Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Oekern View Post
    Kan du ikke gjømme delefilterene oppunder dash?
    Jeg vet ikke eksakt med Carisma, men i min lancer er det plenty of space.
    Men noe av poenget ditt er kanskje og vise dem frem?
    Jeg tror jeg ville vært forberedt på og måtte valse hjulbuer når du kommer til og senke, får du skal vel space ut litt så hjulet kommer litt uttafor?
    Hey, Økern! Kunne sikkert gjort det, men nå har jeg allerede borra/skrudd de fast.
    Det ble til at jeg festa de på hver sin side av midtkonsollen, like ved dashbordet altså.
    Ble veldig fornøyd med det - og ja, jeg liker at de synes siden de har et stilfullt design.
    Der jeg satte de synes de litt, men ikke for mye, passe mye m.t.p tyveri og innsikten.

De er ikke i veien for høyre beinet mitt altså, snarere tvert imot (grei ting å lene leggen inntil).
    Kablene skal bare gå rett ned gjennom teppet som bare er 10 cm lengere ned enn delefilteret.
    Hva synes dere om løsningen? Kommer nok til å ha det sånn. Var mye styr å gjøre det der!

Det som gjenstår med frontsettet:
    1.) Feste wooferen i venstre dør.
    2.) Lage hull i chassie og koble opp jording.
    3.) Koble til kabler fra diskant/woofer til delefilter.

Når de tre tingene er gjort blir det rock'n'roll i bilen igjen!!
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Det der blei uten tvil bedre en og evnt. skulle hatt dem i dørlomma.
      Nå kommer du jo enkelt til også om du måtte komme til og skru på dem e.l en gang.
      Men vær forsiktig nå da, så du ikke lener boksa intill om det er snø på´n
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Hei igjen! Da er alt endelig ferdig montert på plass, og tilkoblet! Tok sin tid, det oppsto jo uventede problemer osv.
        En ting var at jordinga til spilleren hadde løsna, og en annen ting var at en sikring hadde gått på F200-forsterkeren.
        Så nå er jeg veldig veldig glad for at alt er som det skal, og Polk-høytalerne har gitt fra seg sin første lyd ikveld.
        "Dialectic Chaos" av Megadeth var det første som ble slått på Og jeg må si det høres lovende ut!

Jeg jorda spilleren på den bolten øverst til venstre i bildet:

Slik ble frontsettet, ferdigmontert (rød linje = vinkelen):

Har stuka med mye kabler i det siste! Strømforsyning til MRP-F200:

^ Batterikabelen er lodda fast. Jord er (desverre) bare festa på vanlig måte...

Det der blei uten tvil bedre en og evnt. skulle hatt dem i dørlomma.
        Nå kommer du jo enkelt til også om du måtte komme til og skru på dem e.l en gang.
        Det er et godt poeng! Filtrene har jo noen justeringsmuliheter til diskant

Men vær forsiktig nå da, så du ikke lener boksa intill om det er snø på´n
        Haha, det skal jeg passe godt på
        Ser alt greit ut? Noe jeg burde endre på?
        Last edited by TakeTheTime; 27-01-2010, 00:29.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Jeg syns dette ser bra ut. Blir også veldig pen instalasjon når du har på org deksel forran mellomtona.
          Jeg ville nyte frontsettet fram til våren nå, og dempa døra da. Så får du se om du gidder og endre på frontsettet eller om du er fornøyd

Comment

Vet ikke om det går, siden høytalern (nedre del) stikker litt for langt ut.
            Men det fulgte med Polk-deksler som passer bra, de buler litt ut, så det vil passe.
            Allikevel så får jeg ikke festa de. Må eventuelt lime eller noe. Men har ikke så lyst ti ldet. Forslag??

Jeg nyter det allerede! Skal nok dempe i vinterferien, om bare 4 uker.
            Mulig jeg tar bagasjerommet/reservehjulsbrønnen nå med en gang,
            fordi subwooferen ikke høres "godt nok" ved høy hastighet...

Dempemattene får jeg før helga, gleder meg!
            Når det gjelder Polk-settet høres det lovende ut...
            Behandler de pent, og "spiller de inn" selvom det ikke er
            nødvendig å være så nøye med dem. De virker veldig bra!
            Legger spesielt merke til hvor bra diskanten samspiller med mellomtone.
            De spiller, og høres ut som om det er kun en høytaler, må lene meg inntil
            for å kunne høre det som f.eks. kommer ut av diskant. Veldig bra saker!
            Last edited by TakeTheTime; 27-01-2010, 20:31.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Har vel kjørt rundt 5 eller 6 mil idag, og SR5250-settet er godt igang med å bli innspilt.
              Har spilt i nesten hele 2 timer idag faktisk. Må si jeg liker det jeg hører altså!
              Kan gi en "omfattende" rapport senere. Passelig å skrive her da?

