Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Og når blei du så ram på bygginga? :P
    Ikke noe vondt ment bare for og understreke det
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

• Oekern, hehe nei vet ikke. Bare prøver og gjøre ting så godt jeg kan få til.

Fikk litt utstyr idag. Pakke fra LIB. Nå skal det bli bra ordning på alt.
      Fikk også limt fast glassplata til kryssfineren med tec7 idag...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Gikk dårlig med glassplata da jeg limte. Og tec7 er så utrolig sterkt lim og herder forholdsvis fort så jeg gadd ikke prøve å få den av igjen, hadde nok blitt kaos. Så da begynner man på nytt, på en bedre måte. I samarbeid med Bjørn (trustno1) så er ny plate med bedre festeanordninger påbegynt...

4 punkter som fester rammeverket til platene, alle går gjennom karosseriet:

Det var alt vi rakk på mandagen. Fortsatte litt på ramma inne i regnværet idag.

Grunning og lakkering. Trenger nok et lag til med matt sort ^

Diverse avstivere/vinkeljern montert, og bred borrelås på ytterste del ^
        Har ikke slutta helt med vårshining ennå. Testa Polytrol plastfornyer:

Har også fått gjort en del småtteri, som f.eks. å bytte hvite strips med svarte...

Det verste er vel at jeg nesten syntes det var tøffere med hvite.

Fikk endelig tak i 20A mini-ANL sikring til spilleren også. Fått trekt både + og - bak til forsterkerne, og støyen er så og si heeelt borte. Skal gjøre en ting til som kanskje får det helt bort!
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Fikk gjort ferdig batteriplate/sikringsholdere før jobb idag...

Ble meget fornøyd med dette, akkurat sånn jeg ville ha det.
          Sikringsholderne er skrudd fast i plata, og plata er limt fast
          med dobbeltsidig teip. Er sykt hvor godt ting sitter når det
          er flate mot flate og dobbeltsidig mellom, nesten umulig å få av.
          Last edited by TakeTheTime; 19-06-2011, 00:36.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Er ikke litt ivrig med borrelåsen nå vel? hehe

og sitter borrelåsen kun i sitt eget lim?
            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Ivrig? Borrelåsen er bare for å holde på plass den ytterste delen som skal hengsles.
              Blir det for mye mener du? Er meninga at jeg skal kunne komme til 'lett'
              Kun eget lim ja, sitter tilsynelatende godt på treverket.

Nå skal jeg snart ut og fortsette. Idag er det endringer på forsterker/bunnplata som står for tur!
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Dette ser bra ut du ))
                Ser du liker å gjøre ting grundig, å det er bra...!

Om jeg får sette fingeren på noe, må det være ang batterifestet, SKIFT TIL NYE MUTTERE..!

Alt rundt er fint å shiny, helt til man ser rustne slitne muttere xD

Blir morsomt å se hvordan resultatet med den plata baki blir

Keep up the good work
                Mvh Even S. Jensen
                Tlf 41091189
                Digital Designs, nothing is even close!

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Ivrig? Borrelåsen er bare for å holde på plass den ytterste delen som skal hengsles.
                  Blir det for mye mener du? Er meninga at jeg skal kunne komme til 'lett'
                  Kun eget lim ja, sitter tilsynelatende godt på treverket.

Nå skal jeg snart ut og fortsette. Idag er det endringer på forsterker/bunnplata som står for tur!
                  På det grønne forsterkerdekslet jeg hadde i golfen min første sesong, så satt det festet i borrelås, brukte først borrelås over hele underlaget, men det endte opp med at jeg holdt på og rive filler av dekslet for å ha det av igjen, så jeg endte opp med og ha kun et par felter på 5cm ca for å feste det. jeg endte opp med og stifte fast borrelåsen i tillegg, for limet løsnet et er par forsøk, for det var større heft i borrelåsen enn limet.
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Originally posted by evensvee View Post
                    Dette ser bra ut du ))
                    Ser du liker å gjøre ting grundig, å det er bra...!

Om jeg får sette fingeren på noe, må det være ang batterifestet, SKIFT TIL NYE MUTTERE..!

