får lånt deg en
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Det der må da være en trykkfeil?

Sjekket katalogen. 229 for sag. 79,90 for selve sagbladet.

Er ikke så ille det heller, men hadde vært fint å slippe den utgiften nå.
                      Last edited by magnesmurf; 05-03-2010, 17:30.

Comment

Fikk trukket diskanthusene med blå suede i helgen.

Resultatet ble helt ok, men liker ikke at det er hvitt stoff under det blå. Det synes vel hullene til diskantene.

Satser på å kjøpe en billig sirkelsag på neste lønning.

Comment

Fikk skrudd inn komponent sett i den ene døra idag. Var et sant helvete å trekke ledninger gjennom døra. Fikk også trukket ledninger bakover til basskassene.
                          Fikk på plass nytt interiør sammen med denne jobben. Så gikk fra kjedelig stoff, til lekkert skinn og suede
                          Attached Files

Comment

Fint interiør! Er midtkonsollen og setene selvsydd? Isåfall er jeg veldig imponert!
                            Olav L.
                            Volvo 740 GLT -90

Comment

Interiøret er skreddersydd av spesialist. Jeg er veldig imponert over arbeidet hans!

Hadde jeg hatt evner til å lage sånt på egenhånd måtte jeg byttet yrke til salmaker eller noe liknende

Comment

Damn, nice det der da! Hva tok han for trekking av stolene dine? Og hvor er dette gjort hen? Jeg har en mr2 stående på tunet, som desperat trenger nytt interiør
                                Sture Vedal

Comment

Working...
                                X