Men er det noen som har svar på min forespørsel i forrige post?
              Er litt dumt å ikke ha noe deksel der de er plassert. Er veldig utsatt til...
              Idag kom ei jente som satt på med meg hjem borti med beinet da hu gikk ut
              og det kom (litt) vann på membranen. Var frem med klut med en gang da!

Vet ikke om det går, siden høytalern (nedre del) stikker litt for langt ut.
              Men det fulgte med Polk-deksler som passer bra, de buler litt ut, så det vil passe.
              Allikevel så får jeg ikke festa de. Må eventuelt lime eller noe. Men har ikke så lyst ti ldet. Forslag??
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Jeg ville prøvd og frisere de org.deksla så dem passer, det blir penest i mine øyne (Uten at jeg har sett polk gittera)
                Om høytaleren bygger for mye ut i nerkant kan du se om du får spaca ut dekslet med enkle grep (flere lag teip/fliser e.l)
                og om nødvendig bruk lengre skruer for og feste dem. Om dette i det heletatt er mulig og gjøre ?

Comment

Skal se på det. Får ikke festa med skruer nei, er sånne hardplast-knotter til å putte inn i hull. Kan ta noen bilder av dette imorra...
                  Men æsj as, var ute og kjørte igjen nå og fant ut at jeg har kobla feil Merka det når jeg satt på "Ramble On" av Led Zeppelin.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Da er høyre/venstre stereolyd ordnet, så det er som det skal ^
                    Men se her, det kom en spennende pakke i posten idag...

Hmmmm. Hva kan skjule seg i denne pakka tro?

Som vi ser, fikk den en del krøller på den ene siden under frakten.
                    Men regner med at det ikke gjør noe (?), lett å rette/strykke ut igjen.
                    Virker som veldig greit materiale å jobbe med, mykt og smidig. Takk B2

Gleder meg til å dempe bilen
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                      Da er høyre/venstre stereolyd ordnet, så det er som det skal ^
                      Men se her, det kom en spennende pakke i posten idag...

Gleder meg til å dempe bilen
                      Da er vi 2!
                      Andreas Dibbern
                      Ford Fiesta
                      Takk til B2Audio
                      B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Originally posted by Dibbern View Post
                        Da er vi 2!
                        Vi er B2 Virker som et kvalitetprodukt. Og det er jo ca. 10 sånne store plater, det rekker nok til de viktigste stedene ++

Pga krøllene så retter jeg dem ut så godt jeg kan med hendene, også legger jeg alle sammen med tunge bøker oppå over natta. Greit det?
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Er nok ikke så farlig å rette dem ut.. De vil uansett rette seg ut når du begynner å legge dem på! Har du et sted å stå inne,hvor det er varmt, når du skal legge det på? Jeg er nødt til å stå ute med varmepistol!

Jeg kan garantere deg at du vil bli fornøyd med mattene! Bare kjøp deg ei metallrulle før du begynner. Jeg har gjort litt forskjellig, brukt baksiden på et stort skrujern, og hendene, men har nå gått til innkjøp av metallrulle.
                          Last edited by Dibbern; 29-01-2010, 02:12.
                          Andreas Dibbern
                          Ford Fiesta
                          Takk til B2Audio

Comment

Originally posted by Dibbern View Post
                            Er nok ikke så farlig å rette dem ut.. De vil uansett rette seg ut når du begynner å legge dem på! Har du et sted å stå inne,hvor det er varmt, når du skal legge det på? Jeg er nødt til å stå ute med varmepistol!
                            Nei egentlig ikke. Har null garasje, e.l. desverre - men får låne en garasje i uke 8.
                            Den er ikke oppvarmet, men lukket og luner litt så det er mildere enn utendørs.
                            I slutten av neste måned er det forhåpentligvis litt mildere i været også.
                            Ute med varmepistol ja, kjipt da. Hvordan går du frem med den?
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Åja. Bra det da! Får låne en plass neste søndag, så regner med å få gjort unna alt jeg ikke får gjort i løpet av uka da.
                              Det er bare å varme opp mattene til de blir skikkelig myke, også varmer jeg opp flaten jeg skal feste det på, så er det bare å rulle i vei!
                              Andreas Dibbern
                              Ford Fiesta
                              Takk til B2Audio

Comment

Ok. Tar litt mer tid da, men det blir vel like bra forde. Kanskje de tilogmed sitter litt bedre?
                                Om der er ca. 5 plussgrader - holder det ell? Lar de ligge i romtemperatur helt til jeg er klar til å feste de...
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X