Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stealth system i 01 Passat 3BG stasjonsvogn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Defus
    replied
    Takk for alle pene ord! Det gir meg nytt pågangsmot

Leave a comment:

• Jobbe88
    replied
    Bra løsning med den tunellen din! At jeg ikke tenkte på noe i den duren selv.. Jaja , lærer for hver dag som går

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Bra jobba. Veldig solid arbeid du har gjort med døra di, det er kanskje lett å tenke at man sliter og går litt lei der og da, men i ettertid er det helt klart verd det! Tenk på alle timene du skal tilbringe i bilen med god-lyden

Leave a comment:

• Rudolf
    replied
    Du har utført et stykke pent arbeid ser jeg. Den døra må nå pinadø være bra resonansfri. Ser at du ikke gjør noe halvgjort. Om det er noen som har noe å utsette på dette, kan de fan danse meg stikke ut på E6 å slikke salt. Her er det ikke snakk om å gå lei. Bare å presse på det. Keep it up.

Leave a comment:

• Crazytaxi
    replied
    Veldig bra.
    Ble veldig fint med "pyntelistene" dine..
    Ellers hadde døra sett veldig flat og kjedelig ut tror jeg..

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Ene sida er nå ferdig..

Dempet innvendig med 2 lag vibroplast M1

Annen vinkel

Deretter ett lag med Splen 8mm

Baksiden av det indre dørpanelet fikk også litt vibroplast

Og innsiden fikk litt.

Trekking av nye høytalerkabler inn i døra.. Et helvete! Men 2x2.5mm Stinger kabel, både til diskant og bass.

Fikk litt Splen til overs, så brukte det her.

Baksiden av dørtrekket fikk det som var igjen av vibroplast. Nå fikk jeg brukt akkurat 2 pakker på en side, altså 20 ark. Så døra ble noe tung..

Deretter fikk dørtrekket et generøst lag med Bitoplast A5

Her er et bilde av flensen som er laget av sponplate, og er limt fast i døra med tec7

Skrur slike grove skruer fra innsiden av døra og fast i dørtrekket, så det blir supertight. Laget også en pakning av papp.

Her er flensen som er limt fast i dørtrekket.

Når det hele er montert fast, så har basselementet en egen "tunnell" rett inn i døra, så den får et fint, stort og helt tett kammer å spille i.

Slik ble det til slutt.

Bare en side igjen nå! Men begynner å bli lei føler jeg... Idag skal jeg få trekt opp ny strømkabel, signalkabler, og dempe døra på passasjerside. Så får vi se da når vinylen kommer, om vi får laget ferdig dørtrekket som mangler..

Leave a comment:

• BK CarAudio
    replied
    Som sagt en smakssak
    Uansett... Bra arbeid du har gjort her Defus
    Fortsett å poste bilder

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Nøyde meg med å runde dem av, liker at dem stikker litt ut..

Leave a comment:

• Rudolf
    replied
    Ble flotte de dørsidene. Eneste jeg kan sette et lite spørsmålstegn med er om du kanskje skulle ha "flatet ut" overgangen fra dørtrekket og mot høytalerringene, slik at det ikke virker så" kantete".Men uansett en smakssak det da.

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Såfremt bilen blir klar så er jeg nok å finne på treff i Nordnorge!

Leave a comment:

• GENEXXA
    replied
    Steike flink du Defus.
    Liker dette bygget veldig godt, og muligheten for at jeg kanskjer måter på deg på treff o.l er vell kanskje stor?

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Da har det skjedd mer med dørene..

Lagt et lag med glassfiber på baksiden, 500g/m

Sparklet kantene og gjort alle overgangene glatt

En på forumet her freste ringer til meg! Takk til Rudolf for det!

Elementene blir å skrå litt oppover mot hodet til passasjer/fører

Merket opp hull mot det hullet som er i døra. Vil helst ikke kutte noe i døra, fordi metallet er perforert akkurat rundt åpningen og mister nok mye av stivheten hvis jeg kutter i det

Ringer limt fast med Tec7

Sparklet ferdig, limt fast litt "pynt" for å få litt mønster i vinylen. Hull til brytere for å åpne tanklokk og bagasjerom.

Passasjerside

Her trekkes det. Ødela trekket første gangen, så må bestille mer. Men man lærer!

Dekslene som huser diskant må få litt modernisering

Grovsparklet, finsparklet, fyllegrunning.. Anbefaler IKKE å lakke noe man lager selv, det er utrolig tidkrevende å få et bra resultat....

Lakket

Litt for blank

Ble ikke fornøyd med å ha lakk på dem så jeg trakk dem heller i vinyl!

Matchet interiøret bedre tycker jag. Ser med sorg på alle timene som gikk til lakk og forarbeid for det, til ingen nytte....
    Last edited by Defus; 07-03-2010, 09:02.

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Takk for det! Fyren som sto på lageret når jeg gikk å plukka det strekkstålet og noe flatstål kapp dem hadde liggende, så kort på det jeg hadde plukket fram og sa 50 kr kontant, stakk pengene i lomma å jagde meg på dør Så billig løsning er det absolutt. Og jeg kan stå oppå der uten at det betyr noe!

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Kudos for bra løsning med den rista! Koster vel ikke stort å kjøpe inn materialene til noe slikt heller vil jeg tro? Flattstål er jo nesten gratis her i området

Liker sånne bygg, enkelt og effektivt!

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Fått litt stasj i posten

Leave a comment:

Working...
X