Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mr2 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ble som sagt over her,jævla pent det interiøret på bilen din

Comment

Originally posted by chin View Post
      Damn, nice det der da! Hva tok han for trekking av stolene dine? Og hvor er dette gjort hen? Jeg har en mr2 stående på tunet, som desperat trenger nytt interiør
      Interiøret er bestilt fra spesialist i england. www.lsc-interiors.co.uk
      Han sendte meg setetrekk og dørtrekk for ca 5000 kr. Tror prisen på bare setetrekk blir ca 4000 inkludert frakt.
      Jeg fikk et proft bilinteriør firma her til lands til å trekke om setene. Multibil heter de. Gav dem bare setene og de nye setetrekkene. Betalte 4000 for å få jobben gjort, med tilsvarende proft resultat.

Du har også muligheten til sende stolene dine rett til LSC for omtrekking, men det blir nok minst like dyrt med tanke på fraktpriser.

Comment

Nå begynner anlegget å ta sikkelig form.

Har fått skrudd i høytalerene og delefiltere. Trukket en del ledninger, og kjøpt inn alle ledninger.

Har fått en kar til å kappe opp kassene for meg, så regner med å ha delene og kunne skru de sammen neste uke.

Comment

to spm. Hvor bør diskantene peke?
          Kan bevege de litt, og har satt de til å spille mest mulig mot midten av kupeen. Men ville også integrere høytalere mest mulig i bilen, så det ser mest mulig orginalt ut. Mellomtone sitter i orginal plassering bak dørtrekk. Delefilter sitter bak sparkeplate, på gulvet foran.

Skal trekke signalkabler forover, men hvis jeg trekker de gjennom orginal gjennomføring havner de veldig nære motor og styreenhet for servostyringen. Har hørt fra andre som har bygget annlegg i slike biler at man får mye signalstøy hvis kabler går i nærheten av de. Noen alternativer til dette? Har signalkabel med firedobbel skjerming for sikkerhets skyld. Bør jeg kanskje bare prøve og se om jeg får merkbar støy, eller bør jeg prøve å finne en løsning for å unngå dette i høyest mulig grad fra begynnelsen?

Forsterkeren skal plasseres i reservehjulsrommet (sitter under panser på bilen, motor ligger over bakhjul)
          Attached Files
          Last edited by magnesmurf; 30-03-2010, 21:09.

Comment

Tenk deg ett punkt litt bak høyre øret når du sitter i bilen. Ca 10-15 cm bak bakvinduet ditt. Der bør diskantene møtes, om mulig. Det er i allefall det jeg har fått med meg angående diskantplassering. Men det er nå bare å prøve seg litt fram.

Når det gjelder signalstøy, så er det vel mest fare for det om signalkabel går ved siden av ting som kan avgi støy. Slik jeg har forstått det, så er ikke høytalerkabler like utsatt for det, om de i det hele tatt ER utsatt for det problemet.
            Sture Vedal

Comment

Tror ting stiller seg litt anderledes når kupeen er liten og punktet 10-15 cm bak hodet mitt vil være utenfor bilen

Elmotorer avgir jo signalstøy ut av en annen verden (basserer seg jo på magnetfelt, som igjen påvirker kablene) og servomotoren er jo strømsterk som fy, så tipper den avgir mye støy.
              Er nok bare å prøve å legge ting mest mulig utenom akkurat der.

Comment

Jeg har selv bygget anlegg i en mr2, og det funket relativt greit å følge den anvisningen jeg ga deg nettopp. Men du ser nå selv hva du vil gjøre, det finnes dessverre ingen fasit, kun anmodninger.

Jeg ville ikke satset mange penger på å legge kablene rundt der servomotoren er, nei.. hehe Så prøv å styr unna den, bare for sikkerhets skyld.
                Sture Vedal

Comment

Får prøve å vri diskantene mot center og se. Er begrenset hvor mye de kan vris.

Problemet med signalkablene, er at den eneste gjennomføringen som virkelig er stor nok kommer ut rett over el motor til servo

Får se hva jeg kan grave frem å hull og gjennomføringer, må ta en runde på nettet..

Comment

Et lite tips når du skal trekke kabler er å fjerne så mye som mulig av teppet, deksler og lignende først - så oppdager du fortere nye lure steder kablene kan gå.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Akkurat det har jeg gjort mange ganger, så kabeltrekkingen i seg selv er ikke noe problem. Det meste er på plass allerede. Må bare finne ut hvor jeg kan tre signalkablene med tanke på minst mulig støy.

Comment

Har du bygget kasser til subbene? Hvis ja, hvordan låter de?
                        Fikk bare prøvd mine free air. Bygde aldri kasse til de.

Jeg har solgt mine, da de aldri ble brukt. Alfert på forumet er ny eier av de.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Skal få kappet opp delene til kassen i løpet av neste uke. Ha kjøpt MDF plate og tegnet inn alle delene.

Så skal komme med tilbakemelding på hvordan de låter etterhvert. Må bare få inn alt i bilen først

Comment

Han som skulle kappe opp delene til kassen er blitt forsinket.

Men alt annet er så og si klart nå. Har innstalert cd spiller og alt av kabler i bilen.

Må bare få bass kassene, og få skrudd i forsterkeren på en pen måte.

Comment

Fikk monert deksler osv idag, og testet at cd spiller og bryter til antenne fungerte som de skulle.
                              Synes for øvrig at cd spilleren passet bra i bilen

Skal prøve å få kuttet opp plate til forsterkeren i løpet av uka, men må ta mål av bilen først..
                              Attached Files

Comment

Ser bra ut. Den spilleren passet faktisk veldig godt inn!
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X