Announcement

Collapse
No announcement yet.

2000 Mitsubishi galant GLX B2 hs15 og kicker zx2500.1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GENEXXA View Post
    Kan æ trøkke Glenn? :P
    Ja ja....
    Tenker mere når kompisene og kjentfolk har fått i seg litt "hickory" at de kommer fram mellom setet og ska skifte sang,spille høyt osv. Da er det greit å fortelle dem at JEG har kontrollen her.

Enig med tidligere innlegg at du skulle ha kjøpt en recone til det ødebelagte elementet og vips: lag en kasse til to stykk 15 du snekker dær borte. Så kom igjen nå,tempo,fort,fort,jobbe nu.
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by golfmk2 View Post
      Ingen som får trykke eller skru på noen knapper i bilen minn heller :P når du får i subben må du ikke nøle med og komme til ørsta så jeg får prøvelytte
      Hehe, nei begynner å knekke på fingrer om noen toucher en drit på anlegget mitt igjen!
      ørsta er jo ikke lengre veien så skal jo gi beskjed når jeg tar turen innom!
      Mvh
      Asbjørn Aarø
      2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
        Ja ja....
        Tenker mere når kompisene og kjentfolk har fått i seg litt "hickory" at de kommer fram mellom setet og ska skifte sang,spille høyt osv. Da er det greit å fortelle dem at JEG har kontrollen her.

Enig med tidligere innlegg at du skulle ha kjøpt en recone til det ødebelagte elementet og vips: lag en kasse til to stykk 15 du snekker dær borte. Så kom igjen nå,tempo,fort,fort,jobbe nu.
        Det skal inn etterhvert! blir bare midlertidig løsning med det ene nå i første omgang så skal jeg begynne å planlegge neste bygg spørs om det blir skikkeli bygging nærmere våren da jeg har litt bedre tid til alt!
        Mvh
        Asbjørn Aarø

Comment

Åssen går det med Galant'en? Har du fått gjort noe mer i godbilen?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Hei, beklager jeg har vært litt fraværende i det siste! har rett og slett ikke hatt tida å stikke innom! men anlegget har vært oppegående i en god stund nå vil kalle det en midlertidig løsning siden jeg synst det ser litt rotete ut baki, men det spiller sykt bra! skal pøse ut noen bilder litt senere tenkte jeg! tror også jeg skal prøve meg på litt ombygging etterhvert vurderer sterkt å rekone gamlesubben og smelle i en kasse for 2 stk 15" jeg har jo både batterikapasitet og forsterker til å klare det så hvorfor ikke?!

men som sagt! subben spiller utrolig rent og dypt. Overraskende bra faktisk! kan iallefall garantere at Jay leverer sakene sine!
            Mvh
            Asbjørn Aarø

Comment

#%&¤"?!
              Det blir lenge til jeg noen gang skal ha sjåfør på bilen min igjen! iallefall der det er mye folk "som har peiling" på justering av anlegg. Det var som faen at jeg ikke hadde balltre i bilen!
              Tror nok at forsterkeren var hakket for kraftig for elementene. Har brukt å hatt helt nedjustert bass boosten på forsterkeren siden jeg mistenkte den for å ha sprengt det første elementet. Det fikk jeg bekrefta med det andre elementet. Kort oppsummering på hvordan elemtene gikk til pisis - Sjåfør på bilen > bilfest > fingerkløne som skal utfordre skjebnen > makse bass boosten på forsterkeren > sint eiger > blåveis x2
              Har nå planer om å bygge om hele bagasjerommet og selge unna b2'ene og kassa til dag. Har lyst å prøve litt andre merker også men må først få solgt unna det jeg har nå. Det blir nok da en litt bedre utfyllende prosjekttråd enn denne
              Mvh
              Asbjørn Aarø

Comment

Så jævli surt.

Hvor har du forsterkern siden en av festdeltakerne kom til og skru på bassboost?

Men om du stiller gain helt rett, skal det mye til for at du sprenger elementer. Hvordan det gjøres rett, er jeg usikker på. Men bruk av multimeter.
                Finnes guider på YouTube og andre forum på engelsk.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

bagasjerommet og aaaltfor lett tilgjengelig. var egentlig bare en midlertidig løsning noe som egentlig er helt unødvendig når en først er i gang å bygge.. men hva den soppen skulle der bak i det hele undrer jeg meg sterkt over. Han gjør det iallefall aldri igjen
                  tusen takk for tipset iallefall. skal se om jeg ikke får tak i eller låne ett. Men når jeg har skikkelig dundresang på og de maxer på full klamp så kunne man nesten se på elementet at det ikke gjorde godt.. Og når de fortsetter og spille på full guffe selv om det lukter svidd til den store gullmedalje så bør de kanskje vurdere å gå noe fordypning i logikk eller noe.. Skal iallefall aldri igjen forlate bilen min til noen sjåfør uten at jeg selv sitter planta i bilen! ut på landet har vi fullt av voksne babyer som ikke vet å holde fingra av fatet...
                  Mvh
                  Asbjørn Aarø

