Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nå har jeg vært lite aktiv i det siste, dette fordi jeg ikke har nett hjemme.
    Men jeg må desverre si at jeg er litt skuffa over mellomtona i midwooferne nå.
    Forsterkern låter bra ellers (f.eks. veldig bra midbass, klar bedring + fin diskant)
    men rundt 1-2k hz fikk jeg en intens klang i mellomtona. Har snakka med Tony og
    James (matador) om dette, og prøvd det meste når det gjelder justering, deling,
    faseendring (bytta + og -), osv. men det kommer nok av at jeg har bytta til klasse D.
    Skal prøve noe nytt idag/imorgen, og det er å legge litt dempeskum bak høyttaleren.
    Kjøpte inn på Biltema igår, har faktisk litt trua på at dette vil hjelpe. Fikk tisp fra James.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Jeg har nok en følelse av at slike Klasse-D forsterkere IKKE er gull verdt, dessverre. En god Klasse-AB hadde nok spilt bedre skal jeg være ærlig.

Det første som slo meg når vi snakket sammen på telefonen var gain-innstillingene som mest trolig var forskjellig fra den gamle forsterkeren, men etter litt justering viste det seg vel å ikke være tilfellet likevel.

Kanskje du skulle fått lånt noen forsterkerkanaler fra meg så vi kunne testet forskjellen?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

• Har selv lest at PDXene er ikke så fantastisk bra, men hva mener du med klang?
        Mvh. Damir

Comment

• Originally posted by Typhon View Post
          Jeg har nok en følelse av at slike Klasse-D forsterkere IKKE er gull verdt, dessverre. En god Klasse-AB hadde nok spilt bedre skal jeg være ærlig.

Det første som slo meg når vi snakket sammen på telefonen var gain-innstillingene som mest trolig var forskjellig fra den gamle forsterkeren, men etter litt justering viste det seg vel å ikke være tilfellet likevel.

Kanskje du skulle fått lånt noen forsterkerkanaler fra meg så vi kunne testet forskjellen?
          Jepp vi kunne prøvd det. Er litt skuffa, hadde egentlig trua på denne selvom det er klasse D (og gain er satt på minimum på alle kanaler nå...)

Originally posted by Dammed View Post
          Har selv lest at PDXene er ikke så fantastisk bra, men hva mener du med klang?
          Vel, jeg synes den gir meget god midbass og diskant. Men noen mellomtoner har en litt skjærende resonans,
          virker som det er frekvensene mellom 1 og 2 khz som er problemet her - tror forsterkeren gjengir dem for 'hardt".
          De burde vært mer dempa, f.eks. på sangen "Square One" av Coldplay - introen har en sånn tone som dreper øra...

Jeg har trua på PDX 1.600 og 1.1000 til sub, men det er mulig det du sier, om 4/2-kanalerne...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• WTF!! det der hørtes merkelig ut...og dette er kun etter at du bytta forsterker? Høyttalerene dine sitter som de skal, og alle fester forøvrig? hmm...får håpe det er litt demping som skal til, eller litt EQ tweeking
            Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

Comment

• Med mindre det er noe feil så skal ikke dette skje ved bytte av forsterker. Som nevnt så hadde jeg en misstanke om at det var noen nivåer som var på bærtur, men det fikk vi avkreftet etter litt prøving og feiling. Eneste jeg ser for meg er at forsterkeren låter sånn.

TTT har blitt tilbudt å låne et par forsterkere av meg for å se hvordan det låter da

For alt vi vet KAN det være feil på forsterkeren din også?
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

Comment

• Jeg har hvertfall behandlet den som gull siden jeg fikk den og til jeg leverte den...og den ble godt innpakket før sending...men jeg rakk jo aldri å teste den selv heller Uff...håper det ordner seg altså

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Vel, jeg synes den gir meget god midbass og diskant. Men noen mellomtoner har en litt skjærende resonans,
                  virker som det er frekvensene mellom 1 og 2 khz som er problemet her - tror forsterkeren gjengir dem for 'hardt".
                  Desverre alt for mange moderne forsterkere som lider av dette problemet. Både til bilstereo og hifi.
                  Min erfaring er at billige metallfilmmotstander har veldig mye av skylden. Klasse AB eller D spiller ingen trille - jeg har en klasse AB hifi forsterker til over 20 lapper, som låter pyton i mellomtoneområdet. Bassen er riktignok rå, det skal sies.

