Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• yesyes, men få nå den jævla kassa i orden, så får du litt bass fortere enn april-mai.

Her fant jeg de anbefalte målene til JL for lukket kasse btw:

Width x Height x Depth

457mm x 356mm x 324mm

Dette bli da 35.4 liter, så nå får du designe en kasse så du får stappa den i

Kos deg med kasse laginga^^

Comment

• Originally posted by go4life View Post
      yesyes, men få nå den kassa i orden, så får du litt bass fortere enn april-mai.

Her fant jeg de anbefalte målene til JL for lukket kasse btw:

Width x Height x Depth

457mm x 356mm x 324mm

Dette bli da 35.4 liter, så nå får du designe en kasse så du får stappa den i

Kos deg med kasse laginga^^
      Hmmm... Trodde du sa rundt 80 liter?? Men kanskje det var porta?
      35 liter er jo ikke så voldsomt. Har lyst til å designe en kasse som
      passer perfekt inntil seteryggen, altså litt skrått på baksiden da...

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Det er en 12W6v2 Har du erfaring med JL? Skal visst være en veldig bra SQ sub, så tror den vil matche frontsettet perfekt. Gleder meg
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
          Hmmm... Trodde du sa rundt 80 liter?? Men kanskje det var porta?
          35 liter er jo ikke så voldsomt. Har lyst til å designe en kasse som
          passer perfekt inntil seteryggen, altså litt skrått på baksiden da...

Jeg som blanda dobbel kasse og enkel

Nei ikke så ille

Comment

• Originally posted by go4life View Post
            Jeg som blanda dobbel kasse og enkel

Nei ikke så ille
            Jeg kan kanskje bruke gamle kassa da... Tror den er ca 35 liter kanskje,
            men jeg må ta å måle den opp først også se på det. Den er av spon. Bra?
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Ey Christian, kan du vise meg hvor du fant anbefalt størrelse på kasse?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Men nok om det, gutta. Tror dere elementet jeg ser på vil tilfredsstille meg? Hvis kassa mi ikke "passer" bygger jeg ny...
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by kimmen
                  beklager, skal ikke forsøple tråden din med en en meningsløs diskusjon

jl audio er jo kjent for å være kvalitet. har selv aldri hatt ett jl element selv så dette vet jeg ikke noe om annet enn hva jeg leser rundtom. det du linker til er vertfal relativt tungt å drive med en følsomhet på 85,9db.
                  Men jeg skal jo mate den med 600w rms, og har ikke lest noe negativt om elementet angående om det er tungdrevet...?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Hadde jo vært stilig med et fullt Polk oppsett?
                    Men for all del, jeg skjønner når du kan få en dobbelt så dyr sub til samme pris som polk subben, ville nok gått for JL selv da ja :=)
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                      Ey Christian, kan du vise meg hvor du fant anbefalt størrelse på kasse?
                      her
                      http://mobile.jlaudio.com/pdfs/7876.pdf

Der står det mål for åpen kasse også!

Hvis linken ikke funker så kan jeg sende deg den på mail.

Comment

• Originally posted by GENEXXA
                        Prisen er som Watt, ikke noe og se seg blindt på.
                        Kjøper du MTX Jackhammer til halvpris, eller kjøper du DD Z9518? Prisen er det samme ca, men ene er halvpris.
                        Du kommer med litt rare utsagn her.. Den sammenlikningen din er jo ganske urelevant, da prisklassen er en helt annen en, dog. Jeg skjønner hva du mener.
                        Mener du virkelig at man ikke skal bry seg om en vare er til halv pris? Om denne varen er noe en kunne tenkt seg så får man jo mye mer for pengene.
                        Skulle likt og sett deg ikke handle en vare fordi den er til nedsatt pris når den passer til dine formål
                        VW Corrado - Prosjekt bil
                        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                        I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

• Men tviler på at denne som koster litt "flesk" gjør noe annet enn å tilfredstille. Tror den er minst
                          like bra som SR124DVC, bare søk på "12W6v2 reviews" på google, JL skrytes opp i skyene...
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Jeg hadde personlig ville gått for et mer "gjennomført" stil. Altså mest mulig likt på merke siden. F.eks Pioneer spiller og resten Polk.
                            Det er en måte å gjøre det på, men da begrenser du deg i forhold til hvor god lyd du kan oppnå.
                            Det er for meg like uforståelig som at kvinnfolk på død og liv skal ha toalettsetet nede.
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Jeg sier ikke at JL Audio suger balle. Noe jeg ikke kan uttale meg om, da jeg ikke har personlig erfaring med de.

Jeg hadde personlig ville gått for et mer "gjennomført" stil. Altså mest mulig likt på merke siden. F.eks Pioneer spiller og resten Polk.
                              Nå skal jeg faktisk bytte til Alpine-spiller på søndag, også blir det nok JL-sub'en senere.
                              Synes det blir gjennomført nok, med Alpine spiller og forsterkere + Polk frontsett og JL sub.
                              Men for all del, hvis du vil spandere en SR-sub til 5k på meg så er du veldig velkommen Genexxa
                              Det er bare det at jeg vil ha en sub i høyere prisklasse enn 1000-2000 kroner denne gangen,
                              for at det kan kalles en skikkelig oppgradering. JL-sub'en og Polk SR ligger der oppe,
                              og jeg går for JL pga tilbudet/muligheten jeg har fått nå. Hvis jeg skulle hatt noen
                              annen Polk-sub så måtte det blitt DB eller MM, men de ligger på 1500,- og 1800,-

Polk Audio SR124DVC:

JL Audio 12w6v2:

^ Du kan trøste deg med at de er ganske like utseendemessig.
                              Hvis du vil så kan jeg også gravere en Polk-logo på midten av den.

Originally posted by Legatia View Post
                              Det er en måte å gjøre det på, men da begrenser du deg i forhold til hvor god lyd du kan oppnå.
                              Det er for meg like uforståelig som at kvinnfolk på død og liv skal ha toalettsetet nede.
                              Må si meg enig. Synes det er viktigere å ha en gjennomført stil/montering av utstyret,
                              noe jeg prøver så gått jeg kan for å få til. Tror dette blir greit, Polk og JL drevet av Alpine.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Samma hvilket merke det er vell, så lenge det er god lyd?

Det blir nok snasen lyd dette Simen
                                Anyways, hvilken Alpine spiller får du?

Comment

Working...
                                X