Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ser slik ut fra min side og. Hvis jeg ikke tar helt feil så er det input på den ene siden og output på den andre.
    Så det du vil gjøre nå er vel å kjøre signal inn og ut på samme kabelen?
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
      ^ Måtte bare gjøre dette på nytt, satt på kabelsko og festa skikkelig.
      No offense Christian (go4life), men det vi gjorde her var ikke godt nok.
      Ser den altså, ble litt midlertidig det vi gjorde.
      Bra du fikk fiksa det da hvertfall
      Så bra ut ellers og!

Comment

• På tide å forandre navn på tråden nå kanskje?
        Er vel ikke mye Pioneer igjen her

Comment

• Ville hatt på litt syregrunning ved joringspunktet ditt. Ikke rare fukta som skal til i bilen før det begynner å ruste.
          Bra med mange bilder. Det liker vi. Stå på videre.
          sigpic

Comment

• Originally posted by GENEXXA
            Kan ikke si at look'en var så anderledes enn før. Bare nytt element.
            Nei det stemmer det, jeg har beholdt samme symmetri-look'en når det gjelder plasseringen -
            bare at den står 10 cm lengere inn. Men det var jo egentlig mest elementet jeg tenkte på da.

Originally posted by GENEXXA
            Men, har du ikke kobla litt feil på RCA? Eller er det syns bedrag fra min side.
            Originally posted by Toby91 View Post
            ser ut som om du har koblet feil på Rca ene ja.
            Originally posted by tmolberg View Post
            Ser slik ut fra min side og. Hvis jeg ikke tar helt feil så er det input på den ene siden og output på den andre.
            Så det du vil gjøre nå er vel å kjøre signal inn og ut på samme kabelen?
            Nei faktisk er dette helt riktig. Tro det eller ei, men jeg har faktisk klart å ikke gjøre noen feil denne gangen.
            MRP-F200 er egentlig en en fire-kanaler, men jeg har brokobla til 2 kanaler.
            Da har jeg brukt Y-ledd for å gjøre kanal 1+2 til en kanal, 3+4 til den andre.

^ Som vist på bildet så er det to preouts og fire kanaler til høyre for streken,
            jeg har ikke brukt noe output som sistemann tror. Kanal 1/2 er venstre og 3/4
            er høyre, det vil si at jeg må stille gain likt på begge sider for å få likt volum på
            begge sidene. På andre siden av forsterkeren har jeg kobla høytalerkablene slik:

^ "Bridged": Venstre del av frontsett er øverst (+ på kanal 1 og - på kanal 2),
            høyre del er koblet nederst (+ på kanal 3 og - på kanal 4). Dette stemmer da
            overens med hvordan Y-leddene er koblet på andre siden. Forstår dere nå?
            Mulig dette er en utgått modell som ikke mange kjenner til, men den er bra!

Originally posted by go4life View Post
            Ser den altså, ble litt midlertidig det vi gjorde.
            Bra du fikk fiksa det da hvertfall
            Så bra ut ellers og!
            Ja det var litt midlertidig det ja, har bedre kontakt nå - på alle måter!

Originally posted by KnutR View Post
            På tide å forandre navn på tråden nå kanskje?
            Nei nå har jeg kvitta meg med Pioneer. Ikke at det er noe galt med Pioneer, for all del mye bra.
            Hvis du ser i første post, så har jeg faktisk endra overskriften - men virker ikke som at det går å endre visninga?

Originally posted by TheCharger View Post
            Ville hatt på litt syregrunning ved joringspunktet ditt. Ikke rare fukta som skal til i bilen før det begynner å ruste.
            Bra med mange bilder. Det liker vi. Stå på videre.
            Interessant. Hvis jeg skal det, betyr det at jeg må koble det av igjen? Jeg som stramma til så godt.
            Men hvor er det det vil ruste isåfall? Det har vel ikke noe å si for kontakten? Skoene er gullbelagte.

