Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• støpeplast er mye bedre. enklere å jobbe med og holder bedre...
    SQ Saab 9-3
    Team dynaBel

Comment

• Har desverre ingen kjennskap til støpeplast, så kan ikke kommentere forskjellen, men glassfibersparkel herder i løpet av ca 20 minutter, og syntes det igrunn funka veldig greit å støpe en enkel form med dette.

Men er godt mulig at støpeplast er bedre å jobbe med, men har som sagt aldri testet.

Edit:

Men nå må du være forsiktig med hva du sier RuneK, Simen kommer til å bekymre seg over at 2" husene går i oppløsning
      Last edited by trustno1; 28-09-2010, 13:24.

Comment

• Jeg vil tro at fibersparkel er sterkere enn støpeplast, når det er snakk om tynne lag.

Gøy å se det tar form, Simen
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

• Fibersparkel er nok sterkere men støpeplast er vel lettere å forme. Støpeplast er vel stort sett til å lage en form for så å forsterke den med glassfiber, sparkel (whatever floats your boat)
          Tor Martin Ølberg
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• I tynne lag er nok glassfiber best ja, men når det gjelder store glipper el.l så nok plasten best..
            SQ Saab 9-3
            Team dynaBel

Comment

• En ting er hvertfall sikkert; det er solid og kommer til å tåle spillinga til fulltonene delt ved 1.25khz I won't worry!

Her er ett par bilder av hvordan den ene ser ut nå,
              har fått pussa ned fronten så den er helt smooth.

^ Mangler bare å ta resten av formen rundt,
              også skal jeg se hvordan det blir med svart lakk.

Edit: Midbasserne spiller meget bra, de er i full sving og fått litt over 20 timer nå. Bra med bass!
              Har nå delt dem ved 40hz (24db/okt), og subwooferen også på 40hz med bratteste deling (36db),
              og det funker meget bra. Kunne delt midbasserne ved 31.5hz også, men føler ikke at det er nødvendig,
              de trenger ikke mere juling enn 40hz. Men disse spiller med autoritet veldig dypt, meget imponert over dem.
              Last edited by TakeTheTime; 28-09-2010, 23:23.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Ser fint ut dette!
                Men hva med å sparkle ut så du får elementet "innfelt" i baffelen..?
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

• Takk takk! Ja jeg har vurdert det, Bjørn nevnte det også, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det.
                  I-og-med at elementene har firkantet form med "ørene" så tror jeg det vil bli fint med helt flat overflate,
                  hadde det vært helt rundt hadde jeg nok gjort det. Men er ikke helt sikker enda, får se hvordan det blir først.

En annen ting er at jeg må gjøre resten på egenhånd, og jeg tror ikke jeg ville fått det helt fint på den måten...
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Du skulle hatt en bedre spiller, som klarte å dele fulltonene lavere. Men ellers ser det jo bra ut! Litt pussing foran deg ser jeg

En ting du kunne gjort er å sparkle opp en liten kant mot elementet slik at det ser litt mer naturlig ut at elementet skal stå der. Bare en liten tanke.

EDIT: You guys beat me to it
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

• Originally posted by Tony View Post
                      Du skulle hatt en bedre spiller, som klarte å dele fulltonene lavere.
                      Hehe ja. Husk at du var en av de ivrigste til å anbefale meg å bytte til P88RS-II da.
                      Men jeg tror det kommer til å ordne seg fint jeg, bruke 6db/oktav og leke meg litt med EQ osv.

Originally posted by Tony View Post
                      Litt pussing foran deg ser jeg
                      Jau, men det er bare kose-arbeid!
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                        Takk takk! Ja jeg har vurdert det, Bjørn nevnte det også, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det.
                        I-og-med at elementene har firkantet form med "ørene" så tror jeg det vil bli fint med helt flat overflate,
                        hadde det vært helt rundt hadde jeg nok gjort det. Men er ikke helt sikker enda, får se hvordan det blir først.

En annen ting er at jeg må gjøre resten på egenhånd, og jeg tror ikke jeg ville fått det helt fint på den måten...
                        Kan da fint få den rund.. Vinkelsliper er fint til sånt!

If you don't like it - MODD it.. :P hehe

Hilsen en med MANISK moddingstrang..
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

• Jeg var ivrig FØR du fikk fulltonene. I et oppsett med vanlig diskant så er den spillern gullende god!
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

Comment

• Originally posted by Tony View Post
                            Jeg var ivrig FØR du fikk fulltonene. I et oppsett med vanlig diskant så er den spillern gullende god!
                            Du er vel aldri ivrig din dufus!

Comment

• Originally posted by Joakim View Post
                              Kan da fint få den rund.. Vinkelsliper er fint til sånt!

If you don't like it - MODD it.. :P hehe

Hilsen en med MANISK moddingstrang..
                              funker fint og få de rund ja
                              putta slike fint i 52mm instrument hus til 34,90,- på biltema.

Men TTT, du kunne fint kappa de rund ja
                              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

• Såså guttær.

Men Tony, du sa jo også at 1.25khz og 6db/oktav vil passe bra til disse 2" fulltonene så vi får se. Gir en rapport på det iløpet av uka...

Ja Joakim, modding er alltid mulig - og det gjør jeg om jeg ikke blir fornøyd.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X