Comment

Så du hadde en sjofør på bilen din, UTEN at du var med? o.O
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Ja, var bare innom en plass for å kjøpe en halvliter Han sto utafor og venta! neste gang får han bli med inn og LÅSE BILEN!
                      eller tror nok egentlig ikke at det blir noe neste gang! skal få kjøre sin egen bil fra nå av!
                      Mvh
                      Asbjørn Aarø

Comment

Er vel det man kaller møkkakompis Håper du forlanger at han erstatter elementet siden han tukla med forsterkeren, uten at du sa han skulle. Har heldigvis aldri vært ut for noe slikt selv.Har jeg sjåfør, får de beskjed om at så høyt kan de spille og følg nøye med spenningen.Er som regel noen timer inne på utsted og når jeg blir hentet fungerer alt fremdeles

Comment

Hei Asbjørn, veldig beklagelig at noe slik skal skje.
                          Men bilstereo handler vel litt om vett også. Skulle kanskje vært en ide å innføre bilstereo lappen for å få opp kunnskaps nivået.

At du bytter til andre subber vil ikke nødvendigvis gjøre det bedre, når selve feilen sitter 40 cm på siden av radioen din.
                          Uten å vite hvordan anlegget ditt er justert og hvordan strøm og slikt ser ut, da er det selvfølgelig vanskelig å kunne si om dette også har vært en medvirkende årsak. Men som du selv sier så pent i tråden når bassen slår på maks (for øvrig ikke ferdig innspilt bass) og en da velger å skru opp enda mer uten at lyden blir noe særlig høyere, men at spolene begynner å lukte for deretter å fortsette å spille, sier jo litt om omgangskretsen.

Så innen du begynner med et nytt prosjekt, så sett opp noen grunnregler for hva du vil med anlegget ditt og hvem som skal ha tilgang til anlegget ditt også. For ellers kan samme situasjon oppstå veldig fort igjen.

En liten note, i alle de årene jeg har holdt på med bilstereo og installasjon, så er det nesten altid måndager som reklamasjonene kommer inn på. Har vel litt med din nevnte bil fest å gjøre.

Har man peil og kontroll, så kommer du langt i bilstereo selv med utiltrekkende utstyr, men med (aper) kompiser i bilen er det vel det motsatte.

NB: 1 x M12 forsterker på 2 HS15 funket fint, men det handler om kontroll og litt sunn fornuft.

Du kan be Dag om å kontakte meg hvis han vil slik at jeg kan hjelpe han med deler hvis han blir den nye eieren.
                          Ellers kan du og jeg finne en eller annen løsning.

Mvh

Jay
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com
                          http://facebook.com/b2audio

Comment

Trasige greier det der.... Føler med deg.

En finulig ting jeg så for mange år siden i Johnny Foss sin Ascona B(Boomcar) var at han hadde Rockford Sym-et eller anna prosessor(montert i taket) og han hadde noe greier han kunne sette en slags volum-begrensing som gjorde at det kun spilte så høyt. Og når han var ute av bilen gikk det ikke an å spille så høyt,uten at det ble skrudd opp på den prosessor-enheten noe bare johnny visste åssen. Lurer på om det kunne være en kode i tillegg(?)
                            Men dette avhenger jo at ingen kommer til å knappelere på forsterkeren dah...

Du får sikkert kjøpt 2X recone billig nå dah. Jay gir deg sikkert litt rabatt. Eller kansje du hadde tenkt deg ut å drikke ildvann sånn om ikke alt for lenge,og da kan du jo bestille 4X Recone med en gang
                            No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Ja, det er surt.. iallefall når begge subbene mine har gått til pisis på andre sin mangel på iq og sunn fornuft. den hadde etter det jeg hørt pøst ut blårøyk i snart et halvt minutt før det ble stilt.. helt utrolig! har pøst opp subben mange ganger uten å kjenne tedenser til noe som helst svidd lukt men det er klart når noen fjøshoder tyner den på max og holder den der lenge nok så er jo det nok til å svi unna det meste.. Neste gang det er fest så blir det ikke i min bil! og om jeg noen gang blir sjåfør på den fiskebollen som fucka til subben min så kan han si farvell til bakdekka sine!

men hvor mye arbeid er det å rekone elementene? har lite erfaring med rekoning og vil jo gjerne sikre meg at jeg får det til om jeg først skulle prøve tenkte bare det ville være gøy å få testa ut et annet element men det hadde vert rått med 2 stk hs15 i bagasjerommet skal iallefall få ribba ut det som er å ribbe ut i bagasjerommet og bygge opp anlegget litt skikkeligere og med egen kasse for forsterker. Er det noen som har noen god patent på kjøling til forsterkeren? den skulle gjerne fått litt bedre kjøling enn slik den hadde nå.
                              Mvh
                              Asbjørn Aarø

Comment

Og forresten til de som måtte gjør samme feil som meg! aldri lag noe midlertidig! tålmodighet er en dyd men det lønner seg!

GARANTERT!
                                Mvh
                                Asbjørn Aarø

Comment

Working...
                                X