Originally posted by TakeTheTime
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003
Collapse
X
-
Takk for sist ja. Ja jeg ser ikke på den fjerde/sisteplassen som et nederlag, for Experienced kan jeg godt være i neste år, også heller advanced i 2012.
Dessuten vet jeg at jeg hadde sterke konkurrenter, hvertfall Tor Martin og Rune VET JEG har bra anlegg, og sikkert han siste også.
Men jeg driver og tenker på om jeg skal begynne å spare til ny spiller?
Det å kunne dele 2" fulltonene kanskje 1000 hertz lengre ned,
og bruke Polk'ene som rene midbasser vil jeg tro kan
være en av de største 'løftene' jeg kan gjøre?
Først skal jeg sette meg ned med anlegget som det er nå, og 'take the time' til læring av justering,
jeg begynte idag med sub-bass og prøvde å forbedre dette. Greit å begynne med noe 'enkelt',
deretter jobber jeg meg oppover i frekvens. Også må jeg skaffe meg EMMA-CD'en da...
Snart skal jeg vaske bilen skikkelig, og helpolere bilen med Azhar/gooner87 Yeah!¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
-
Største løftet du kan gjøre er å flytte midbassene opp etter min mening. Da slepper du og holde på med delefrekvens tullet. Polkene er lagt som mellomtone/midbass så de skal nok klare å spille begge deler. Ikke vær redd for å bygg om bilen din. Slikt er nødvendig for å få mest mulig poeng ut av bilen. Riktignok er det få poeng det skiller men du så jo på Rune og meg i forskjell på lyd. 9 poeng forskjell, og det er jeg rimelig sikker på er fordi han har montert alt oppe som igjen gjør det lettere å få fram mellombassen/mellomtonen slik at den ikke spiller rett i benet.
Hadde jeg vært deg ville jeg sjekket ut Per Jelensek sin Saab 95(?), han har også et polk sr frontsett, riktig nok 5 1/4 settet men han monterte det i dashen og for å si det rett ut. Bilen låt nydelig.Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Tor Ølberg View PostHadde jeg vært deg ville jeg sjekket ut Per Jelensek sin Saab 95(?), han har også et polk sr frontsett, riktig nok 5 1/4 settet men han monterte det i dashen og for å si det rett ut. Bilen låt nydelig.
EDIT: Kanskje denne? http://www.teamtondov.se/teamet/9_3V...ly/jellyny.htmLast edited by GENEXXA; 28-10-2010, 22:39.Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Jeg tror egentlig dine 2" TB blir litt for små til å brukes helt ned til 250Hz, så du skrev noe om det i en annen tråd.. Men hva med 600-700hz? Joakim vet sikkert råd.
Jeg hentet peerless diskantene på posten i dag, godt innpakket og fine diskanter! Takk for handelen!Bmw e34 520:
Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison
Comment
-
Hmmm... Er forsterkerne mine stjelt!?
Nei, bare en smule solgt.Last edited by TakeTheTime; 17-11-2010, 01:45.¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
Comment