Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fresebenk-prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fresebenk-prosjekt

Har grublet lenge på åssen den "ultimate" fresebenken for meg skal være, og har nå smidd ihop noe greier. Har dessverre kke tatt noen bilder underveis, men her er det nesten ferdige resultatet:

Den øverste skuffen er for stål og verktøy, mens den under skal brukes til maler og lignende:

Utsparringer til verktøy:

Fresen som skal monteres inn:

Jeg har også kjøpt et anlegg til vidunderet, slik at det blir litt møbelsnekker-vennlig også:

http://www.kregtool.com/products/prs...?PRODUCT_ID=93. Bordplata kommer fra samme produsent: http://www.kregtool.com/products/prs...?PRODUCT_ID=94

Skal legge ut flere bilder når fresen er montert, hjul er på plass og innlegget til stålene er ferdig.
    Last edited by KennethB; 10-02-2010, 21:02.
    I cannot really let the pressure of a deadline inhibit me creatively...

Smooth Bakken.... som du sa selv... skulle vært møbelsnekker du
    Mvh.
    Bjørnar Kristiansen
    BK Caraudio
    48059681

Comment

Veldig stilig! har tenkt å lage en sånn jeg å, men aldri starta på noe. Gleder meg til å se de neste bildene
      Mvh Werner Harstad

Comment

Daaaamn!!! Slik en har jeg lyst på også!! La oss heller være veldig glade for å ha "tilgang" på denne møbelsnikkern i bilstereo-verson da
        Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

Comment

Så kjempeflott ut den der. Hvordan er mulighetene for å få på en utvidelse av fresebordet? Tenker på på anlegg for større emner. Det er jo også bra om hyller og oppbevaring for ting man bruker mye, havner i en høyde som man slipper å bøye seg hver gang man skal foreta en justering.
          Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
          Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Alt går hvis man vil, men utvidelse er nok lite nødvendig. I verste fall får man kjøpe seg en rullebukk eller to... Fresen tar litt plass den vettu, så skuffene måtte bli der de er...

Comment

Sant nok. Du får det nok til ut fra prosjektene dine å dømme. Heng i slik at vi vanlige dødelige får noe å drømme om.
              Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
              Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Da var benken ferdig:

Anlegg og fres:

Stål- og verktøyskuff:

Last edited by KennethB; 19-02-2010, 22:30.

Comment

Hei hva har dette vidunderet kostet deg. ? Tar du frese oppdrag nå ?

Comment

Jeg tipper at alt kommer på ca 12 lapper. Skroget er hjemmelagd, mens resten er USA-varer.... Har ingen mulighet til å ta på meg oppdrag pr idag, me forhåpentligvis så skjer det ting ganske snart.

Comment

krem, skjønner jo at cotech fresen jeg har liggende i garasjen ikke er noe tess når jeg ser detta
                      VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

Comment

Men kan ikke måles opp min PowerSuper fres! med trinnløs hastighetsregulering! Rett fra europris!
                        Mvh Even S. Jensen
                        Tlf 41091189
                        Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Working...
                        X