Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er det en spesiell grunn til at sideplatene på kassen ikke står helt ut mot kanten? Ser bare litt merkelig ut når det står innenfor sånn som nå, men er sikkert en grunn til det.
    Ang. diskantene, har du tenkt å ha de sånn som nå? Ser jo litt sånn at det er slengt inni der de står oppå dashbordet.

Comment

• Originally posted by GENEXXA
      Så mdf plata er bare skrudd fast i døra, uten og ha fyllmasse for og tette eventuelle lufthull?
      Ja den er skrudd rett i døra, men sørga for at den gikk helt inntil - også dro jeg dempemattene som var rundt inntil kantene. Okei?

Originally posted by KnutR View Post
      Er det en spesiell grunn til at sideplatene på kassen ikke står helt ut mot kanten? Ser bare litt merkelig ut når det står innenfor sånn som nå, men er sikkert en grunn til det.
      Ang. diskantene, har du tenkt å ha de sånn som nå? Ser jo litt sånn at det er slengt inni der de står oppå dashbordet.
      Tanken bak det var vel for å ha noen steder (utenom innsiden) å lage hull og bolte fast kassa.
      Men som GENEXXA sier så er også kassa såpass stor, så de literne jeg hadde fått med vegger
      helt ut i sidene hadde bare vært unødvendig for subben. Men hovedtanken var det jeg sa først.

MEN, har fått et lite "problem" angående dette...
      Plata som kassa skal festes i (skal lage ny bagasjeromsplate i kryssfiner),
      har to punkter innerst som den kan skrus fast i - det er til to sånne hengsler.
      Men det som er litt dumt er at hvis kassa skal stå helt inntil seteryggene (som
      var meninga, da kassa er bygd/tilpassa til det) må den da gå lengre inn enn plata
      og over de to hengslene som plata sitter fast i. Hvis noen forsto seg på det!?

Jeg kommer ikke til å kunne bare vippe hele plata opp sammen med kassa,
      slik som før - for kassa må jo stå så langt inn at den ikke kan vippes opp noe særlig.

Har sett meg ut noen alternativer:

1.) Legger inn ny plate først, skrur den fast, også bolter jeg fast kassa etterpå - i bilen...

2.) Deler kryssfiner-plata i to, lager et ledd mellom dem (f.eks. hengsler),
      den innerste delen må skrus fast først, deretter kan jeg bolte fast kassa,
      også burde viftene være på denne delen. Den andre delen kan da løftes
      opp og ned for å komme til forsterkerne - og den kan ha glass i midten...

3.) Feste kassa litt unna seteryggene, og feste en plate på toppen
      så man ikke ser noe til tomrommet mellom kassa og seteryggene...

Hva ville dere gjort? Ønsker tilbakespill på dette, synes det er litt vrient. Jeg vil få til å feste både
      bagasjeromsplate og kasse godt, i tillegg til at jeg vil ha muligheten til å komme til forsterkerne under...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• tror jeg selv hadde gått for nr. 2 der, der du deler plata
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

Comment

• Hvorfor brukte du lady fargeprøve? :P
          Ville brukt Quick lakk, en god del bedre resultat
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

• Originally posted by simso View Post
            tror jeg selv hadde gått for nr. 2 der, der du deler plata
            Ja jeg tror det blir det, hvis jeg ikke får bedre forslag av noen...?

Originally posted by Oekern View Post
            Hvorfor brukte du lady fargeprøve? :P
            Ville brukt Quick lakk, en god del bedre resultat
            Hehe var bare for å male et kjapt strøk da, skal ikke ha det sånn.
            Dag anbefalte meg å gjøre dette før jeg trakk kassa. Skulle visst hjelpe!
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Da blir det en annen sak!
              Trodde du hadde valgt maling fremfor trekking, så kort tenkt som jeg er
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Hva skal det hjelpe for? At limet sitter bedre?
                Jepp, skal visst være mye lettere å trekke kassa da. Limet sitter bedre ja. Ifølge Dag, og tviler på han tar feil. Men hva ville du gjort med mitt lille "problem" da?

