Announcement

Collapse
No announcement yet.

2000 Mitsubishi galant GLX B2 hs15 og kicker zx2500.1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ble det Kicker-forsterker her, forresten?

Jeg hadde ikke hørt så mye Kicker inntil i går (bare noe mindre greier). Koblet opp ZX850.4 og ZX700.5 i bilen, og må si det var en veldig positiv opplevelse. ZX850.4 har ikke noe dårligere lydkvalitet enn Alpine-forsterkeren jeg hadde tidligere, og myyyye mer kraftreserver som virkelig gir hørbar gevinst allerede fra lavt volum (de ikke er sammenliknbare sånn sett med "usle" 2x100 fra Alpine'n og opptil 2x500 fra Kickeren, som er 2-2,5 ganger så stor fysisk også...). Det er også mindre støy enn med Alpine-forsterkeren, selv om begge forsterkerne har/hadde GAIN satt til helt minimum.

Med tanke på hvor mye Kicker-produkter som er på markedet, er det en smal sak å få tak i forsterkere i alle mulige størrelser til veldig gode priser.

Skal hvertfall ikke nøle med å anbefale Kicker på lik linje med det meste annet heretter.

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
      Ah, okei. Kjipt å høre at flere som er uheldig om dagen. Ny 'lant er jo ikke feil, sikla litt på denne her om dagen jeg.
      Ja, men jeg gir ikke opp bilstereohobbyen fordi om den er nok kommet for å bli en god stund til ^^
      Den lanten var fet rett farge også blir sikkert noe sånt jeg kommer til å kjøpe igjen om ikke en enda nyere en
      Mvh
      Asbjørn Aarø
      2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
        Ble det Kicker-forsterker her, forresten?

Jeg hadde ikke hørt så mye Kicker inntil i går (bare noe mindre greier). Koblet opp ZX850.4 og ZX700.5 i bilen, og må si det var en veldig positiv opplevelse. ZX850.4 har ikke noe dårligere lydkvalitet enn Alpine-forsterkeren jeg hadde tidligere, og myyyye mer kraftreserver som virkelig gir hørbar gevinst allerede fra lavt volum (de ikke er sammenliknbare sånn sett med "usle" 2x100 fra Alpine'n og opptil 2x500 fra Kickeren, som er 2-2,5 ganger så stor fysisk også...). Det er også mindre støy enn med Alpine-forsterkeren, selv om begge forsterkerne har/hadde GAIN satt til helt minimum.

Med tanke på hvor mye Kicker-produkter som er på markedet, er det en smal sak å få tak i forsterkere i alle mulige størrelser til veldig gode priser.

Skal hvertfall ikke nøle med å anbefale Kicker på lik linje med det meste annet heretter.
        Jeg er iallefall godt fornøyd med jobben kickeren min har gjort bare den har nok strøm så har den ingen problem med å levere varene ^^ overrasket mange med kickeren og b2 hs15 elementet iallefall! var faktisk mange som ikke trodde jeg bare hadde en 15" baki x) men som sagt så er jeg godt fornøyd med kicker forsterkeren min
        Mvh
        Asbjørn Aarø

Comment

Som du da kan lese på førstesida så prøver jeg meg nå på Galant-prosjekt v2 Skal prøve å få til et skikkelig bygg, men har ikke så utrolig mye erfaring at det gjør noe, så kom gjerne med byggetips etterhvert som prosjektet pågår. Jeg er fleksibel for gode idéer ^^
          Mvh
          Asbjørn Aarø

Comment

Tiden går for det meste til å rydde og overhale garasjen for skikkelig orden Ikke så mye å ta bilde av foreløbig, men lover å komme med bilder når garasja begynner å ta form ^^ Det å ha rette redskap og holde orden på redskap er vel nærmere 90% av jobben.. uten det så forsvinner arbeidslysten rimelig fort
            Mvh
            Asbjørn Aarø

Comment

Nå må det vel begynne å ta form!? Men jeg kjenner meg igjen her.. Jeg er også sånn som må ha det ryddig/oversiktlig.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Ja, nå begynner garasjen å ta form skal sparkle noen sprekker og hull i veggen og rydde enda litt til i utstyret så er alt klart til å hive seg på stereobygg tok turen innom biltema også for å kjøpe inn litt verktøy
                blant annet ble det kjøpt inn:

