Announcement

Collapse
No announcement yet.

Espen's Primera

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Espen's Primera

Har da finni ut at jeg skal lage meg en prosjekt tråd her..

Bilen er en 97 modell Nissan Primera Sri p11

Ting i bilen er under utbytting og inn er det planlagt Mb Quart forsterkere og Frontsett.

Det som befinner seg i bilen per dags dato er

Spiller: Pioneer p6600DVD
    Frontsett: Earthquake Focus FC5.25-diskant oppgradert til Hertz HT 25 blir drivi av en Dynabel bf 1702
    Sub: Earthquake sws 12" Som blir drvivi av en Hifonics Brutus Bxi 1606d
    et par jalla coax'er bak som blir drivi av en Lil Wonder 2.240(Kun i bruk når jeg har folk i baksetet:P)

Ting som er gjort:
    Trekt 50mm^2 strømkabler
    Midlertidlig festet anlegg
    Kappet og loddet nye Nexans Rheyflex skjermede kabler til frontsett
    Bestilt ny ip-bus kabel for og få ipod til spiller
    Gjemt unna Hidaway uniten til spilleren
    Bestilt Voltmetere
    Bestilt Led til og skifte ut all belysning inne i bilen.

Ting som skal gjøres:
    Få bestilt Nye forsterkere + frontsett
    Planlegge nye subber
    Få støpt kasser på begge sider i bagasjerommet til sub.
    Nye forsterkere skal felles inn 1 på hver side ved subbene og monoblokk i gulvet. samt delefiltere på hver sin side av monoblokk.
    Skifte ut instrumentbelysning+++

Skal ut og ta noen bilder nå og legge opp.
    Frontsett: Seas Lotus Performance
    Sub:Morel Elate Sw10

ser bra ut listen din ;-D
    men du må huske å ta mye bilder vi her på forumet liker mye bilder;-D

lykke til ;-D
    Mvh Tony Andrè
    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

Hei Espen! Dette ser lovende ut.
      Bra bil også. Jeg liker Primera

Originally posted by Toby91 View Post
      ser bra ut listen din ;-D
      men du må huske å ta mye bilder vi her på forumet liker mye bilder;-D

lykke til ;-D
      Ikke mas på han da, han så jo at han skulle ut og ta noen bilder
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Da har jeg fått tatt noen bilder.

Først noen av bilen:
        [ATTACH]2133[/ATTACH]

[ATTACH]2134[/ATTACH]

Spilleren:
        [ATTACH]2135[/ATTACH]

[ATTACH]2136[/ATTACH]

Forsterkere+Bass
        [ATTACH]2137[/ATTACH]

[ATTACH]2138[/ATTACH]

Bass remote der askebegeret var
        Hidaway uniten og delfiltrene ligger under det rommet foran bassremoten og sigarett tenner.
        [ATTACH]2139[/ATTACH]

Her skal askebegeret og sigarett tenner vekk og skal støpe opp sånn at jeg får "utheva" et voltmeter som skal inn der.
        [ATTACH]2140[/ATTACH]

Ipod midlertidlig koblet til
        [ATTACH]2141[/ATTACH]

Midlertidlig plassering av Hertz diskant.
        [ATTACH]2142[/ATTACH]

Comment

Har litt rester av kabel igjen. får bruke det i dama sin bil:P
          Click image for larger version

Name:	HPIM0397.JPG
Views:	1
Size:	750.0 KB
ID:	293865

Kabler til: 2xMidbass, 2xMellomtone(ikke planlagt 3 veis, men legger opp i tilfelle), 2xDiskant. Delefiltrene til Mb Quart settet er bi-ampable Så det er også 4x Kabler til delefiltrene også.

Name:	HPIM0398.JPG
Size:	924.4 KB
ID:	293866

Forskjellig merking for hver av Kablene.

Name:	HPIM0401.JPG
Size:	528.6 KB
ID:	293867

Får ikke lasta opp bilde av Hifonics'en, men den er skrudd i baksida av Basskassa i hvertfall:P

Bf1702, Hifonics og Sws 12" er forøvrig til salgs.
          Har også 2 stk lib1212 liggendes som også er til salgs.
          Kassa som sws sitter i nå kan følge med lib'ene hvis interesse..

Comment

Solgte dynabelen for et par dager siden nå, frontsettet blir nå drivi av den lille ss lw. Merkbart mindre trykk i lyden foran nå gitt:P Må bare få solgt unna resten, så blir det kjøp av nytt:P

Comment

Enda ikke fått solgt unna resten av stæsjet:P Men har i hvertfall fått voltmeter, led pærer til instrumentbelysning, led til utbytting av interiørbelysning, led til parklys og ny skinnpose med rød søm til girspaken... Skal få slengt sammen litt de nermeste dagene tenker jeg. samt plukket ut mesteparten av det gamle utstyret og trekke nye kabler. Må også få plukka ut taket da jeg skal trekke det i sort med røde detaljer.

