Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• strøkent

Comment

• Originally posted by go4life View Post
      strøkent
      Takk for fin respons, Christian. Spilte litt høyt idag, ca samme volum som
      da vi testa subben osv. vettu, men det var ikke høytaleren som "vibrerte":
      Fant ut av det nå, dekslet vibrerte inntil selve døra (nederst ved høytalern).
      Jeg skrudde av dørdekslet igjen, og fjerna noen knotter som stakk ut,
      så kunne jeg feste den mer inntil. Det hjalp, er nå kvitt problemet!

Spilte litt med dørene åpne ista, veldig høyt! Ble skikkelig konsert,
      Iron Maiden rocka for hele Ørje nesten. Her er en liten godbit:

http://s918.photobucket.com/albums/a...t=MOV00862.flv

^ Lyden høres jo seff litt sprengt ut pga. mobil-mikrofonen.
      Har ikke prøvd dette før, skal teste når jeg får subben igang også,
      men bare frontsettet hørtes veldig bra ut slik faktisk. Fyldig, bra bass, osv.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Bra med bilder, gir godt med innspirasjon og ideer

Stå på, ser bra ut...
        Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

• Trekking av strømkabler

Originally posted by OpelPower View Post
          Bra med bilder, gir godt med innspirasjon og ideer

Stå på, ser bra ut...
          Takker! Her kommer flere bilder, trakk LIB-kabelen idag...

^ Starta naturligvis ved batteriet, koblet sikringene først.
          Rengjorde batteripolene, og satte nye kabelsko på begge.

^ Slik åler kablene seg under panseret. Helt ok synes jeg.
          Hadde ingen strips liggende, så jeg måtte feste med teip.

^ Kablene kommer inn i bilen her, under teppet (høyre side),
          og de ble lagt ganske raskt inn til siden (hadde egentlig tenkt til
          å legge de langs midten men det ble for vanskelig, så slik ble det).

^ Så kommer de opp bak passasjersetet her, under teppet/setet.
          Valgte å legge de midt under setet, sammen med jordingskablene.

^ Sluttresultatet. Mye arbeid som ikke synes. Men da fikk jeg
          hvertfall følelsen av å gjort en bra jobb. Fikk skjult kablene greit da.
          Som hjelpemidler brukte jeg den gamle tynne strømkabelen som skulle
          ut siden den nye skulle legges likt noen steder, duck-teip, og et tau faktisk...
          7 var meter mer enn langt nok, brukte bare 5-6 m. Fikk ordna opp i høytalerkabler også:

^ Tilslutt et lite bilde av 5.25"-høytaleren min på førersiden. Polk'a polk'a.
          Og nå spiller JL'en også solid, som den skal, på Dynabel'en jeg låner....
          Last edited by TakeTheTime; 02-04-2010, 23:20.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• bra du fikk fiksa duringa ;D

Men nå vil jeg se video av BF7501 min i action

Comment

• Video Video!

Ser nice ut dette forresten
              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

• Hvordan video er ønskelig da?? Også er det fullt mulig det bare er mobilen jeg får filma med, som tidligere.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Hvordan video er ønskelig da?? Også er det fullt mulig det bare er mobilen jeg får filma med, som tidligere.
                  Det er bare å lage en film det gjerne litt filming av basselementet i sving
                  og hvordan bilen høres ut generelt, men er jo litt vanskelig å vise hvor bra det egentlig er med ett mobilkamera
                  Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

• Video av JL´ n vil jeg gjerne ha
                    Tror den er rimelig goood!

Og Simen: Fikk du stifta på igjen gulvteppet i den svarte plastlista under innstegslistene? Jeg hadde for korte stifter jeg..
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

• Slutta veldig tidlig på skolen idag, så da fikk jeg fikla litt med bilen idag også gitt...
                      Har hovedsaklig gjort tre ting, håper det går greit at ikke alt var bilstereo-relatert?

1.) Det første jeg gjorde var å bytte til sommerdekk...

^ Originale fjører/dempere som snart skal ut. Sommerdekka:

^ Eh ja, mye å gå på. En av grunnene til at jeg skal senke...

Fikk ikke tatt noe bilde av hele bilen i sin prakt akkurat nå.

^ Kommer til å savne vinterfelgene. Vaska dem også tilslutt,
                      de har holdt seg greit denne vinteren. Har jo vedlikeholdt litt!
                      Men jeg merka forskjell med sommerdekka, mye bedre å kjøre.
                      Piggdekkene var 185/65R15, mens sommerdekka er 215/40R17.
                      Bredere dekk, mer felg, men de støyer fortsatt mindre enn pigga.

