Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by TakeTheTime View Post
    Anyways, har fått pussa mye, og prøvde å lakkere litt...

^ Slik så det ut etter 1 strøk, nå har jeg akkurat hatt på strøk nr. 2
    Tror du bør holde deg til bruskasse-velting på Kiwi, og ikke satse på en karriere som lakkerer, hvis du skal lakke med pensel
    Last edited by Crazytaxi; 01-10-2010, 08:32.
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Gogo svart lakk og masse pussing. Pussy pussy pussy, det er flott det ;D
      Men på en annen side så ser det ikke gale ut, hvordan vil 2" fungere inni der egentlig? Vil den få et kammer å jobbe med eller har det lite å si på såpass høy frekvens?
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by Tony View Post
        Hvorfor ikke kjøpe seg en sprayboks med sort lakk? Blir penere det en å male de poddene.
        Nå brukte jeg akkurat de siste kronene mine på finsparkel, også er det en uke til lønning - det er for lenge å vente.

Originally posted by Crazytaxi View Post
        Tror du bør holde deg til bruskasse-velting på Kiwi, og ikke satse på en karriere som lakkerer, hvis du skal lakke med pensel
        Tsss... Som jeg prøvde å si så var det ikke jeg som gjorde det, var jeg som tok bildet bare. In your face
        Men uansett, det der var bare grunnlaget, var ikke så nøye på det da. Men det kommer til å bli bra tilslutt.

Originally posted by Tor Ølberg View Post
        Gogo svart lakk og masse pussing. Pussy pussy pussy, det er flott det ;D
        Men på en annen side så ser det ikke gale ut, hvordan vil 2" fungere inni der egentlig? Vil den få et kammer å jobbe med eller har det lite å si på såpass høy frekvens?
        Jepp, skal ta noen timer med finsparkel og sandpapir P40 + P150 (som jeg har her, man taver hva man haver eller no...)
        Det har vel ikke så mye å si, men det blir jo en helt lukka "kasse" på en halv liter eller noe (ren gjetning), så jeg
        unngår hvertfall refleksjoner som kan skje bak elementene - da jeg hadde dem på veggen på rommet fikk jeg mye refleksjoner
        i mellomtona (skrudde ned 2 og 4khz så ble det grei lyd), Tony forklarte meg at baksiden av membranet reflekterte i veggen, eller noe...
        Men ett "kammer" for f.eks. midbass osv. trengs jo ikke, da de i dørene skal ta all midbass, og en del mellomtone også (desverre). Men takk
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• hvorfor er du ikke på irc lengre ? hut deg tilbake, nå!

Comment

• Men siden elementet har en forside og bakside så slipper du å tenke på den lyden som spilles ut av elementet bakover også Dytt no dempeull inni de kassene dine forresten. Kan være en fordel for lyden Polergarn fungerer også!

Men hvorfor tok du å malte de nå når du uansett skal sparkle de mer?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

• Originally posted by Tony View Post
              Men hvorfor tok du å malte de nå når du uansett skal sparkle de mer?
              Malte de fordi jeg trodde kanskje jeg hadde pussa ned nok, men det viste seg at det var for lite sparkel over MDF'en (fronten),
              jeg hadde pussa så mye at jeg hadde komme litt ned i MDF'en og da ble det litt kornete/prikkete overflate med lakk...

Nå har jeg fått matta ned litt, og sparkla ett nytt lag finsparkel - tror det skal holde...

Nå skal jeg pusse, pusse, pusse, pusse og pusse i ett par timer. I'll be back!

Originally posted by Tony View Post
              Men siden elementet har en forside og bakside så slipper du å tenke på den lyden som spilles ut av elementet bakover også Dytt no dempeull inni de kassene dine forresten. Kan være en fordel for lyden Polergarn fungerer også!
              Will do! Ja, det var det jeg tenkte, fint å ha ett kammer så jeg slipper å tenke på baksiden av elementet.

Originally posted by airbase View Post
              hvorfor er du ikke på irc lengre ? hut deg tilbake, nå!
              Neh..
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Vist du vil spare noen sek tid med sliping av sparkel så kan du "skjære" vekk disse tykkeste klumpene før sparkelen stivner helt,,blir ikke så mye å slipe da,, fikk så lyst å si det... ellers ser det jo bra ut dette

Comment

• Ser jo bra ut dette... Eneste jeg kanskje kan pirke litt på, er hullene til viftene, der burde du brukt en hullskjærer så hullene hadde blitt heeeeelt runde
                  Men til å være "nybegynner" så er dette meget bra synes jeg, og du lærer fort.... stå på, og skal du til vestfold en gang så si ifra, så får jegkanskje lyttet på vidunderet?

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                    Nå brukte jeg akkurat de siste kronene mine på finsparkel, også er det en uke til lønning - det er for lenge å vente.

40,- for en sprayboks med lakk på Europris... Så ille kan det da vel ikke stå til?
                    Svart matt, ville jeg gått for.
                    Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

• Originally posted by cossiemk1 View Post
                      Ser jo bra ut dette... Eneste jeg kanskje kan pirke litt på, er hullene til viftene, der burde du brukt en hullskjærer så hullene hadde blitt heeeeelt runde
                      Men til å være "nybegynner" så er dette meget bra synes jeg, og du lærer fort.... stå på, og skal du til vestfold en gang så si ifra, så får jegkanskje lyttet på vidunderet?
                      Vet ikke helt hvor du får infoen din fra, men det er jeg som har kappet hullene og jeg kappet de faktisk med hullskjærer, så de er heeeelt runde.

Tror du får finne noe annet å prike på.

Comment

• Bjørn, ikke for å si noe men hullene ser ikke rette ut, i cossiemk1 sitt forsvar så er det underplata han mener, altså den plata som er over forsterkerne, der simen faktisk har vifter. Jeg mener å ha lest at simen kappet ut dette med stikksag
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
                          Vet ikke helt hvor du får infoen din fra, men det er jeg som har kappet hullene og jeg kappet de faktisk med hullskjærer, så de er heeeelt runde.

Tror du får finne noe annet å prike på.
                          Da er det bare å gratulere, for det må være vanskelig å få til et slikt resultat med en hullskjærer, hehe
                          Attached Files

Comment

• Hullsag =)

Comment

• Ok, da er det bare å beklage feillesning på en litt sen kveld. Trodde han mente hullene til 2" husene. Viftehulla har ikke jeg rørt

Comment

• Originally posted by Bjerkeli View Post

Hullsag =)
                                Eller en slik som jeg tenkte på.
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X