Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stealth system i 01 Passat 3BG stasjonsvogn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• macgyver
    replied
    ser veldig bra ut dette

Leave a comment:

• jone87
    replied
    det er et dritt arbeid det der, jorde d jeg og på min passat 3bg, ente med jeg kjøpte komplett skin intriør istedetmen ser ut som du får det til bedre enn meg
    Originally posted by Defus View Post
    Da var det påan igjen.. HVORFOR kan man ikke bare la bilen stå ifred!

Begynner med dørsidene foran. Skal fikse det litt ordentlig, slik at bassen bruker selve døra som kammer, helt tett, og med masse demping! Men selve trekket må forandres på, og der må jeg bare prøve meg litt frem.. Er litt usikker ennå på hvordan man burde gjøre det.

Slik ser dørsiden ut. Glemte og ta bilde av førerside, den er litt mer komplisert altså..

Plukket i deler.

ÅJÅJ! For sent å trykke på angreknappen nå altså

Limt fast med flexbond.. Siden dørsida ikke er helt vannrett, trengte jeg en lim som tar tak øyeblikkelig, for å holde delene slik jeg vil ha det. Så får vi se når det tørker da, litt sparkel og litt glassfiber på baksiden, burde bli bra dette! En på forumet her skulle hjelpe meg med å lage noen ringer til høytalerne!

Må bare få tak i Alpine settet nå.

Leave a comment:

• D-vision
    replied
    kommer til å bli bra dette keep it up

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Da var det påan igjen.. HVORFOR kan man ikke bare la bilen stå ifred!

Begynner med dørsidene foran. Skal fikse det litt ordentlig, slik at bassen bruker selve døra som kammer, helt tett, og med masse demping! Men selve trekket må forandres på, og der må jeg bare prøve meg litt frem.. Er litt usikker ennå på hvordan man burde gjøre det.

Slik ser dørsiden ut. Glemte og ta bilde av førerside, den er litt mer komplisert altså..

Plukket i deler.

ÅJÅJ! For sent å trykke på angreknappen nå altså

Limt fast med flexbond.. Siden dørsida ikke er helt vannrett, trengte jeg en lim som tar tak øyeblikkelig, for å holde delene slik jeg vil ha det. Så får vi se når det tørker da, litt sparkel og litt glassfiber på baksiden, burde bli bra dette! En på forumet her skulle hjelpe meg med å lage noen ringer til høytalerne!

Må bare få tak i Alpine settet nå.

Leave a comment:

• GENEXXA
    replied
    Denne pene installasjon gav meg mange gode ideèr.
    Synd jeg ikke kan sveise, men kjenner en drøss med folk som kan. Så det går vell seg til om jeg skulle herme litt etter deg.
    Men åssen fikk du vannet ut av bagasjerommet? Har du pumpe ellerno?

Det gain greiern hadde jeg ikke vært borti før. Noe som virket veldig genialt.
    Men forsto ikke helt det h*n skrev på den linken du linka til. Så håper noen fyrer opp en guide.

Leave a comment:

• berniebp87
    replied
    Dette ble skikkelig bra og veldig stealth også

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Takk
    Ja, det er lov å ta ut reservehjulet og istede ha skum.

Lyden er kjempefin, Har aldri før laget kasse nedi reservehjulbrønnen slik, men jeg vil si at jeg kan ikke merke noen forskjell på lyden. Dem spiller veldig detaljert og kontrollert, og jøss som det trøkker når man vrir opp volumet!

Vet ikke helt hva som kommer neste, men det blir vel noe med frontsettet + forsterker, aner bare ikke hva..

Leave a comment:

• Bassoflove
    replied
    Ble sjikkelig "robust" den strekkmetall-ramma gitt. Hadde jeg bare kunnet sveise
    Vel,hvordan blir lyden i forhold til å ha kasse?

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Ok takk for svar Da skal jeg gjøre det!!

Leave a comment:

• simso
    replied
    mange biler som blir levert med sånn boks istede for resverve dekk de siste åra, så tviler at at det ikke er lovlig

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Alt ser veldig bra ut, Defus!

Originally posted by Defus View Post

Nytt Reservehjul!
    Har alltid lurt på dette, er det lov til å "erstatte" reservehjulet med sånt? Godkjent/lovlig?

Leave a comment:

• Rudolf
    replied
    Det der var jo såre enkelt, og bra ble det også. Flink mann ja.

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Lyden ble forresten den samme, ingen hindring i matten

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Har forsåvidt laget ferdig et deksel til å ha over installasjonen! Det er laget i 3mm strengstål, en bit 3mm flatstål som forsterkning midt over, og 2mm flatstål rundt kanten for å gi skikkelig styrke, og for å heve platen opp så "gulvet" blir flatt. Jeg kan stå å småhoppe på denne uten at den svikter! Så jeg kan hive tunge ting inn i bilen uten at det gjør noe

Her følger noen bilder.

Test fit. Like a glove

Hvitt power coat. Bra saker.

Pakning under, slik at ikke lakken på bilen blir skadet, pluss at det blir ingen vibrasjoner, og trykket mot bilen blir jevn, og plata blir "tight"!

Montert

Med original matte over.

Nytt Reservehjul!
    Last edited by Defus; 31-01-2010, 17:38.

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Jeg lyster på en Hertz forsterker, og hertz frontsett.
    Deretter tenkter jeg å dempe dørene framme skikkelig, p fjerne høytalerne fra bakdørene.
    Diskantene foran i passaten er bra plassert, men dem sitter litt langt "inne" i dekselet.. Det er vel rundt 2.5 cm fra dekseloverflaten og inn til selve diskanten.

Hvis noen har bra innspill vil jeg gjerne høre..

Leave a comment:

Working...
X