Du får heller sette deg ned med loddebolten og kjøpe et lass med gode gamle allen bradley motstander, hehe.
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

• Originally posted by Typhon View Post
                    Med mindre det er noe feil så skal ikke dette skje ved bytte av forsterker. Som nevnt så hadde jeg en misstanke om at det var noen nivåer som var på bærtur, men det fikk vi avkreftet etter litt prøving og feiling. Eneste jeg ser for meg er at forsterkeren låter sånn.

TTT har blitt tilbudt å låne et par forsterkere av meg for å se hvordan det låter da

For alt vi vet KAN det være feil på forsterkeren din også?
                    Men du hørte at det var god/behagelig mellomtone på treffet i Drammen?
                    Da hadde jeg jo den gamle 4-kanaleren tilkoblet, og fikk jo 26/30 poeng på konk'en...

Testa med en del dempewatt idag, men uansett hvor mye jeg la rundt/bak høyttaleren så ga det seg ikke.
                    Det ser ut som at jeg må gå tilbake til klasse AB, som du sa. Er trist, PDX'en var jo "drømmeforsterkeren".

Originally posted by Alpine306 View Post
                    Jeg har hvertfall behandlet den som gull siden jeg fikk den og til jeg leverte den...og den ble godt innpakket før sending...men jeg rakk jo aldri å teste den selv heller Uff...håper det ordner seg altså
                    Ja det er det ingenting å si på. Dette er ikke din feil i det hele tatt, var kjempegodt innpakka ja.
                    Det ordner seg nok, men må desverre si at jeg antakelig kommer til å bytte forsterker igjen...

Originally posted by Legatia View Post
                    Desverre alt for mange moderne forsterkere som lider av dette problemet. Både til bilstereo og hifi.
                    Min erfaring er at billige metallfilmmotstander har veldig mye av skylden. Klasse AB eller D spiller ingen trille - jeg har en klasse AB hifi forsterker til over 20 lapper, som låter pyton i mellomtoneområdet. Bassen er riktignok rå, det skal sies.

Du får heller sette deg ned med loddebolten og kjøpe et lass med gode gamle allen bradley motstander, hehe.
                    Bassen på PDX'en er også rå! Fikk så kraftig og god midbass at bare 5,25"-midwooferne fikk speilet mitt til å flexe.
                    Tror ikke jeg skal prøve med med loddebolten nei, hehe. Blir nok bytte av forsterker igjen, lagde en ny tråd om dette...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Du har PM igjen TTT
                      Bra at NOE er bra med forsterkeren da hehe...

Men dette var noe skikkelig DRITT altså

Comment

• Endelig fikk jeg internett litt igjen, tilfeldigvis dukka det opp et trådløst nett som egentlig ikke er vårt.
                        Men uansett, idag har jeg midlertidig kobla opp den gamle Alpine forsterkeren for en kort periode...

^ Ut med den flotte PDX'en.

^ Inn med MRP'en igjen.

Også har jeg vært en tur hos Oekern idag,
                        fikk troffeet og resultatene fra EMMA konk'en:

Fin liten ting å ha på hylla må jeg si.
                        Tusen takk til EMMA-folket da.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Gratulerer! det var ikke dårlig

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                            Ey, her er forresten et lite "bevis" på at forsterkern funker...

FILM
                            Vi har lik musikksmak hører jeg

Virker som du gjør ting nøye, og bruker ørene i prosessen, BRA
                            Bmw e34 520:
                            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

• Originally posted by Alpine306 View Post
                              Gratulerer! det var ikke dårlig
                              Thanks, men håper på å vinne den klassen neste gang.

Originally posted by tofter View Post
                              Vi har lik musikksmak hører jeg

Virker som du gjør ting nøye, og bruker ørene i prosessen, BRA
                              Vi har det ja? BRA! Dream Theater er en av de få metalbandene som virkelig egner seg i bil, etter min mening. Hvertfall på mitt "hi-end" anlegg.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Etter min erfaring, er det metall-musikk som er vanskligst å gjengi, uten å bli slitsomt.
                                Kvalitetstegn hvis det høres bra ut
                                Bmw e34 520:
                                Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Working...
                                X