Alt rundt er fint å shiny, helt til man ser rustne slitne muttere xD

Blir morsomt å se hvordan resultatet med den plata baki blir

Keep up the good work
                    Thank you! Det stemmer, jeg bruker kanskje litt vel mye tid på småting iblant, men jeg mener det er bedre å være litt for grundig, enn litt for lite.

Jepp det skal jeg gjøre vettu! De stengene med kroker som går rundt er også rustne og stygge så jeg skal se om jeg finner ett par nye sånne også. Har Biltema sånt? Evt. Thorsov, BilXtra?

Originally posted by Crazytaxi View Post
                    På det grønne forsterkerdekslet jeg hadde i golfen min første sesong, så satt det festet i borrelås, brukte først borrelås over hele underlaget, men det endte opp med at jeg holdt på og rive filler av dekslet for å ha det av igjen, så jeg endte opp med og ha kun et par felter på 5cm ca for å feste det. jeg endte opp med og stifte fast borrelåsen i tillegg, for limet løsnet et er par forsøk, for det var større heft i borrelåsen enn limet.
                    Takk for at du sa ifra da, har jo ikke testa dette ennå. Skal fjerne litt borrelås jeg da. Skal også sjekke om limet sitter godt nok - det er jo ikke sikkert her heller...

Edit: Hvis ikke så har jeg ett _ganske_ kraftig lim her...

http://www.youtube.com/watch?v=0SmN8...eature=related
                    Last edited by TakeTheTime; 20-06-2011, 09:59.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

De stengene med kroker som går rundt er også rustne og stygge så jeg skal se om jeg finner ett par nye sånne også. Har Biltema sånt? Evt. Thorsov, BilXtra?
                      Puss ned de med sandpapir/annet å pusse med, og spraylakk de et par strøk, og vips du har nye
                      (Betinger jo selvfølgelig at de ikke er "rustet bort" da )
                      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

• Warning: Har tatt ekstremt mange bilder igjen. Men skal prøve å ikke skrive for mye, så det ikke blir så voldsomt mye greier å pløye gjennom. Men igår var en veldig vellykka dag synes jeg. Jobbing med bilstereo helt fra tidlig morran til seine kvelden, etterfulgt av film og poker med gutta til ca. halv fem idag tidlig.

Anyways, here goes... 1.) Begynte med montering av lys på forsterkerne.
                        Dette var ikke noe spesiellt vanskelig, men ikke superlett heller. Bildene:

Synd det ikke var mørkt da ^ Gleder meg til å se hvordan det ser ut i mørket!
                        2.) Så fortsatte jeg på kabling, oppkobling av nye kabler og nytt utstyr:

Splittblokker og sikring til spillerstrømmen...

^ Kabelen fra splittblokka til 2.200 ble faktisk under 40cm.
                        Så var det oppkobling av kondensatoren igjen også da...

Kabelgater under forsterkerne er slettes ikke feil:

Oppkobling av forsterkerne, nye strømkabler:

Kabelgatene under forsterkerne + kondis, montert:

Jordingspunktet ble også oppdatert med nye kabler:

Hadde egentlig tenkt til å montere nye jordingsterminaler også, men de passa ikke der ^
                        ...også strips da, jeg er jo (som mange vet) glad i å stripse kabler!

Testmonterte ramma for å se om kablene var i veien,
                        men det var null stress. God plass til kabler!

Så ville jeg ha islagsmuttere istedenfor vanlig muttere på undersia, til basskassa.
                        Ville ha litt flere enn 3 steder, så jeg borra 2 nye hull også. Altså 5 bolter alt-i-alt...

Måtte jo få alt midlertidig inn i bilen igjen, så da skrudde jeg fra hverandre
                        basskassa og plata/rammeverket, og festa ramma i bilen, 4 punkter:

Fastbolting av basskassa (større skiver) og montering av sub:

Sånn, det var alt fra gårsdagens økt. Meget fornøyd!

