Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyd oppgradering i RX7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

nope.. kompis hadde en slik en, han som sa det.. wankel motor har jeg null peiling på!

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
      Er det Bayerske Makk Werk du mener?
      Wankelmotorene holder vel 100-150 tusen alt an på hvor "snill" du er med de. Er vel en grunn for at det er et varsels-lys/lyd på de. Ikke problem å dra de til 15-16000 rpm,men det gjør en vel ikke så mange ganger før de blir skadet tenker jeg.

Men kult prosjekt dette. Du bør jo ikke bygge noe DB-drag bil av dette. Lyd nok fra motoren(I like it)

Bol
      15k omdr klarer man aldri med original motor maks 8-9k tenker jeg. Har en kompis som hadde en rx7 av samme gen. men han hadde gode mods for å klare 14k. Men den gikk bra kan jeg skrive under på
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Har vært en tur på Lyd på hjul her i Bodø, og ser ut som om jeg blir å gå for polyglass serien fra Focal, ikke for dyr og bra lydkvalitet og volum Blir 6,5" kompsett og en 11" sub som jeg blir å drive med Kicker ZX650.4
        sigpic
        /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

Kna Bodø Gatebil

Comment

Såvidt fått begynt med litt kabeltrekking, var 12 blå i dag så ble ikke så lang økt.

Tok ut gamlespillern og det så f*** mæ ikke ut i måneskinn

Fjernet det verste,ble litt bedre men har noe småtteri igjen.

modifisert 16pin kontakten, fjernet alt av isoplugger, ettersom de ikke matcher det i rx7'en uansett. Har også teipet sammen høytalerutgangene siden jeg skal bruke forsterker på alt av høytalere.
          sigpic

Kna Bodø Gatebil

Comment

Det som er gjort:
            Trekt opp strøm, signal, høytalerkabler og remote.
            Montert Alpine CDA 9887
            Montert Stinger SPV 44 batteri

Det som gjennstår:
            Subkasse og innkjøp av sub
            Frontsett og innkjøp av frontsett
            Montering av Stinger 10F kondensator
            Vurderer om jeg skal ha ett til SPV44 bak :roll:

Skal prøve å få bygget subkasse nå mens jeg venter på å få tilbake litt greier fra sveising.

Har funnet ut at jeg skal greie å få plass til subben i hjulbrønnen, for de som ikke vet det så er hjulbrønnen på FC mellom baklyktene.
            Er ikke sikker på hvordan en slik plassering av subben vil påvirke lyden men skal se om jeg ikke finner en måte å teste det før jeg begynner på kassen.

Skisse av hjulbrønnen med grove mål:
            sigpic

Kna Bodø Gatebil

Comment

Nydelig mekkevær i dag, så jeg fant ut jeg skulle begynne på subkassa.

Helt enkel kasse montert i hjulbrønnen for ikke å ta for mye plass, samt at reservehjulet uansett ikke går utenpå T2 bremsene :roll:

Hjulbrønnen:

Laget først nedre del av kassen

Med nedre del av subkasse testmontert

Fres > stikksag

klar til sammenskruing

Ferdig sammensatt, fint er det ikke men skal ha en pynteplate etterhvert

Måtte montere en spacerplate for at dynabelsuben jeg hadde skulle kunne monteres, hullet i subkassen er tilpasset focal 27v2 som forøvrig skal monteres med magneten inn i kassen.

Tenkte å montere forsterker og kondensator i morra, samt teste kassa for å se om det blir bra lyd av å ha subben plasert slik,
              sigpic

Kna Bodø Gatebil

Comment

Finfint dette! Så du skal ha en sånn "side-kasse"? Nice one, da får du jo god plass til bagasje osv. også - og den ser da ganske stor ut, hvor mange liter blir det?
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Ah, vrien kasse du har lagd deg :P
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

kassa er vel ca 28liter som burde være nok

Er ikke sidekasse, den blir monter i hjulbrønn, som er bakerst i bagasjerommet på høykant. bilde 1 er tatt fra toppen av seteryggen til baksetene, og bilde 2 er tatt ovenfra når jeg sto rett bak bilen.

kunne sikkert lagd den enklere hvis jeg hadde planlagt litt før jeg satte igang.
                    sigpic

Kna Bodø Gatebil

Comment

Ombestemte meg og lagde nye spacere til dynabel subben, slik at jeg fikk magneten inn i kassen. noe som viste seg å være litt bortkastet i og med at den gamle dynabel subben min var ødelagt

lakket kassen med noe mattsort lakk jeg hadde liggende, for å beskytte litt mot fukt.

Passer perfekt inn i hjulbrønnen, den sitter fast av seg selv men skal nok ordne noen skikkelige festepunkter uansett. stikker også en del lengre ut med spacingen enn den kommer til å gjøre når jeg monterer inn 27v2.

Montering av forsterker og kondensator, har også lakket den platen sort og fått det montert i bilen men glemte å ta bilder..

Neste steg er å lage påyntedeksler og trekke de i likt stoff som er i bagasjerommet allerede
                      sigpic

Kna Bodø Gatebil

Comment

Ser bra ut det der. Liker at subben er vent framover. Om det har mye og si, vet jeg ikke. Men kanskje litt (?)
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Working...
                        X