2.) Ok, neste jeg gjorde var bilstereorelatert igjen.
                      Har lenge gått rundt og irritert meg over at diskant-
                      høyttaleren på passasjersiden ikke satt helt inntil,
                      så jeg bestemte meg for å feste den på nytt igjen.

^ Slik så det ut før jeg løsna diskantene igjen.
                      Som dere ser, så var det en liten "gleppe" der!
                      (PS: Jeg er perfeksjonist, det skal se 100% ut!)
                      Jeg fant frem en kraftig dobbeltsidig tape, og saks...

^ Bildene sier vel sitt? Så klippa jeg et kors i midten:

^ Og ferdig. Da ble det bra igjen! Sitter helt inntil nå.
                      Er sjeleglad for at jeg fikk tak i disse speilhusene altså.
                      De gjør det lettere for meg, og i mine ører vinkler de bra!

^ Trakk like gjerne begge på nytt igjen, for å være sikker...
                      Dekslene lå igjen inne - kjører nå rundt med "nakne" diskantere.

3.) Det siste jeg gjorde var å fjerne litt dempemateriale (ja du leste korrekt, fjerna!),
                      var noe på døra (passasjersiden) som stakk litt ut fra dekslet, så tok bort et par cm.
                      Det jeg fikk til overs da bare stappa jeg fast på steder jeg syntes det "trengtes".

Originally posted by Oekern View Post
                      Video av JL´ n vil jeg gjerne ha
                      Tror den er rimelig goood!
                      Originally posted by Paulsberg View Post
                      Det er bare å lage en film det gjerne litt filming av basselementet i sving
                      og hvordan bilen høres ut generelt, men er jo litt vanskelig å vise hvor bra det egentlig er med ett mobilkamera
                      Skal få ordna en video av JL'en iløpet av morgendagen, evt. torsdag pga mye program imorra.
                      Men i mellomtiden kan dere nøye dere med et koseklipp med kun frontsettet i "all-range" modus.
                      Elendig lyd med mobilen seff, men man får jo et visst inntrykk kanskje. Hørtes veldig bra ut IMO.

Originally posted by Oekern View Post
                      Og Simen: Fikk du stifta på igjen gulvteppet i den svarte plastlista under innstegslistene? Jeg hadde for korte stifter jeg..
                      Nei jeg har ikke gjort noe med dem. De var som på bildene fra før av...? Skaff noen lengre stifter da?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Takk for det! JA det er digg, er jo klart mye bedre å kjøre på også dah. Godt å få det gjort,
                        helt greit å jobbe med. Hørte på musikk fra anlegget. Her er et bilde fra i høst med felgene:

Skal senke 40/25 iløpet av April/Mai,
                        håper det blir cirka sånn som dette:

Last edited by TakeTheTime; 07-04-2010, 01:01.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Sattan for noen fine sommerdekk. Bytte bil? så får du med en cola på kjøpet
                          Ellers likte jeg diskanthusa.

Når skal du bygge om bagasjerommet til noe skikkelig rått? fyre noe grønt neon inni? Skikkelig rånebil.
                          Btw, hadde en kompis som sjekka med om det var lovlig med neon. Var visstnok lovlig så lenge enn ikke brukte noen av lysene til utrykningskjøretøy. Veldig offtopic but heeeey its the offtopic man
                          Tor Martin Ølberg
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by tmolberg View Post
                            Sattan for noen fine sommerdekk. Bytte bil? så får du med en cola på kjøpet
                            Ellers likte jeg diskanthusa.

Når skal du bygge om bagasjerommet til noe skikkelig rått? fyre noe grønt neon inni? Skikkelig rånebil.
                            Btw, hadde en kompis som sjekka med om det var lovlig med neon. Var visstnok lovlig så lenge enn ikke brukte noen av lysene til utrykningskjøretøy. Veldig offtopic but heeeey its the offtopic man
                            Takk for det. Bytte nei? Er fornøyd med de ja.

Veit at felgene kan tendensere (er det et ord?) til littegran rånebil-preg,
                            men jeg skal nok ikke ha noe neon altså. Men bygge om litt baki skal jeg!
                            Planen er vel å få gjort det i sommer, bygge en større kasse til subben osv.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Hehe bare tuller meg deg Du slo meg ikke akkurat som den klassiske råneren.
                              Men derimot, hva slags planer har du for bagasjerommet? Større kasse er greit nok men skal du bygge dette slik at det ser flush ut med bagasjerommet eller hvordan blir det? Håper jo på at du skal gjøre noe alla det jeg gjorde men :P
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• sub + forsterker + kamera = sant?

Kan jo håpe fine felger

Comment

Working...
                                X