Bare pass på at det ikke er fuktig før du har på. Den rustmelka som vises på linken til Genexxa har du ikke bruk for.
Den brukes på plasser hvor du allerede har rust. Den "dreper" rusten og "hindrer den i å fortsette å spre seg.
På tide med en liten oppdatering her igjen synes jeg. Nå er det endelig påskeferie for fullt,
jeg har tid til overs og får låne garasje ett par dager (ikke oppvarma, men greit mtp regn)...
Har fått nye Dynabel-signalkabler, og 53mm^2-strømkabler fra LIB er på vei.
Sikringsholder og 200A-sikring er også på vei. På tirsdag skal jeg låne en monoblokk
av en bilstereo-kompis, en Dynabel BF7501 (veit det er litt overkill, men skal bruke fornuft).
Drar videre samme dag, får onsdag/torsdag/fredag i garasjen. Har også skaffa diverse kabelsko.
Det som skal gjøres iløpet av disse dagene:
-Legge opp nye signalkabler, kaste ut et par gamle blå,
skal da kjøre Dynabel-kablene på frontsett og GZ på subben.
-Legge opp 53mm^2 til monoblokk (på høyre side, kanskje langs midten),
og putte på sikring, kabelsko osv. (den gamle 25mm^2 skal da brukes på frontsett).
-Koble opp Dynabel-amp'en og sjekke om subben spiller feilfritt. Hvis den gjøre det,
skal jeg levere Alpine-forsterkeren til en som kan dette og fikse den evt. feilen.
-Gå over alle høyttalerkabler, kutte unødvendige lengder, feste kabelsko osv.)
-Vaske vinterfelgene skikkelig (veit det ikke er bilstereorelatert, bare måtte )
PS skal gjøre alt skikkelig, så jeg er ferdig med det. Kabler skal være skjult!
Hva tror dere? Er spent på åssen det blir med større/bedre kabler osv.
Også er jeg VELDIG spent på om jeg finner ut av feilen min...
Bare pass på at det ikke er fuktig før du har på. Den rustmelka som vises på linken til Genexxa har du ikke bruk for.
Den brukes på plasser hvor du allerede har rust. Den "dreper" rusten og "hindrer den i å fortsette å spre seg.
Sorry glemte å svare på denne. Dette skal gjøres så snart jeg får litt ekstra cash!
Glemte en ting til som skal gjøres; jeg har igjen ett ark (0.477 m2) av B2's dempematter,
og driver å funderer på hvor jeg skal legge den. Noen som har godt forslag? Alternativer:
-Bakluke (rakk ikke det sist)
-Innsidene av hjulbuene bak
-Gulvet på førersiden foran
-Evt. mere på fordørene
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Tror det, men samme gjelder jo for gulvet for forsetene. Da må du jo ta av teppet som er en relativt stor jobb det og. Men for min del som jeg har merket er taket veldig viktig. Men hvis du bare vil ta det du skrev så er bakluka det letteste tror jeg hvertfall. Vet ikke helt hvordan carismaen ser ut konstruksjonssett men golfen var relativt simpel.
Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Tror jeg tar bakluka, for da har jeg akkurat nok til å ta hele, kanskje to lag noen steder.
Også tror jeg at jeg får god uttelling av det også, i og med at subben spiller rett mot den.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Hvis du f.eks skal oppgradere ang plasseringer av Polk settet ditt, så hadde jeg vurdert å få tak i et pent brukt dashbord til bilen et sted og montert Polk elementene der oppe og "kanskje" har litt plass til glassfiber kasse under
Nå VET jeg ikke hvor lett det er å få tak i dashbord til din bil modell og om det er billig?
Jeg kjøpte mitt helt strøken dash m/div for 2000kr hos høggeren som hadde maken. (MB C180).
Ved å løfte høyttaler-ene fra døra opptil dash`n er et stor HOPP...
PS! Alpine / Polk Audio passer på en helt merklig måte sammen
det gjør faktisk også Genesis Serie 3 / Polk Audio
Hvis du f.eks skal oppgradere ang plasseringer av Polk settet ditt, så hadde jeg vurdert å få tak i et pent brukt dashbord til bilen et sted og montert Polk elementene der oppe og "kanskje" har litt plass til glassfiber kasse under
Nå VET jeg ikke hvor lett det er å få tak i dashbord til din bil modell og om det er billig?
Jeg kjøpte mitt helt strøken dash m/div for 2000kr hos høggeren som hadde maken. (MB C180).
Ved å løfte høyttaler-ene fra døra opptil dash`n er et stor HOPP...
Morn du! Jah, jeg har faktisk tenkt tanken i det siste. Etter jeg hørte på noen anlegg
(bl.a. Erik Andre og Joakim her på forumet) på treffet sist fredag så har jeg tenkt mer på det.
Det låt slettes ikke verst. Men åssen blir midbass'en da, kontra å ha den i døra? Er det ikke litt
rart å bare ha elementene så høyt oppe foran + en sub baki? Er vel da jeg burde kjøpe noen 8" mid-
bassere som kan sitte i døra? Ikke at jeg føler behovet for det, SR5250 gir overraskende bra midbass!
PS! Alpine / Polk Audio passer på en helt merklig måte sammen
det gjør faktisk også Genesis Serie 3 / Polk Audio
Ja jeg synes både Polk-front og JL-sub passer bra sammen med /////Alpine spiller & forsterkere.
Den forsterkeren, MRP-F200, som jeg bruker på frontsettet synes jeg låter overraskende bra...
Noen sier at midbassen kan bli "litt borte" når man bruker elementer så store som 6.5" på dashbordet spesielt så nært på front-ruta.
Siden du har 5,25" mener jeg dem er , så blir vel kanskje "problemet" ikke så stor..
Tror det meste går på samspilt mellom mellomtone/midbass - bassen når man har elemeter fra 5"-7" i dashbordet og opplever litt "trøkk" i midbass delen.
Jeg føler ikke at har noe problem med mitt ODR frontsett , maken til det som Joakim bruker i sin bil. Bortsett fra at jeg ikke har ODR 10" som frontbass - her bruker 2x Seas 10" i lukketkasse som spiller gjennom ski-luka.
Deler min ODR 7" ved 50/63Hz -18db slope -> 5kHz - 6db slope og syns har fint trøkk/midbass her , så det funker
Har man ikke plass til "kasse" under dashbordet som jeg ikke har , så har jeg bare brukt litt skumgummi/dempe-ull rundt elementene under dashbordet og syns det funker fint.
Bedre å gjøre på denne måten enn å ha for liten kasse og ikke får spille så veldig bra.
Har lyttet til den 90`talls blå BMW M5 som bruker 3veis Polk Audio frontsett. Dem brukte da Polk Momo serien i diskanter (A-stolpen) + 5,25" (dashbordet m/7liters kasse) og Polk EX 8" i kickpanel og det virket hefftig
Til bassen brukte dem 3x Polk Momo 10" i lukketkasse..
Var ikke alltid subassen var i bruk sa eieren til meg..
Comment