EDIT:
                Du kan feste kassa di sånn her
                Høh, nei skal nok ikke gjøre det sånn.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Stilig! Kassene fra Dag er ikke noe mindre enn kunst! Massive og perfekt fit (når målene er rett, hehe!).

Ser meget bra ut, nice med upgrade! Bra det er noen som får gjort noe her!

Comment

• Originally posted by Miniboom View Post
                    Stilig! Kassene fra Dag er ikke noe mindre enn kunst! Massive og perfekt fit (når målene er rett, hehe!).

Ser meget bra ut, nice med upgrade! Bra det er noen som får gjort noe her!
                    Takk for det du, hyggelig med respons. Nå har jeg nettopp borra hull til sub'en...

^ Borra med 2.5mm, skruene er på 4mm. Jeg borra ikke helt gjennom da. Ok det eller?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Dette trur jeg blir bra
                      Og som andre har nevnt og hadde jeg nok gått for nummer 2.
                      Det gjør ikke no om du borrer helt igjennom med et 2,5mm bor når skruen er 4 mm, funker fint det
                      FOCAL- the spirit of sound!

Comment

Så lenge skruen ikke skal helt igjennom, er det greit.

Jeg skal bruke islagsmuttere. Så slipper kassa og ta skade av og skru inn og ut elementene.
                        Originally posted by dessarun View Post
                        Dette trur jeg blir bra
                        Og som andre har nevnt og hadde jeg nok gått for nummer 2.
                        Det gjør ikke no om du borrer helt igjennom med et 2,5mm bor når skruen er 4 mm, funker fint det
                        Takk dessa!

Jeg målte skruene jeg skal bruke nå, og det viser seg at de kommer til å gå akkurat helt gjennom.
                        Er det sånn at jeg burde borre hele veien gjennom da? Sorry, er ikke noen borre- og skrueekspert.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Takk dessa!

Jeg målte skruene jeg skal bruke nå, og det viser seg at de kommer til å gå akkurat helt gjennom.
                          Er det sånn at jeg burde borre hele veien gjennom da? Sorry, er ikke noen borre- og skrueekspert.
                          Det skal gå bra å borre helt igjennom
                          For å væra på sikkerhetens side så går det an å bare prøve et hull først å se om subben drar seg nedatt, om skruen tar godt gjenger, og hvis den gjør det er det bare å borre gjennom alle.
                          Men det er jo veldig smart å bruke islagsmuttere da, så det burde du jo vurdere

Comment

• Hva mener du med at "subben drar seg nedatt"? Den skal jo ligge inntil hele tiden når jeg skrur? Tror kanskje jeg borrer gjennom alle med en gang jeg.
                            Gidder ikke styre med islagsmuttere nå altså, denne kassa er ment for JL'en only - og når den først skrus fast skal den aldri ut igjen.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• [QUOTE=TakeTheTime;130623]Hva mener du med at "subben drar seg nedatt"? Den skal jo ligge inntil hele tiden når jeg skrur? Tror kanskje jeg borrer gjennom alle med en gang jeg.
                              Gidder ikke styre med islagsmuttere nå altså, denne kassa er ment for JL'en only - og når den først skrus fast skal den aldri ut igjen. [/QUOTE

Ja du har vel en slags form for pakning rundt elementet?? Veit ikke åssen det er på JL'en jeg, men du ser jo det om pakningen drar seg sammen litt liksom og du kjenner jo om skruen tar gjenger. Og jeg har borra tvers igjennom og det funker som bare det så gjør det du

Comment

• Da er det gjort, borra gjennom alle hullene jeg.
                                Takk for hjelpen. Den linken var genialt GENEXXA...

Originally posted by GENEXXA
                                Ja, det kan hende MDFen sprekker om ikke.

Se her: http://www.bcae1.com/spboxnew2.htm
                                Litt ned på siden.

EDIT:

Han mener vell at JL'en kan flytte seg opp og ned i hullet. Eller er hullet PERFEKT?

Men, aldri si aldri du. Forandringer eller testing av annet utstyr vill vell skje i fremtiden?
                                Har såpass god tro på dette, og digger bassen JL'en gir så tviler på at det blir på en stund.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X