Announcement

Collapse
No announcement yet.

vegardxf's anlegg, mercedes.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vegardxf's anlegg, mercedes.

hei god dag.
    tenkte d var på tide og legge ut shiten nå!
    anlegget står montert i en mercedes C124, ikke noen optimal bil og bygge anlegg i men får bare gjøre det beste ut av det

kan jo bjynde fremme og gå bakover bilen:
    Helt i forkant har jeg funnet tak i en 140A dynamo som faktisk var BoltOn av batterier har jeg ett 70Ah batteri forran og venter nå på to stk Brann batterier som skal erstatte dette som jeg pr dags dato har i bagasjerommet. har ogso vært litt flittig med dynamat i bagasjerommet og i dørene.

Fremme i kupeen har jeg klart og trykkt inn to par Alpine R-type 5" 2-way coaxer, som får strøm av en Alpine MRP-F300 4-kanaler. vil kunne påstå at dette spiller respektabelt høyt og fint.

Til og spille bass har jeg 2stk Alpine SWX-1243D som drives av 1stk Dynabel BF-8501. Subbene står i en todelt kasse på ca 2x50L, husker ikke eksakt hva den kassen ble tunet til men det funker
    har etterhvert tenkt og bytte ut monoblokken til 2stk fra alpine, men pengene strekker ikke til...

og ja headunit! har ikke fått råd til noen skikkelig enda men funker bedre enn den pioneeren jeg hadde før! er en Alpine CDE-9874RR.

noe mer har ikke jeg og si nå med det samme men kommer nok mer etterhvert som jeg får nye batterien, så blir det jo en og annen oppdatering i ny og ne! men må prioritere litt bilen nå i vår så blir ikke noen svæære innkjøp før til sommeren

gidder ikke rydde før nye batteriene skal inn så er litt rotete!

legger inn ett bilde av bilen og:

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

gangstertralle a!
    www.eirikaspaas.com

Comment

Fin bil
      Heter w124 ikke c124 er det en 230?

Hvor fikk deu tak i den dynamoen?

Comment

Jo, det heter C124 når det er cupe, W124 når det er sedan, S124 når det er stasjonsvogn og A124 når det er cab....
        Pioneer PRS

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
          Fin bil
          Heter w124 ikke c124 er det en 230?

Hvor fikk deu tak i den dynamoen?
          jeg er mbentusiast så dette vet jeg meeget godt ja er en 230, har knust min del med kjøretøy så klarer seg fint med 130 hk :P

sendte en mail til www.telnor.no så hadde de tilfeldigvis en liggende som passet rett på bilen min
          visst de ikke har en sånn som jeg har så har de stinger sine vet jeg, tror stinger har noen som passer på 124

Comment

Originally posted by Eirik Aspaas View Post
            gangstertralle a!
            er litt mafia når jeg kommer med billy blue- story of my life på fullt :P

Comment

C er vel definitivt den kuleste versjonen av mercedes ever.. Tror det var en sånn en, eller kanskje en 320 (om det finnes hos mercedes) en kompis av meg hadde.. Feeeeeeet bil.
              Sture Vedal

Comment

Originally posted by chin View Post
                C er vel definitivt den kuleste versjonen av mercedes ever.. Tror det var en sånn en, eller kanskje en 320 (om det finnes hos mercedes) en kompis av meg hadde.. Feeeeeeet bil.
                ja disse kommer som 320 ganske spreke motorer ogso de... bare synd de er sviiindyre.

men litt topic: har loddet litt diverse i monoblokka nå i forgårs og fekk montert den igjenn i dag! nå fungerer den endelig skikkelig igjenn etter noen uker med kødd og slikt.

Comment

Hvordan liker du Alpine X-sub'ene dine?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                    Hvordan liker du Alpine X-sub'ene dine?
                    jeg er ganske så fornøyd. ordnet ny kasse nå i høst, som er byget etter ganske så nøyaktige mål så da ble d ett ganske så bra trøkk men tror nok jeg kan hente ut en del mer golyd av de med nye monoblokker, så når jeg får råd skal jeg invistere i ett par Alpine blokker og se om det gjør susen

Comment

Oi, dette ble ganske flaut

Skal prøve og ikke gjøre alt for mange slike bommerter.
                      Da har jeg en s124 skal prøve og ringe Telnor, takk for tipset.

Comment

Har tenkt på innkjøp av X-subber selv, om det blir en eller to får økonomien bestemme men fra USA er det ikke så mange lapper du må ut med Fin bil, lykke til
                        VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Originally posted by ovinn View Post
                          Har tenkt på innkjøp av X-subber selv, om det blir en eller to får økonomien bestemme men fra USA er det ikke så mange lapper du må ut med Fin bil, lykke til
                          det gjør du rett i ser nå at jeg har hatt mine i snart 2 år!!! har prøvd og gi de godt med juling men de har ikke slått ett eneste feilslag enda så de er holdbare

Comment

fannt noen bilder som jeg kan legge ut og få inn litt mer info

slik står batteriet nå. får to nye batterier denne uken håper jeg på så da blir der litt ryddigere og skal feste batteriene skikkelig og bygge noe fint noe over og kle det med filt

ett bilde av koffertlokket, skal legge på litt mer dynamat når det blir folkelige temperaturer ute, så må jeg enten bygge noe selv for og få det fint eller være heldig og finne ett originalt deksel som skal være oppunde der

og ja resten av bagasjerommet er ogso dempet med dynamat. når jeg får råd til mer så skal jeg ogso gjøre meg ferdig med dørene forran og etterhvert legge i dørken ogso, taket får jeg se om jeg orker...er ganske grusomme og ta ned og opp taktrekkene i disse bilene

så var det denne fryktelige hattehyllen som består av stål, asfalt av ett slag og noe finer på toppen.... nå er det bare ett stort hull igjenn som jeg må prøve og finne en måte og få fint

Comment

Kjempe fin bil, har sett den en del ganger i ørsta. Flott anlegg, di alpine x-serien subbene virker som noen solide subber.

Gler meg til jeg får selt cabben og kjøpt meg ny bil så jeg får starte og bygge anlegg
                              Fi BTL 15"
                              Rockford Fosgate T4000-1bd
                              Alpine

Comment

Working...
                              X