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Han.../Kabelskotang/

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Han...-for-kabelsko/

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Han...kser/Boltsaks/

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Han...soleringstang/

++ litt andre godsaker

Men ja, det er nesten helt umulig og utrolig irriterende å måtte bruke mange ganger tid og dårligere jobb på grunn av at du enten mangler eller ikke finner igjen utstyr! Derfor blir det ikke gjort noe med bilen før ting er 100% på stell!
                Mvh
                Asbjørn Aarø

Comment

Høres bra ut Asbjørn! Den røde tanga øverst som har utveksling er knallbra til f.eks. kabelskjøter!
                  Bruker den selv. Har du prøvd de andre? Hvordan funker nr. 2 og 3? Sitter godt fast da?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Har ikke fått brukt den røde tanga så mye enda, men det var til småskoing og skjøyting jeg tenkte å bruke den kjekt å vite at den funker til det da
                    når det gjelder de to andre tengene så funker de også bra den billige avisoleringstangen er utrolig fin til å avisolere småkabler og tynne høyttalerkabler, mens den store presstanga får de større kabelskoa til å sitte blegg fast der er forskjellige stiller på den hvor du kan velge å sko alt fra 18 til 90 kvadrat (mener jeg det var). For min del vil jeg iallefall få god nytte av den boltsaksa synest jeg virket fint til å klippe større kabler selv om du sikkert finner andre tenger som er like bra til dette, men så langt så jeg har fått testa så funker denne også fint til det
                    Mvh
                    Asbjørn Aarø

Comment

• Høres bra ut, kanskje jeg skal investere i nr. 2 der selv.

...der er forskjellige stiller på den hvor du kan velge å sko alt fra 18 til 90 kvadrat (mener jeg det var).
                      Hehe ja det står 16-95 mm^2 på Finn.no der.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                        Høres bra ut, kanskje jeg skal investere i nr. 2 der selv.
                        Ja, det er hjelper iallefall på med skikkelig utstyr

Hehe ja det står 16-95 mm^2 på Finn.no der.
                        Hehe, mandag idag! bruker ikke våkne før litt utpå tirsdagen

Har forresten også kjøpt og fått meg ny spiller fra ebay av denne typen

http://cgi.ebay.com/KENWOOD-DDX616-C...item2a0a92b0ee

Måtte ut med ca 3500 kroner etter frakt og tulletoll.. Men likevel rimelig i forhold til norsk pris. Da fikk jeg også selgeren til å ordne på radiofrekvensen til europeisk og dvd regionen til regionfri ^^ Det ble iallefall noen lapper billigere enn å kjøpe i norge tror 2-din spilleren kommer til å sitte perfekt i midtkonsollet på lanten ^^
                        Last edited by Assa91; 27-09-2010, 12:07.
                        Mvh
                        Asbjørn Aarø

Comment

• Skjer ikke så mye med bilen for tiden, men er i full gang med planlegging og gjør klart til innkjøp kommer nok rett over helga til å kjøpe et polk sr5250 frontsett som Simen/TakeTheTime har eigd før Etter alt jeg har hørt om sr5250 så vil jeg si at det høres svært lovendes ut ^^
                          Mvh
                          Asbjørn Aarø

Comment

• Selv om jeg ikke har fått installert så mye på bilen ennå så har jeg i det minste begynt å plukke ned
                            per dags dato står bilen slik

Last edited by Assa91; 09-10-2010, 20:16.
                            Mvh
                            Asbjørn Aarø

Comment

• Stoppa opp her ell!? Er du fortsatt satt ut av hvor bra det nye komponentsettet ditt låter?
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Haha ;p nei, stoppa opp har det nok ikke gjort! har bare dilla med en del andre ting som måtte gjøres unna først + litt dårlig råd for tida x) Har i tillegg hatt ei friuke i køben kom hjem i går kveld nei, men skal se å komme igang igjen snart ;p
                                har ordna meg nye lykter (vr-4 lykter) og ny grill iallefall
                                i tillegg til et litt bedre jordingspunkt enn det andre ;p (fra 18mm2 - 53mm2)
                                Mvh
                                Asbjørn Aarø

Comment

Working...
                                X