Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En demo skal gå fint, ikke noe problem
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

• driver å poserer deg i RB og nå ? :P
      http://www.rb.no/bil/article5717539.ece
      Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

Comment

• Hoho, glemte å nevne NM? ;D
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by daywalk3r View Post
          driver å poserer deg i RB og nå ? :P
          http://www.rb.no/bil/article5717539.ece
          Hehe du kan vel si det sånn. Var dama til en bekjent som fikk høre litt på anlegget mitt og se litt på hva jeg hadde gjort, og syntes det var interessant. Derfor har hun skrevet om meg og anlegget mitt i Romerikes Blad to ganger nå. Var greit for meg.

Originally posted by Tor Ølberg View Post
          Hoho, glemte å nevne NM? ;D
          Vet ikke jeg, mulig det.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• syntes jeg leste om fare om oppdate je, om ny sub, hvor blir det av?
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

Comment

• Ja jeg kjører rundt med denne subben nå om dagen:

Polk Audio SR124-DVC

Er jo en god sub, men er usikker på hvilken jeg skal beholde. Kan virke som at JL w6 er litt bedre egnet for kassa mi enn denne, Polk'en låter liksom litt anonymt og jeg måtte skru opp gain med flere hakk for å få samme volumet. Trøkker bra, men det er liksom midbassen som dominerer da. Den har mye høyere følsomhet, så da er det liksom noe som ikke stemmer helt. Skal teste de litt om hverandre imorra, og bestemme meg for hvilken jeg skal beholde. Har allerede en kjøper på den jeg ikke skal bruke.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Sikker på den er spillt sikkelig inn enda? med DD'ne mine måtte jeg vri opp sikkelig høyt, lenge og vel før de spillte sikkelig. Spesiellt dypbassen det går uttover når de ikke er ordentelig innspillt.

Comment

• Og kassa? Hvordan er kassa iht. det sub'n trives best i?
                  Kan jo ha litt å si det og..
                  2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
                    Sikker på den er spillt sikkelig inn enda? med DD'ne mine måtte jeg vri opp sikkelig høyt, lenge og vel før de spillte sikkelig. Spesiellt dypbassen det går uttover når de ikke er ordentelig innspillt.
                    Hadde visst vært brukt en god stund, men aldri blitt misbrukt. Bare brukt i SQ-konk'er liksom, så mye mulig?

Originally posted by J.T. View Post
                    Og kassa? Hvordan er kassa iht. det sub'n trives best i?
                    Kan jo ha litt å si det og..
                    Vet ikke hvilken størrelse den trives best i, men kanskje dette ble litt for stort? Polk Audio anbefaler visst 25 liter, men er jo ikke alltid det de anbefaler er det som låter best. 25L. høres veldig lite ut synes jeg men...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Muligens dumt spørsmål, men har du lekt med eq'en?
                      Et annet element fungerer jo nødvendigvis ikke optimalt på gammel settings.

Du skrev et sted at du ønsket bedre respons nedover, har du vurdert portet kasse?
                      Bmw e34 520:
                      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

• Kan jo være en god idee å porte ja. Om kassa di uansett er såppas stor, så kan det være at du rett og slett bare kan porte den du har. Har du parameterene på elementet så kan jeg jo teste å simulere det.

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Polk'en låter liksom litt anonymt og jeg måtte skru opp gain med flere hakk for å få samme volumet. Trøkker bra, men det er liksom midbassen som dominerer da. Den har mye høyere følsomhet, så da er det liksom noe som ikke stemmer helt.
                          Du burde sjekke at JL og Polk spiller med nøyaktig samme nivå når du sammenligner, hvis den ene spiller høyere så har man lett for å tro at den spiller bedre.
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• tofter: Ikke lekt så voldsomt mye nei, men noe.

trustno1: Never mind, er ikke veldig lysten på å bygge om den uansett. Har ikke ork til det nå...

ugn: Mye mulig nivået var noe lavere på SR-subben ja. Får prøve å gaine opp litt på forsterkeren imorra og sammenligne da.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Kan jo eventuelt ta ut elementet la det kjøre 1 dag eller 2 på resonans frekvenser (for å spille det inn) også prøve etterpå.

Har faktisk jævlig mye å si om et element er innspilt eller ei.
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Mhm jeg vet. Men blir litt vanskelig å få gjort da det ser ut til at laderen jeg kjøpte på Dynabel ikke vil mer.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X