Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mr2 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by magnesmurf View Post
    Kassen er udempet. Skal ikke være noe behov for å dempe en så liten kasse til et så lite element.

Var vel mest det at jeg kjørte på en litt kraftig forsterker, så elementet bunnet vel nærmest over 60hz.
    Får teste i mr2en. Da kommer det virkelige resultatet frem.

Man da skal jeg først ha ferdig den andre kassen for å sammenlikne.
    Du øker slaglengde når du senker frekvens, ikke motsatt

Så dersom du ikke bunner elementet i 30hz, så er det neppe noe problem over 60hz med mindre du kjørte på med sinnsykt mye mer volum over 60hz :P

Når du har en liten kasse med rette vegger så trodde jeg det var desto viktigere å dempemateriale i kassa, men godt mulig jeg tar feil..
    Last edited by trustno1; 29-04-2010, 18:42.

Comment

• Mener å ha lest en del plasser at det er meningsløst å dempe basskasser. Dette fordi dempestoffet bare absorberer høyere frekvenser.
      Nå det gjelder frekvens er den allerede delt i forhold til frontsettet og subben som blir brukt i bruksbilen. Der er det -2 under 5hz og +4 over 50hz. Så det kan ha noe med saken å gjøre ja
      SKal nok prøve kassene i mr2en idag eller imorgen. Så får vi se resultatet.

Er godt fornøyd med ED subbene ja. Men kommer alikevel til å prøve både TB og earthquake elementene for å sammenlikne
      Last edited by magnesmurf; 30-04-2010, 11:36.

Comment

• Da var det meste av stereoen i orden

Fikk testet alle elemenetene i samme kasse. Tang band, ED og Earthquake sws.

Den store overraskelsen fikk jeg fra Earthquake elemnetet. Det gav skikkelig med trøkk over ca 45hz (er egentlig en midbass)
        Maken til elementvandring har jeg skjelden sett før. Skal se om det går ann å montere de elementene noen annen plass i bilen, for å få skikkelig trøkk i midbassen

Tang Band subben spilte bra. Men ikke like bra som ED subben.

Har bare prøvd med en kasse, men fikk alikvel en god ryggmassasje av ED subben. Den spiller rent og kjellerdypt. Tipper den ruller av under 30hz. Med to slike i mr2en trenger jeg hvertfall ikke noe mer. Holdt nesten med en Er strålende fornøyd med kjøpet av de.

Kassen passet like bra som forventet. Og dte synes nesten ikke at det er montert en sub der. Så nå er det endelig orden på annlegget. Må bare smelle i den siste kasse imorgen, når limet er tørket. (skrudde i siste ED elementet isted, etter testing.

Bilder av montert kasse, samt at jeg lakkerte inn en logo i sueden på plate over forsterker. (brukte en logo som var klipt ut og lakkerte med klar lakk.)
        Attached Files

Comment

• Ja den grillen gjorde at det blir vanskelig å skjønne at du har noe godsaker bak der. Men hvis du er så fornøyd med ED'ene så kan
          du jo bare kvitte deg med Tangband-subben da - trenger jo ikke den da? Hvis ED'ene spiller ned mot 20hz er jo det mer enn dypt nok?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Tang band subbene skal jeg kvitte meg med.

La ut en salgs annonse her på forumet for ikke så lenge siden.

Får se om jeg kvitter meg med Earthquake midbassene og, eller om jeg beholder dem. Morrofaktoren på de var veldig høy

Comment

• Fikk testet annlegget uten tak på bilen idag. Det spiller fortsatt like bra. Litt av trøkket i kupeen forsvinner, men det spiller fortsatt bra og dypt.
              Men skal somle meg til å lage noen skikkelige kasser etterhvert, så subbene får ennå litt mer volum og spiller litt bedre.

Comment

• Har du ikke bilder av eD subbene i kassa?
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Fikk testet annlegget uten tak på bilen idag. Det spiller fortsatt like bra. Litt av trøkket i kupeen forsvinner, men det spiller fortsatt bra og dypt.
                  Men skal somle meg til å lage noen skikkelige kasser etterhvert, så subbene får ennå litt mer volum og spiller litt bedre.
                  Hos meg så spiller det vesentlig bedre med taket av. Dvs, lyden høres høyere og fyldigere ut med taket av, men med taket på så kjenner man lufttrykket mye bedre (ikke behaglig for ørene)

Lyst til å høre hvordan lyd du har fått ut av 6" subbene dine

Tenkte på om vi skulle tatt en gjensidig prøvelytt når vi var på treffet, men hadde ikke så veldig lyst til å stå der å dundre med så masse folk rundt :P

Comment

• Vi får ta det en gang du er i nærheten

Skjønte att du var innovor mot oslo minst en gang i uka?

Comment

Vi får ta det en gang du er i nærheten

Skjønte att du var innovor mot oslo minst en gang i uka?
                      Jepp, stemmer det

Comment

• Send meg en PM på Ts-ogn forumet, så får vi til noe.

Men det må vente litt, da cd spillern gikk til helvete her om dagen.

Den stoppet plutselig å spiller cden i spiller, og det kom opp "error12" i display. etter det har den ikke klart å lese noen form for cder. Alt annet virker. Radio, bt audio, aux osv) I manual står det at error 12 betyr slitt cd, ødelagt cd elelr annen teknisk feil. Så tipper leseren har tatt natta..

Dårlig egentlig. Da spilleren er brukt maks 10 timer. Er et helvete å få tak i folka i butikken der jeg kjøpte den (fortknox)

Comment

• Ah, kjipt

De burde jo være ganske behjelplige med å få fikset det da, om spilleren er nesten ny.

Comment

• Oppdaterer denne litt:

Har endelig somlet meg til å bygge skikkelig kasser til subbene bak i mr2en.
                            Lyden ble mye bedre når kassene fikk riktig volum. Bassen er nå temmelig sømløst integrert i resten av lydbildet, og man hører musikken som en større helhet hvor det ikke er mulig å peke ut bassene
                            I tilegg er de helt skjulte, og kan ikke ses hvis man ikke demonterer innvendige paneler.
                            I tilegg sitter de dønn fast, så det er ingenting som beveger seg.

Kassene ble bygget av 12mm mdf etter mine tidligere tegninger:

Har også laget et hull i plata over forsterkeren og felt inn en plexiglassplate, samt montert litt lys ved forsterkeren.
                            Ingen bilder av dette.

Neste prosjekt i gården nå er stereo i bruksbilen:

Vet ikke helt hvor mye jeg skal gjøre ut av det prosjektet enda. Problemet er at jeg liker selve hovedenheten i bilen og vil beholde den, men lyden er elendig... I tilegg er jo bilen moderene, med rattbetjening osv. Og det er vanskelig å få god lyd i et annlegg med et så dårlig utgangspunkt.
                            Dessuten koster det, og det er ikke bare i bilen jeg har lyst til å oppgradere lyden i annlegget.
                            Har en hjemmekino som skriker etter litt råere utstyr...

Comment

Working...
                            X