Comment

Fått gjort noen småting. Går sykemeldt og et hælvette og holde på i bilen, orker nesten ingenting:S
                Men har i hvertfall fått dratt kabler til voltmeteret fra fordelingsblokker ved forsterkere, koblet det sånn at det går på med tenninga i bilen. Fått skifta til rødt lys i bryteren til bakrutevarmer, bryter til varsellys, bryter til høydejustering av lys, bryter til resirkulering av luft. Og til justering av viftehastighet, varme og den bryteren som velger hvor lufta skal komme. Har blitt blått lys i speedo, turtall temp og bensinmåler, samt tripmåler og "kjørecomputer" displaya. er blått her for og matche bakgrunnen i skjermen på spiller, rødt i resten for og matche knappebelysning på spiller, og selvfølgelig fargen på bilen Har også fått byttet belysningen i taker med 4 stk klare 8mm led pærer, har også montert inn 4 av disse i underkanten av hver fordør. disse er koblet slik at de går på når man åpner dørene. Har også byttet til led parklyspærer.

Har bestilt xenon kit til både nær og fjernlys så det skal matche fargen på parklysa

Av utstyr så er monoblokk og basskassa plukket ut av bilen og ligger på hobbyrommet (les:roterommet)
                Har byttet Earthquake'en med et Morel elate sw10, dette er midlertidlig plassert i en gammel bandbasskasse jeg hadde liggendes. er kasta inn i bilen kun for og ha litt bass igjen

Comment

Da har det skjedd litt småtterier i bilen, må få den i ok stand før treffet i drammen
                  Har Fått plukka ut setene, underdelen av dashen, midtkonsoll og sitteputa til baksete. Har fått lagt de nye kablene under teppet og inn i dørene samt to stk opp i a stolpen på hver side. Kommer nok foreløpig til og satse på et godt toveis system, og heller oppgradere til treveis seinere. Men la et ekstra sett med kabler når jeg først hadde pelt ut alt sammen. Fikk også flyttet signalkablene under teppet da det var trangt i de originale kanalene. Har også fått lagt en videokabel til fremtige skjermer i baksete ryggen(for show bare) Har 2stk jallaballa skjermer fra et billig dvd sett for bil. Spilleren der tok kvelden så jeg har fått lodda om skjermene til og virke i bilen da de kun er 9 volt. samt at de har en totalt tilbakestående kontakt for lyd og bilde, en salgs 3,5jack men med 3 deler. Har fått loddet om denne og fjernet de originale pittesmå høyttalerene som satt der originalt, Var på hele 0,2w
                  Har fått putta alt tilbake i bilen i dag så den er i kjørbar tilstand igjen, og fått kobla anlegget sånn at det virker igjen. Men har et problem, da jeg kobla til skjermene for og skjekke at det virka får jeg en svart stripe midt på skjermen som flimrer, i tilleg til at det er sort/hvitt. Skjermene funker gull når jeg kobler de på dvd spilleren i stua. Så det er ikke noe med skjermene bare signalet fra spilleren. Er det noen innstillinger for og fikse dette? Navn på spiller står i signatur Har tatt ned taktrekket og bestilt nytt i sort fra installbay skal trekke når jeg får det i posten(var på gulskogen postkontor kl 17.31 i dag og jeg bor på gulskogen) Har også bestilt 2stk mdf i ringer i 10" og 1stk i 12". Skal støpe en kasse i hver side av bagasjerommet. skal inneholde i en morel elate sw10 hver. 12" skal brukes i dama sin bil med rosa inohase anlegg Blir vel en prosjekttråd på denne snart også tenker Jeg. Har faktisk tatt noen bilder underveis også(for en gang skyld) men finner selvfølgelig ikke ledningen til kameraet

Fant også noen pioneer streamere til front/bakrute når jeg rotet litt rundt i det jeg har liggendes i dag. Gratis hvis noen vil ha, er vel i sølv med sort pioneer logo hvis jeg husker riktig. Har 2 stk så førstemann til mølla.

Comment

Heisann! Dette ser jeg fram til å få se mer utav, i og med at jeg selv har en Primera 97 mod, Hatchback.
                    Har du noen planer om å dempe bilen?

LEGG UT FLERE BILDER Er kjempe spent på dette prosjektet
                    * - Nissan Primera Si 97'
                    X - Toyota Corolla DX 84'

Comment

Da har jeg endelig finni kabelen (eller dama fant den, tydeligvis så har jeg manneleita)

Name:	HPIM0477.JPG
Size:	718.6 KB
ID:	293941
                      LItt kabelrot...

