Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kjøpte ikke du 25A laderen til Ctek? Hva er det som skjer når du stapper den inn i stikkkontakten?
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Kjøpte lillebroren, Joakim hadde ikke 25000 inne da jeg var der og trengte lader. Sitter i bilen og analyserer subbene nå. Polk'en først, og har skrudd opp gain litt. Hjalp noe, så ugn var absolutt inne på noe. Snart bak og bytte tilbake til JL nå. Kunne ønske det bare var gjort med et tastetrykk på spilleren..
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Spill inn polken heller du så blir du nok fornøyd med den, evnt lek med delefrekvenser, eq osv.
        Tor Martin Ølberg

Comment

• Hvordan vet du at den ikke er spilt inn? Har lekt med EQ nå forresten. Nå har jeg fått hørt på forskjellen igjen, og må si jeg hører faktisk ganske tydelig. Synes SR-subben låter strammere og mektigere, litt mindre "boomy" også, på et vis. Blir nok fornøyd ja
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Regner med det når du har bytta element for en liten stund siden. Ting tar tid
            Men lek med delefrekvenser og alt mulig rart.
            feks i min bil så måtte jeg dele på 40 hz grunnet at resonansfrekvensen i bilen min ligger på rundt 50-60hz.

Men i og med at bassen ble strammere så er vel alt fryd og gammen da? )
            Tor Martin Ølberg

Comment

• Deler ved 40hz sjæl, da det passer frontsettet godt, bra midbass/bass.

Skal myke opp elementet litt fremover da, og se om det endrer seg litt. Men ja, fryd og gammen! Ble litt overraska her nå.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Polk anbefaler litt små kasser til subbene sine. så spiller penere i litt større kasse!
                Prosjekt SQ Audi A3

Comment

• Jupp merka det. Men tåler kanskje mindre, og muligens derfor de anbefaler mindre kasser?
                  Uansett, nå har jeg fått fjerna litt støv og fått knipsa ett par bilder av nysubben på plass:

Satisfied.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Ser meget pent ut

Står sikkert i tråden en plass, men det er enklere å spørre: Hvilke mål er det på den kassen?
                    Ford Mondeo '04
                    B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

Comment

• Hehe, har du samme bil kanskje? Bredden er hvertfall på rundt 90 cm. - men høyden og dybden (er jo skrå bakvegg som går langs bakseteryggen, så er jo to dybdemål) husker jeg ikke. Kan sjekke for deg imorra?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Har ikke samme bilen, kjører en Ford Mondeo '04. Er en av de større bagasjerommene jeg har sett i en kombi, men med barn i hus så er det et ønske fra kjerringa om at mest mulig plass blir ledig

Har tenkt litt på å støpe en kasse i reservehjulsbrønnen, men jeg har ikke kompetansen selv og ingen til å hjelpe. Tenker derfor på en kasse lik din, som bygger minst mulig i dybden. Har 2x AC12 elementer, så jeg må se om jeg får nok volum i kassen til å beholde begge.
                        Ford Mondeo '04
                        B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

Comment

• Originally posted by Jan-Erik123 View Post
                          Har ikke samme bilen, kjører en Ford Mondeo '04. Er en av de større bagasjerommene jeg har sett i en kombi, men med barn i hus så er det et ønske fra kjerringa om at mest mulig plass blir ledig

Har tenkt litt på å støpe en kasse i reservehjulsbrønnen, men jeg har ikke kompetansen selv og ingen til å hjelpe. Tenker derfor på en kasse lik din, som bygger minst mulig i dybden. Har 2x AC12 elementer, så jeg må se om jeg får nok volum i kassen til å beholde begge.
                          trengs ikke så mye kompetanse for å støpe i reservehjulsbrønn. Riktig blading av polyester/herder, god maskering, og nok lag med glassfiber (7-8) så er nok det viktigste sagt. Er også endel tråder med tips til hvordan man gjør det her

Comment

• Tenkt og dekke til dempemattene dine med eller annet?
                            De skjærer veldig igjennom på bildene syns jeg.. lime på noe filt eller noe sånt? så du får bort det blanke ihvertfall
                            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Crazytaxi: Skal prøve å få gjort det før NM. Skal se om jeg finner stoffet jeg brukte til å trekke kassa med. Eller la jeg igjen det hos deg, Bjørn!?
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                                Crazytaxi: Skal prøve å få gjort det før NM. Skal se om jeg finner stoffet jeg brukte til å trekke kassa med. Eller la jeg igjen det hos deg, Bjørn!?
                                Goood .
                                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Working...
                                X