Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Videre planer for nærmeste fremtid:
    1. Dørtrekket, ny montering av 5.25"!
    2. Fjerne reservehjul, lage noe kult under plata.

Innkjøpsliste for mars/april/mai:

1. Ny headunit
    2. Div kabler
    3. SQ-sub
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Dette ser bra ut! Virker som om dette er bildefremkallende planer hehe
      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Originally posted by Paulsberg View Post
        Dette ser bra ut! Virker som om dette er bildefremkallende planer hehe
        Haha, ja bilder skal man nå få til. Hvordan så jobben på dørene mine ut?? Greit nok utført?
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Jeg syns det så bra ut jeg, men jeg er ingen super duper expert på dørdempimg
          Sier bare to ord jeg: STÅ PÅ
          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Lurer på en ting her, siden du har allerede gått i gang med å dempe bagasjerommet osv, kanskje det hadde vært en ide og lage en plate til og ha alt på? Noe alla det jeg gjør, selvsagt etter egen preferanse. For å gjemme forsterkerne samt ha de litt mer sikret. Har sett noen instalasjoner der forsterkeren "ligger" i bagasjerommet. Blir alltid like redd for at pluss polen skal dette av og voila brann.
            Skal ikke stort til for å gjøre bagasjerommet fresht, tar bare en del tid
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Paulsberg View Post
              Jeg syns det så bra ut jeg, men jeg er ingen super duper expert på dørdempimg
              Sier bare to ord jeg: STÅ PÅ
              Takk for det!

Originally posted by tmolberg View Post
              Lurer på en ting her, siden du har allerede gått i gang med å dempe bagasjerommet osv, kanskje det hadde vært en ide og lage en plate til og ha alt på? Noe alla det jeg gjør, selvsagt etter egen preferanse. For å gjemme forsterkerne samt ha de litt mer sikret. Har sett noen instalasjoner der forsterkeren "ligger" i bagasjerommet. Blir alltid like redd for at pluss polen skal dette av og voila brann.
              Skal ikke stort til for å gjøre bagasjerommet fresht, tar bare en del tid
              Jeg hadde ikke tid til det nå desverre, men det skal gjøres ja.
              Har jo to forsterkere, og en god del kabler + 12"-subwoofer,
              så hadde tenkt til å lage en stor plate og feste den i bånn,
              også skru til forsterkerne til plata. Reservehjulet skal ut.
              Er ikke 105% sikker på hvordan jeg skal gjøre det ennå
              jeg vet bare at det skal oppi her, og at det skal bli bra:

Originally posted by TakeTheTime View Post
              Videre planer for nærmeste fremtid:
              1. Dørtrekket, ny montering av 5.25"!
              2. Fjerne reservehjul, lage noe kult under plata.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Da gidder jeg ikke og dempe de svære hullene i døra mi.
                Midbassen min er støpt med glassfiber på egen treplate. Så den spiller i eget kammer, ikke i døra.
                Så da vil det nok ikke utgjøre noe og legge noe over de hullene.
                Om jeg hadde fått kun et b2 ark til overs ville jeg LETT lagt det på gulvet på førersiden fremme, LETT! : )
                VW Corrado - Prosjekt bil
                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Hmm, det vil si at du vil at jeg sender deg et ark eller?
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

Comment

Strøkent Simen! Dette må jeg bare høre på snart

@ B2, hvor stort er et ark, og hvor mye skal du ha for det? (tenkte på og bruke det til å støydempe pcen)

Comment

• Arkene er 900 x 530 mm og 2 mm tykke.

http://b2audio.no/damping_mats.html

Jeg kan sende deg en pm med pris.
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com

Comment

• Hei igjen...

Har ikke gjort så mye i det siste, har liksom ikke vært så mye å gjøre - også har jeg forløpig ikke råd til noe nytt.
                        Men idag sjekka jeg forsterkere osv. for koblinger, og jeg gjorde en liten vri med LPF - satte det til 65hz isteden.
                        Mye bedre enn 80hz m.t.p subwooferen som høres litt brumlende ut så "høyt" og frontsettet ser ut til å klare det.
                        En annen ting som er bra med det er at 65hz og nedover er såpass dypt at man ikke hører helt hvor det kommer fra.

^ Forsterkeren til frontsettet, HPF/LPF er nå satt til "off" som vist på bildet,
                        siden jeg justerte sub ned til 65hz (som er ca. laveste frekvens for frontsett).
                        Som man ser så har jeg ikke noen skruknott på denne, må enten var 80hz eller av...

^ Alt lå fortsatt på plass, akkurat på samme sted som sist.
                        Det virka som at kabelkoblingene også satt veldig godt...

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Alt avhenging av hvordan avrullingen er på ditt frontsett, så kan det være at du skal prøve deg litt frem med filter av og filter på.

Hvis lydnivået ditt alltid er moderat, da kanskje du ikke trenger filter på frontsett, men juster og la ørene dine bedømme
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com

Comment

• Ja jeg skjønner. Kunne egentlig ønske jeg hadde justerbart HPF på forsterkeren, menmen.
                            Får vel prøve meg litt frem. Spiller moderat innimellom, men når jeg kjører alene spiller jeg høyt.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Ligger en subb og venter på deg Simen *friste friste*

Comment

• Jada du Gleder meg. Fint samarbeid vi har fått, jeg hjalp deg med frontsett osv. også deler vi felles JL-subber. Får nok råd iløpet av April, senest Mai...
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X