Name:	HPIM0478.JPG
Size:	490.0 KB
ID:	293942
                      Hidaway uniten til spilleren. La opp styrestrøm for ryggekamera samt videokabel til ryggekamera og videokabel til skjermer bak.

Name:	HPIM0479.JPG
Size:	502.5 KB
ID:	293943
                      boks til ipod

Name:	HPIM0480.JPG
Size:	545.2 KB
ID:	293944
                      Ipod boks og hidaway unit.
                      Blir plassert i det lille rommet innunder dash/midtkonsoll.

Name:	HPIM0481.JPG
Size:	662.3 KB
ID:	293945
                      Midtkonsoll på plass igjen

Name:	HPIM0482.JPG
Size:	564.8 KB
ID:	293946
                      Hidaway og ipod boks ligger godt skjult under her

Name:	HPIM0483.JPG
Size:	421.5 KB
ID:	293947
                      Kabler til diskant og framtidig mellomtone.

Name:	HPIM0484.JPG
Size:	614.2 KB
ID:	293948
                      Seter og teppe montert tilbake

Name:	HPIM0476.JPG
Size:	625.7 KB
ID:	293949
                      Tatt ut taket og fjernet gammelt trekk. Venter bare på lønning så jeg får hentet ut nytt trekk og litt småting fra posten, så blir det trekking og montering

Comment

Originally posted by Kewiin View Post
                        Heisann! Dette ser jeg fram til å få se mer utav, i og med at jeg selv har en Primera 97 mod, Hatchback.
                        Har du noen planer om å dempe bilen?

LEGG UT FLERE BILDER Er kjempe spent på dette prosjektet
                        Har planer om demping ja. Kommer nok til og dempe mer eller mindre hele bilen. Prioriterer nok Dører, bagasjerom, tak og gulv. I den rekkefølgen.

La ut noen flere bilder nå

Du må få slengt ut noen bilder av din også da. Har du noen store planer for den?

Comment

Ser bra ut, Espen. Spørsmål: Er det mye stress å fjerne stolene + midtkonsollen og sånt?
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Takk for det TTT

Vel, det kommer ann på hvordan bil det er snakk om tror jeg.
                            I min er det faktisk veldig lett. Hver av stolene sitter med 4stk 14mm bolter, bare og skru ut disse også løfte stolene rett ut.
                            Midtkonsolle så skrur man av girkula, så tar du tak i der hvor girposen sitter og drar rett og. da løsner hele dekselet som girposen, sigaretttenneren og askebegeret sitter i, under der sitter det 2 stk skruer inn i underdelen av dashen. Så løfter du ut skåla som er under håndbrekket. her sitter det 2 skruer. ved siden av seteryggen sitter det også 1 skrue på hver side av konsollen. Skru av alle 6 skruene så er det bare og løfte hele midtkonsollen ut. Tar maks 20 minutter og ta ut begge setene og midtkonsollen.

I corollaen jeg hadde derimot var det over n dags jobb og plukke ut seter og midtkonsoll da man må ta ut dashen først, i tillegg til at setene der har gjennomgående bolter med muttere og pakninger på undersiden av bilen. Så er nok veldig forskjellig fra bil til bil. Er du heldig er det slik som det er i min

Comment

Originally posted by Nemoas View Post
                              Takk for det TTT

Vel, det kommer ann på hvordan bil det er snakk om tror jeg.
                              I min er det faktisk veldig lett. Hver av stolene sitter med 4stk 14mm bolter, bare og skru ut disse også løfte stolene rett ut.
                              Midtkonsolle så skrur man av girkula, så tar du tak i der hvor girposen sitter og drar rett og. da løsner hele dekselet som girposen, sigaretttenneren og askebegeret sitter i, under der sitter det 2 stk skruer inn i underdelen av dashen. Så løfter du ut skåla som er under håndbrekket. her sitter det 2 skruer. ved siden av seteryggen sitter det også 1 skrue på hver side av konsollen. Skru av alle 6 skruene så er det bare og løfte hele midtkonsollen ut. Tar maks 20 minutter og ta ut begge setene og midtkonsollen.

I corollaen jeg hadde derimot var det over n dags jobb og plukke ut seter og midtkonsoll da man må ta ut dashen først, i tillegg til at setene der har gjennomgående bolter med muttere og pakninger på undersiden av bilen. Så er nok veldig forskjellig fra bil til bil. Er du heldig er det slik som det er i min
                              Ok, takk for info! Ja jeg håper det skal gå greit. Planen er å dempe hele gulvet (og taket) i min Carisma 2003-mod., og da skal ting ut.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                              X