Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mye bra her altså!!

ps: pc'en på jobben brukte nesten 3 minutter på og få lastet inn alle bildene, så du har gjort en bra paparazzi-innsats må jeg si!
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

• Blir bra dette Simen, men det bør det jo bli også med tidenes mest nøye tilmålte dekkplate

Comment

• Originally posted by kalosturbo View Post
        Mye bra her altså!!

ps: pc'en på jobben brukte nesten 3 minutter på og få lastet inn alle bildene, så du har gjort en bra paparazzi-innsats må jeg si!
        Takk for det Kenneth! Jo, blir mye bilder. Er på en måte en vanesak, knipser automatisk underveis.

Originally posted by trustno1 View Post
        Blir bra dette Simen, men det bør det jo bli også med tidenes mest nøye tilmålte dekkplate
        Sant det Bjørn! Det som også er digg er at seteryggene kan låses fast, og det ble gjort idag.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Nice!
          Planer om lexan eller plexi på toppen der igjen?
          Isåfall, kjøp gjensota eller sot sjøl. Fy faen å tøft det hadde vært! ser det lyser opp når du forsterkerne skrues på
          Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

Comment

• Et lite tips, de terminalene der gjør så kordelene i kabelen ruster veldig fort.
            Kan være en fordel å enten ha på loddetinn eller noe for å beskytte kabelen i enden der, hvis ikke lederen i kabelen er av sølv da
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Originally posted by daywalk3r View Post
              Nice!
              Planer om lexan eller plexi på toppen der igjen?
              Isåfall, kjøp gjensota eller sot sjøl. Fy faen å tøft det hadde vært! ser det lyser opp når du forsterkerne skrues på
              Sorry, der må jeg skuffe deg... Har allerede bestilt glass som kommer iløpet av neste uke.

Originally posted by ugn View Post
              Et lite tips, de terminalene der gjør så kordelene i kabelen ruster veldig fort.
              Kan være en fordel å enten ha på loddetinn eller noe for å beskytte kabelen i enden der, hvis ikke lederen i kabelen er av sølv da
              Den er i sølv ja. Fortinnet kabel, så går vel helst bra! Men kommer til å sjekke den en gang iblant da, og blir den dårlig så er det jo bare å bytte den ut...

Fått nytt teppe nå:

Nytt vs. gammelt, en viss forskjell:
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Bagasjerom ferdig

Fikk glassplata mi på fredag, dagen før konkurransedagen, så rakk akkurat å bli ganske ferdig med bagasjerommet. Rudskogen var en vellykka tur syntes jeg! Kom hjem med en 2. plass (av 4), slått av en bil som er bygd av Joakim, så var ikke akkurat noen dårlig bil. Så sånn sett er man meget fornøyd, og jeg fikk høyere score enn jeg noen gang har fått (321 poeng), noe jeg synes er logisk da jeg synes bilen låter bedre enn noen gang også.

Anyways, får legge ut noen bilder av det som foregitt rett før Rudskogen...

Montering av glasset:

Glemte å sjekke om glassplata passa oppi før jeg la på limet (tec7),
                men heldigvis passa den perfekt! Ble 1mm glippe rundt hele glasset ^

Alu-lister til ramme rundt glasset:

Lakkerte listene noen strøk med primer + mattsort...
                Bilder av glass og alulister, ferdig montert:

Slik ble det altså tilslutt! ^

Har også fått gjort et par andre ting i det siste.
                Lakkerte a-stoplene mine. Rimelig fornøyd...

Før lakkering:

Underveis:

Etter lakkering:

Passa bedre inn i omgivelsene, eh? ^

Har også endelig fått somla meg til å vaske vinterfelgene mine...

...og det var alt for nå. Se opp for nye oppdateringer, og flere bilder!
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Hærlig bygg!
                  Kjempe inspirasjon!

Comment

• veldig bra TTT, veldig artig å se hvordan du har kommet deg fra start til slutt
                    Ford Focus
                    B2 Audio CC15
                    B2 Audio Mono v4

Comment

• Ser virkelig bra ut nå, Simen!

Tenker du å lage noen deksler på sidene av forsterkerene for å skjule lyddempingen der?
                      Tror det er det eneste jeg har å sette fingeren på. Stå på videre!
                      Olav L.
                      Volvo 740 GLT -90

Comment

• Oi, har glemt å svare her jeg. Sorry...

Originally posted by mzp View Post
                        Hærlig bygg!
                        Kjempe inspirasjon!
                        Takk skal du ha! Godt å høre at det inspirerer, motiverende å høre!

Originally posted by Janthomas View Post
                        veldig bra TTT, veldig artig å se hvordan du har kommet deg fra start til slutt
                        Takk Jan Thomas! Ja det er sant. Så litt tilbake på starten av denne tråden, og må innrømme at jeg ikke hadde særlig peiling i starten.

Originally posted by olav View Post
                        Ser virkelig bra ut nå, Simen!

Tenker du å lage noen deksler på sidene av forsterkerene for å skjule lyddempingen der?
                        Tror det er det eneste jeg har å sette fingeren på. Stå på videre!
                        Takk for det du.

Ja det har blitt både drøftet og vurdert før, og har kommet frem til at det skal gjøres. Tenker jeg skal skjære ut et par MDF-biter som går helt opp til plata over og går akkurat utenfor kortsidene på glasset. Lakkérer dem sorte og monterer dem med svartlakkérte vinkeljern på forsterker-platene. Vet ikke helt når jeg skal gjøre dette, men skal prøve å få gjort det før NM og EM... Men mye annet småtteri som også må/bør gjøres først, så det handler jo om prioriteringer + at det skjer mye annet fremover også.

På gjensyn folkens!
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Dette ble bra!
                          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

• Kjempefin og detaljert tråd, som har gitt meg masse inspirasjon til mitt eget prosjekt.
                            Takk for handel av frontsett forresten De spiller helt topp

Jeg starter nå en egen prosjekttråd hvis du vil se om elementene kommer til nytte hos meg
                            http://bilstereoforumet.no/showthrea...967#post175967

Comment

• Flytta bortover hit du Simen? Det er biltreff i haugesund på førstkommende lørdag om du er i nærheten
                              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

• Haakon O: Det stemmer fint det! Ja jeg snakka med Hifonic om det, og jeg kan nok ta en tur jeg. Da regner jeg med en demo og litt bilstereoprat? Du kan seff også høre på min, om ønskelig.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X