Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mr2 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Takk. Likte den godt selv. Men skulle gjerne hatt oel display med punkt grafikk. Bortsett fra det er jeg helt fornøyd

Skal prøve å få jobbet litt på bilen på lørdag, selv om jeg jobber. Prøve å stå opp tidlig og gjøre litt.

Planen er å kappe til en plate som forsterker kan monteres på. Men i den forbindelse trenger jeg litt hjelp og tips.

kommer til å lage en mal i papp og teste, for så å kappe til platen med stikksag. Har kjøpt nye sagblader, så det bør gå greit med tanke på verktøy osv. Men har ingen form for arbeidsbenk. Er midt i styr med flytting, så her gjelder det å improvisere litt.

Hva kan jeg bruke som arbeidsbenk? SToler? Er det mulig å gjøre jobben på denne måten med provisorisk arbeidsbenk? Har ingen form for bukker eller materiale til å lage slike.. Kun evt bord og stoler som kan brukes..

Comment

Legg plata på bordet, og kapp til ei og ei side. Kan eventuelt feste plata utenfor hjørnet på bordet, sånn at du får kappa to og to sider, men da bør plata festes med limtvinger, om du har slike.
      Sture Vedal

Comment

Da var plata laget og forsterker montert på plata. Plata ble kledd med blå suede.

Fikk ikke laget den siste plate som skal ligger over forsterker, men alt i alt er den værste jobben unnagjort nå.

Må bare få laget en pappmal og kappet til en plate som kan ligger over forsterker, og som man kan ha ting oppå. Planen er å trekke den øverste plata i blått skinn.
        Attached Files

Comment

Stilig. Den forsterkern ligner litt på min Alpine MRP-M650
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Det er en alpine MRP-F600. Sikkert en etterfølger til den.

Skal som sagt vært en plate til oppå det som er der nå. Men den bommet jeg på når jeg lagde, så må lage ny mal osv. Skulle gjerne hatt et glassvindu ned til forsterkeren i den nye plata.. Får se hva jeg får til.

Comment

Glass hadde vært stilig. Så ser man herligheten.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Da har jeg fått liv i frontsettet hvertfall. Mangler subbene nå, men kan skrive litt omfrontsettet.

Har bruksbilen som sammenlikningsgrunnlag. Der sitter en pio spiller, pio forsterker og Infinity Kappa 65,7CS frontsett.
                I mr2en sitter det polk audio mm6505 frontsett, med pio spiller og Alpine MRP-F600 forsterker.

Selvfølgelig spiller også utforming av kupeen stor rolle i forhold til lydopplevelse, og i tilegg er ikke Polk settet innspilt enda.

Men foreløbige inntrykk er at frontsettene har ganske lik lydsignatur, litt typisk amerikansk lyd med "varmt" lydbilde og litt "boomy" bass. (selvfølgelig i forhold til dønn nøytrale høytalere, og det er snakk om detaljer, ikke overdrevent mye lydfarging)
                Polk i forhold til infinity høres litt mer ærlig og nøytralt ut, men ikke mye.
                Infinity høres ut som om de har litt mer dybde i lydbildet, men så er ikke polkene innspilt enda.
                I tilegg vil jo en liten kupe i mr2en ha innvirkning på dybden i lyden.

Skal oppdatere dette når høytalerene er innspilt.

Nå venter jeg på å få basskassene. Og å få tolmodighet til å lage en plate over forsterkeren.

Comment

Høres bra ut. Grattis med liv igjen! Angående Polk, så har jeg hørt at frontsettene trenger litt tid på seg, det har hvertfall jeg merka (for å si det mildt!)
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Meget mulig. Snakker vi 100 eller 300 timer?

Comment

Har fått beskjed om rundt 100 timer på mitt sett. Er på ca 45 timer nå (har "tatt tiden" ), og jeg merker at det blir bedre og bedre, særlig midbassen!
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Har du forsterker inne?
                        Om ja, ta de ut, og sett på en sinustone i freeair på moderat volum. Og la det stå på i 2-3 døgn. Da blir opphenget fort opp mjuket.

Btw, TTT, kjøpte du ikke ditt sett brukt?
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Forsterker står ikke inne i bilen. Den står i bagasjen foran.
                          Siden bilen ikke er bruksbil tar det jo litt tid å få spilt inn ting, så skal se hva jeg får til..

Men trenger ikke ennå mer midbass. Den var jo egentlig helt syk fra før av

Comment

Var ikke det jeg mente. Mente en husforsterker. Ikke en bilforsterker.

Comment

Sånn å forstå ja. Kunne gjort det ja, men nå gidder jeg ikke å skru ut elementene av døra igjen. Det var nok jobb å få de inn og få på plass dørtrekket. De blir uansett innspilt etterhvert

Comment

Ok. Forstår deg.

Comment

Working...
                                X