Om noen syntes dette blir litt vel mye bilder og litt vel detaljert, så må dere huske at dette er mye for min egen del også. Min måte å loggføre på. Kanskje ikke den beste måten, men det funker fint for meg. Også har det da vært noe interesse i denne tråden.

evensvee og J.T.: Jeg bytta også skivemuttere på batterifestet igår, og pussa litt på jernet.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Ser bra ut dette. Gjorde seg med litt lakk på ramma

Comment

evensvee og J.T.: Jeg bytta også skivemuttere på batterifestet igår, og pussa litt på jernet.
                            Lakkering neste?
                            Og hvorfor har du ikke tatt bilde av det da?

Men ellers: en GOD dag, blir bra detta!
                            2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

• Originally posted by J.T. View Post
                              Lakkering neste?
                              Og hvorfor har du ikke tatt bilde av det da?

Men ellers: en GOD dag, blir bra detta!
                              Vel, jeg tok bilde, men det ble så dårlig bilde så gadd ikke poste det (skal bare ha gode bilder i tråden min! ) - men får lakke det sort, ta bilde, også poste det senere
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Oppdatering igjen

Hei igjen, alle lesere. Da har man vært ett par dager hos Bjørn (trustno1) og mekka litt igjen,
                                og er nok en gang strålende fornøyd. Takker også Bjørn for all hjelp underveis. Bra mann!

Dag 1
                                Begynte med oppmåling, beregna utskjæring til glassplate.
                                Var viktig for meg at dette ble heeeeelt nøyaktig 40x55 cm,
                                siden jeg har bestilt en 5mm tykk herda glassplate til dette...

Så når jeg endelig var klar for å skjære ut (fikk kommentarer på den pinlige nøyaktigheten min ja ),
                                skjærte jeg først det innerste hullet til 38x53 cm, også freste jeg 1 cm ut rundt kanten, 6 mm ned...

Også, etter litt pussing og bortkosting av et tonn støv:

Grunning & lakkering av hovedplata, og utskjæring av sidemellomlegg...

Siste bilde ble distrahert av Bjørn som viser frem en av avstiverne på den nye kassa hans.

Har også fått lakkert og montert "deksel" mellom forsterkerne.
                                Droppa den ytterste, var rett og slett ikke noe vist + tuklete...

Også ett par bilder på slutten av dagen... Her ser man også "sidemellomleggene" mine,
                                som er der sånn at teppet går helt jevnt med plata, og ikke går nedover på sidene:

Dag 2

Sto et par ting på programmet idag også. Klemte fast en bjelk,
                                mellom bakseteryggene og basskassa (var en liten gleppe der),
                                og Bjørn kan bekrefte at dette utgjorde en ganske stor forskjell...
                                Så da bestemte jeg meg for å skru den fast i basskassa, plassert
                                så man må klemme seteryggene ganske hardt før låsen klikker på plass.
                                Passa bra å trekke den i samme stoff, og ha den over skjøten til trekket på kassa:

Bjørn hjalp meg med kantene, og det ble veldig bra! Finito:

^ I tillegg til de 5 boltene som sitter i bunnplata av kassa,
                                så sitter den veldig godt nå... Nesten så jeg tror bassen
                                slår hardere når jeg har på håndbrekket på bilen! Neida...

Det siste jeg skulle fikse hos Bjørn var jordingspunktet til batteriet,
                                hadde jo ikke lagt opp ny 53mm2 på en skikkelig måte. Må jo gjøres!
                                Måtte fjerne batteri og batteriramme for å komme til. Pussa til jordingsterminal:

Jordingskabler klare, og batteriramma festa igjen ^
                                Men må ha ny, den er jo helt råtten av rust...
                                Ble meget fornøyd med dette ellers, god jording nå:
                                60mm2, cirka 20 cm. lang kabel, jorda rett i bilens ramme.

Når jeg først var igang, la jeg 53mm2-strømkabelen på en bedre måte:

Det var alt som skjedde idag og igår!

Ellers har også fått rattholderen til fjernkontrollen min. Ble slik:

Også har jeg tetta mellom grill-ringen og dørtrekket (tec7):

Kjøpte også et støyfilter av Joakim for å få bort resten av støyen, funka bra!

That's it for now! Nå er det natta Zzzzz...

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X