Ble som sagt over her,jævla pent det interiøret på bilen din
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mr2 prosjekt.
Collapse
X
-
Originally posted by chin View PostDamn, nice det der da! Hva tok han for trekking av stolene dine? Og hvor er dette gjort hen? Jeg har en mr2 stående på tunet, som desperat trenger nytt interiør
Han sendte meg setetrekk og dørtrekk for ca 5000 kr. Tror prisen på bare setetrekk blir ca 4000 inkludert frakt.
Jeg fikk et proft bilinteriør firma her til lands til å trekke om setene. Multibil heter de. Gav dem bare setene og de nye setetrekkene. Betalte 4000 for å få jobben gjort, med tilsvarende proft resultat.
Du har også muligheten til sende stolene dine rett til LSC for omtrekking, men det blir nok minst like dyrt med tanke på fraktpriser.
Comment
-
to spm. Hvor bør diskantene peke?
Kan bevege de litt, og har satt de til å spille mest mulig mot midten av kupeen. Men ville også integrere høytalere mest mulig i bilen, så det ser mest mulig orginalt ut. Mellomtone sitter i orginal plassering bak dørtrekk. Delefilter sitter bak sparkeplate, på gulvet foran.
Skal trekke signalkabler forover, men hvis jeg trekker de gjennom orginal gjennomføring havner de veldig nære motor og styreenhet for servostyringen. Har hørt fra andre som har bygget annlegg i slike biler at man får mye signalstøy hvis kabler går i nærheten av de. Noen alternativer til dette? Har signalkabel med firedobbel skjerming for sikkerhets skyld. Bør jeg kanskje bare prøve og se om jeg får merkbar støy, eller bør jeg prøve å finne en løsning for å unngå dette i høyest mulig grad fra begynnelsen?
Forsterkeren skal plasseres i reservehjulsrommet (sitter under panser på bilen, motor ligger over bakhjul)Last edited by magnesmurf; 30-03-2010, 21:09.
Comment
-
Tenk deg ett punkt litt bak høyre øret når du sitter i bilen. Ca 10-15 cm bak bakvinduet ditt. Der bør diskantene møtes, om mulig. Det er i allefall det jeg har fått med meg angående diskantplassering. Men det er nå bare å prøve seg litt fram.
Når det gjelder signalstøy, så er det vel mest fare for det om signalkabel går ved siden av ting som kan avgi støy. Slik jeg har forstått det, så er ikke høytalerkabler like utsatt for det, om de i det hele tatt ER utsatt for det problemet.Sture Vedal
Comment
-
Tror ting stiller seg litt anderledes når kupeen er liten og punktet 10-15 cm bak hodet mitt vil være utenfor bilen
Elmotorer avgir jo signalstøy ut av en annen verden (basserer seg jo på magnetfelt, som igjen påvirker kablene) og servomotoren er jo strømsterk som fy, så tipper den avgir mye støy.
Er nok bare å prøve å legge ting mest mulig utenom akkurat der.
Comment
-
Jeg har selv bygget anlegg i en mr2, og det funket relativt greit å følge den anvisningen jeg ga deg nettopp. Men du ser nå selv hva du vil gjøre, det finnes dessverre ingen fasit, kun anmodninger.
Jeg ville ikke satset mange penger på å legge kablene rundt der servomotoren er, nei.. hehe Så prøv å styr unna den, bare for sikkerhets skyld.Sture Vedal
Comment
-
Har du bygget kasser til subbene? Hvis ja, hvordan låter de?
Fikk bare prøvd mine free air. Bygde aldri kasse til de.
Jeg har solgt mine, da de aldri ble brukt. Alfert på forumet er ny eier av de.Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
Comment