Ellers sier jeg meg fornøyd for en liten stund nå, er nok skolearbeid og andre ting om dagen.
            Men hvorfor skulle jeg ikke vært fornøyd, det låter jo veldig bra! Fikk et smil om munnen ista,
            med ny bass som spiller presist og trøkker skikkelig på basstromma + et høykvalitets frontsett!
            Det hørtes faktisk så bra ut (i mine øre) nå at jeg til og med fikk litt frysninger på hjemveien.
            Føler meg klar for å vise frem litt lyd på fredag (i Drammen). Mange av dere som kommer?
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Men hvorfor sender du venstre signaler til høyre side f.eks? Er ikke helt overbevist på at det er rett kobla. Men kan ikke si meg 100% heller da.
              *Sukk* Jeg har da gjort akkurat som anbefalt i brukermanualen? Se selv på MRP-F200 (side 7 ): Manual.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• hehe fullt mulig du har koblet rett ja;-D
                ang. det med syre grunning så skal du bar pensle rundt der kabelskoene er visst jeg har forstått det rett.
                visst du begynner å skru det løst igjen for så å ha på syre grunning vill jeg tro at pointet med å pusse kontaktflatene rene er bortkastet.
                Mvh Tony Andrè
                Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

Så funker Balance på spillern?
                  Eh, nå har jeg faktisk ikke funnet ut åssen man gjør det på min nye spiller - men det gikk hvertfall fint på den gamle. Hvorfor betviler du koblinga mi?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Helt korrekt kobla i følge manualen dette.
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

• så litt mer på bildet og ser nå at jeg tok feil så beklager dette.
                      Mvh Tony Andrè
                      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

• Ser bra ut det her ja, hva blir neste oppgradering nå da?
                        Hvor kjøpte du de kabelskoene til 50mm kabel?
                        1989 Volvo 740 GL

Comment

• Originally posted by Haakon O View Post
                          Helt korrekt kobla i følge manualen dette.
                          Takk for det.

Originally posted by Toby91 View Post
                          så litt mer på bildet og ser nå at jeg tok feil så beklager dette.
                          Ikke noe å beklage, er bare glad for tilbakemeldinger jeg.

Originally posted by GENEXXA
                          Syns bare det er rart at en sender ut signaler fra f.eks høyre side, inn til begge sidene. Men etter manualen har du jo koblet rett. Syns bare at det høres og ser ganske rart ut.
                          Du har jo brokoblet sier du, og da er det sikkert slik det skal være.
                          Jeg skjønner hva du mener, det at begge Y-leddene har hver sin hvit og hver sin rød - og det er rart
                          fordi hvit skal være venstre og rød skal være høyre? Lydbildet høres hvertfall riktig ut i mine ører,
                          og det står slik i manualen så jeg vet ikke. Kanskje hvit/rød på 1/2 "gjøres om" til hvit og
                          hvit/rød på 3/4 "gjøres om" til rød gjennom signalene på spilleren via Y-leddene, e.l.

Originally posted by daruu View Post
                          Ser bra ut det her ja, hva blir neste oppgradering nå da?
                          Hvor kjøpte du de kabelskoene til 50mm kabel?
                          Tja, de nærmeste oppgraderingene blir vel mere "tilbehøret" til bilstereoen
                          siden jeg nå har elementene jeg vil ha + at spiller og forsterkerne er greie.

Så det neste blir antakelig 53mm^2-strømkabler fra batteri til monoblokka + "The Big Three",
                          etter det blir det å bestille en ny pakke fra B2-audio, skal dempe gulv, tak, kanskje torpedovegg o.l.

De kabelskoene kjøpte jeg Thorsov for 59,-
                          Liker at det er sånne man skrur til med en umbrakonøkkel,
                          og ikke sånne man må klemme/lodde fast, for da kan disse brukes om igjen...
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Veit ikke hvor han har kjøpt dem, men biltema sine funker som fjell i hvertfall

Edit: Da veit jeg hvor han kjøpte sine allikevel
                            Last edited by Nemoas; 21-03-2010, 15:54.
                            Spiller: Pioneer p6600DVD
                            Frontsett: Seas Lotus Performance
                            Sub:Morel Elate Sw10

Comment

• Originally posted by Nemoas View Post
                              Veit ikke hvor han har kjøpt dem, men biltema sine funker som fjell i hvertfall
                              Ja, men det er sånne "engangs"-kabelsko som du lodder/klemmer fast en gang?

Originally posted by KnutR View Post
                              På tide å forandre navn på tråden nå kanskje?
                              Skulle gjerne bytta til "SQ-anlegg i Mitsubishi Carisma 2003" Hvem er det som er admin/moderator her inne??
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Du må ikke skru løst jordingen nei. Som Tobi91 skrev, bare pensle/spraye rundt.
                                sigpic

Comment

Working...
                                X